tilbage

Land Rover Forum  

Index
150847: Gear problemer (08-09-2015 09:03:04)
Adam malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 109.57.25.138)
Idag da jeg kørte på motorvej sprang bilen pludselig ud af gear eller stoppede med at trække det føles som om at jeg godt kan sætte bilen i gear men at den ikke trækker der kommer en mærkelig skurrende lyd nogen ideer til hvad det kan være
Index
150849: sv: Gear problemer (08-09-2015 09:56:48) (svar på 150847)
Alexandar Thomsen #8982, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.179)
Hvad bil er der tale om?
Er transfer gearkassen også i indgreb?
Virker det hvis du låser transferen hvis det er muligt?
Index
150852: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 11:17:16) (svar på 150849)
Adam Malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 109.57.141.230)
Sort det er en Defender 110 har ikke prøvet noget medvtransferen hvad er det godt for ? Får bilen bugseret lige nu hvad tænkte du på
Index
150853: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 11:48:02) (svar på 150852)
Alexandar Thomsen #8982, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.12.194)
tænkte på at hvis du evt. havde fået skubbet til gearstangen på transferen så den var endt i frigear så kommer du nemlig heller ingen vegne.
kunne dog også være en knækket aksel.
Index
150854: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 12:04:18) (svar på 150853)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.170.27)
Som det beskrives startindlægget... falder min mistanke først & mest på strålerne mellen output aksel fra gearbox og input gearet på transferbox... det kan naturligvis være andet simpelt - men du demount. dækslet på transferboxén og inspicerer strålerne for evt. skade...
Index
150856: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 12:11:04) (svar på 150854)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.170.27)
.... jeg skylder måske at nævne at i min forrige tanke... at udgangspunkt i LT230 konfiguration... men det er naturligvis et gæt...
Index
150908: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (13-09-2015 20:28:35) (svar på 150854)
adam malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.110.110.140)
hey Ole vil forsøge mig med dækslet i morgen er lidt i tvivl om hvad det er for et dæksel og skal jeg dræne for olie
Index
150919: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (14-09-2015 14:17:07) (svar på 150908)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.170.27)
Hi Adam - dækslet jeg ref. til kendes også som PTO cover... på de tidelige modeller var/er det en dome shaped steel cover på de senere modeller er det en fladt alu-cover... kun ikke lige finde et klip som viser det totale sammenbrud... men den med "worn splines" skulle gerne give dig et eks. på - hvor du skal kigge... blot hvis strålerne er helt slid over at input gear kan drejes frit (sansynligvis med modstand/friktion)

https://youtu.be/OhHr46w9aD0

Du kan evt. også demonterer begge kardanér ved tranfer boxén... så kan du bruge motoren som drivkraft under fejlsøgning (husk klodser ved hjulene)

Det som er løsningen på manglende smørproblem er "drilled input gear" - og til de LT230 hvor man ikke kan få drilled input gear til, findes der en "oil feed plate" - man kan også kombinerer begge hvis man belaster transfer boxén udover det normale...!

https://youtu.be/RY_-C-BSnmo

Men du kommer det til... http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=52887
Index
150857: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 12:14:53) (svar på 150853)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.198.55)
Den billige årsag- en stikaksel i bagtøj kammer over ude i hjulet; prøv at rykke den lille gearstang til venstre og dermed indkobl firhjulstræk og se om fremdrift. Den mindre billige årsag- højgearsakslens stråler er høvlet af, så den kammer over inde i transferkassen. Her er det kun seriøs adskillelse, der kan rectificere.
Kunne være en ide at melde sig ind i Land Roverklubben og herigennem lære din bil at kende; 300Kr. for resten af året. Se andetsteds på hjemmesiden.
Index
150858: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 12:46:46) (svar på 150857)
Adam Malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.30.195)
har alweder meldt mig ind for nogle dage siden har været medlem før og ved hvormeget man får ud af det er dog lidt usikke på om man får tilsendt et giro kort eller om jeg bare skal overfører er det 300 ??
Index
150859: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 13:12:37) (svar på 150858)
Johnny Brandt #8486, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.49.254)
Hej Adam
Først velkommen I klubben.
Du skal indbetale 300 kr. på det kontonummer der står på den webformular du udfyldte ved indmeldelse.
Når beløbet er registreret på vor konto vil du få dit medlemsnummer
samt adgangkode på en velkomstmail, og efter nogle dage vil du modtage
en velkomstpakke med blad samt vognmærke.
Forsat god dag
Johnny Brandt
Medlemssekretær
DLRK
Index
150860: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 13:19:44) (svar på 150859)
Adam Malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.30.195)
så er penge overført :-)
Index
150861: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (08-09-2015 13:52:11) (svar på 150860)
Claus Ernst #7226, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.83.25.142)
Hej
Prøv lige som Verners forslag. Jeg troede også min gearbox var kaput, troede derefter at udgangsaksel var kaput. Men da det blev adskilt var det centerdelen af kobling der var slidt løs fra koblingspladen. Koblingspladen lignede i øvrigt en ny selvom den havde passeret 350000km
Claus Ernst
110" '96
Index
150916: sv: Gear problemer (14-09-2015 11:42:59) (svar på 150847)
Adam Malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.30.195)
jeg ville gerne som Ole foreslår løsne dæksel og undersøge om det er i transferboxen problemet er men er ikke helt sikker på vilket dæksel og om jeg skal dræne for olie først

hvis det er et problem i transferboxen kan denne så demonteres mens bilen står på jorden
Index
150917: sv: sv: Gear problemer (14-09-2015 12:36:31) (svar på 150916)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.15.106)
Det er det ca. 12cm. store dæksel til venstre for håndbremsetromlen du skal have af; sidder med 6 bolte. Det skulle normalt ikke være nødvendigt at aftappe olie. Sæt bilen i lavt gear, hæv et baghjul af grunden og få en hjælper til at dreje hjulet mens du kikker om akseltappen og bøsning drejer ens rundt. Du skal ikke lade dig forsktække af der er gevind-ende uden møtrik; der skal ikke være en møtrik. Det er som hovedregel den forlængede aksel på gearkasse, det går ud over; så er ovenstående tilfældet, skal akslen i gearkasse skiftes og ligeledes bøsning i transen.
Index
150926: sv: sv: sv: Gear problemer (14-09-2015 17:58:03) (svar på 150917)
adam malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.30.195)
jeg har idag forsøgt mig med dæksel men det er ikke til at få af nogen der har nogle tricks
Index
150942: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (15-09-2015 12:14:59) (svar på 150926)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.197.174)
Det er kun det 1-2mm. dæksel, der skal af. Brug et bredt skarpt stemmejern til at løsne dækslet.
Index
150949: sv: sv: sv: sv: sv: Gear problemer (15-09-2015 20:49:07) (svar på 150942)
Adam Malling #9424, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.110.110.140)
tak for svar prøver igen i morgen :-)
Index
151065: sv: Gear problemer (22-09-2015 09:08:21) (svar på 150847)
Adam Malling #9424, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.30.195)
jeg har idag fået fjernet låget til transfer gear og det ser ikke så godt ud jeg vedhæfter lidt billeder og vil gerne have lidt gode råd

er det en ommer :-(