tilbage

Land Rover Forum  

Index
15176: diff.hus (29-05-2004 18:16:10)
Pernille & Arthur Andreasen #6276, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.237.80.158)
mit forreste diff.hus har små huller foran (<1mm sandblæst af fartvinden?). Jeg har tænkt at svejse dem til, men kan det skade tandhjulene? Som jeg har forstået er det ikke anbefalelsesværdig at skille differentialet ad.

Det samme med dækslet på bag-aksen men den vil jeg skifte med et nyt dæksel.
Index
15177: sv: diff.hus (29-05-2004 19:21:56) (svar på 15176)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Anders!
Såvidt jeg kan se drejer det sig om tæringer (og jeg synes at kunne ane at der også har været en hammer med i spillet) - så spørgsmålet er om der i sidste ende er så meget gods tilbage at svejse i eller om huset punktvis er så tynd at du ender op med større huller ved svejseforsøget.
Dertil kan jeg jo se at huset i forvejen er svejst op - hvilket jo er godt nok - men så skal du også have fat i de rigtige pinde at svejse med. Men som sagt pindesvejsning giver også stor varmetilførsel med stor sandsynlighed for gennembrænding - CO2 lidt mindre risiko for gennembrænding (jeg skal så lige tilføje at jeg aldrig har brugt CO2 anlægget til støbejern - og er derfor heller ikke sikker på om der findes tråd til det materiale)- men som nødreparation kan du selvfølgelig bruge CO2 med alm. tråd - jeg vil dog ikke anbefale det.

Evt. kan du helt droppe svejseren og forsøge dig med plastisk metal - det virker ihvertfald -- måske ikke evigt men i lang tid og difklumpen tager her absolut ingen skade. Når den lange tid er gået skulle du måske overveje en hel uskiftning af huset.

Hvis du alligevel vælger svejsning (hvilket jeg ikke ville gøre) så start med at tage difklumpen ud. Så er der intet der kan skade den - jeg siger ikke du skal skille klumpens forskellige smådel ad.
Svejsningen: start lidt udenfor hulområdet og kør ind - og byg så gradvist din svejsning op indtil den dækker hullet - og hold lidt pustepauser indimellem så det ikke bliver så varmt - andet er der ikke for og på den måde undgår du også trådspidser eller andet snask inde i huset som hjulene kan tage fat i senere - men tjek lige indersiden efter svejsningen - måske skal der fjernes lidt materiale.

MEN i grund og bund er det her en midlertidig lappeløsning - husk det.

SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
15180: sv: diff.hus (29-05-2004 21:41:45) (svar på 15176)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.11)
Udskift huset, det er den bedste løsning !
Index
15182: sv: diff.hus (30-05-2004 10:23:23) (svar på 15176)
Lars Billingsley #3879, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.162.79.91)
Steve parker i England har selve "skålen" i løs vægt til på svejsning
Lars/Biltris