tilbage

Land Rover Forum  

Index
153187: V8 problemer. (22-03-2016 19:25:56)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.215.234.87)
Hej.

Nu har jeg siddet og læst utallige emner og kan ikke helt finde et der lyder som mit problem.

Det er en 3.5L V8. karburator

Når jeg starter bilen kold, er der ingen problemer, når jeg så har kørt en Rum tid. det kan være 30 min.. eller 3 timer.. så begynder den nogen gange og "hakke" eller "sætte ud" meget kortvarigt. Men det er kun når bilen er varm. Nogen gange er der ingen ting, andre gange er det ret slemt. Og når den har været slem til og "hakke" er den også svær og få startet hvis jeg slukker og vil tænde igen.

Det skal siges at jeg inden for 1500 km har monteret:

Nye kabler
Ny rotor
Nyt dæksel
Ny tændingsspole
Tændrørende så så fine ud som dem har jeg ikke skiftet.

Jeg har også renset begge karburatoere.

Er der nogen der har et bud?

Ole

P.S: Holder lige nu i sverige så hvis i kan komme med nogle guldkorn i aften mens jeg har net, vil det være super! :D

Ole
Index
153188: sv: V8 problemer. (22-03-2016 19:41:37) (svar på 153187)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Kan være kondensatoren, men det kan også være is i karburatoren. Begge dele kan være periodiske.

Måske trænger maskinen til en renovering ?
Index
153190: sv: V8 problemer. (22-03-2016 21:41:06) (svar på 153187)
jens bollerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.37.86.164)
Er udluftning til tank tæt
Index
153191: sv: V8 problemer. (22-03-2016 21:49:09) (svar på 153187)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.248.185)
Jeg har haft samme problem med min 3.5 V8 med SU karb.
Løsningen var at skifte tændspolen, når den blev varm bilen ud præcis som du beskriver.
Samtidig var der skidt i min karburator så der løb benzin ud af overløbet i venstre forskærm.

Hvis det er en defekt tændspole, kan den give de symptomer du beskriver.

Index
153192: sv: sv: V8 problemer. (22-03-2016 22:03:15) (svar på 153191)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.215.234.87)
Tak for svar.

Må prøve og købe en ny igen. Det er faktisk først startet efter jeg har skiftet til den ny. Men mærkede lige idag, efter den startede på og "hakke" og den er meget varm tændspolen.

Alt hvad der har med benzin og gøre, tilførsel, tank, og låget osv er alt sammen gjort rent osv osv.


Tak for svar..



Index
153193: sv: sv: sv: V8 problemer. (22-03-2016 22:30:47) (svar på 153192)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.52.138.168)
Som du selv er kommet frem til, så er det spolen der driller. Du skal sørge for at det er en high performance spole. En almindelig spole bliver alt for varm.

Skal det være helt perfekt så prøv at få fat i en med køleribber.

Er du stadig i Sverige, så søg til nærmeste Biltema

God påskeferie

Mlrh
Claus
RRC
Index
153204: sv: sv: sv: sv: V8 problemer. (24-03-2016 09:37:16) (svar på 153193)
claus vegener #9245, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 82.198.103.6)
Du skiftede ikke tændrør - har du kontrolleret elektrodeafstanden - den fejl har jeg selv haft på Disco 1, at den ikke kunne slå igennem med for stor afstand
Index
153205: sv: V8 problemer. (24-03-2016 10:26:30) (svar på 153187)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Ole,
Som de andre skriver er tændspolen et godt bud. Da jeg havde min karburator-RR, skiftede jeg på et tidspunkt alle tænddele, men den gik stadig ikke helt godt; specielt fugtigt vejr drillede. På flere engelske sites mente man, at netop tænddele var et af de få områder, hvor "original" var vigtigt. Især kablerne og fordeler-dæksel. Da jeg skiftede sidstnævnte til original forsvandt problemerne. Måske et tilfælde?

Hilsen Bo
RRC 1990
Index
153209: sv: sv: V8 problemer. (24-03-2016 16:50:27) (svar på 153205)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.91.192)
Vi har stadig tilgode at vide hvad bil det drejer sig om. Men jo, det er vigtigt at tændspole passer til specifik bil og motor. Har du prøvet gnistgab, om der kan springe en fed blå gnist fra ende af tændkabel til stel/blok, når den sætter ud? Er der tale om en bil senere end 86, er der,
modelmæssigt, elektronisk tænding og dermed ingen kondensator.
Skal dog ikke undlade, passa på, hvis du stadig er i S /;O) at lufte min gamle kæphest- for lidt benzin i karbu, dårlig (st)elforbindelse til benzinpumpe, om i eller uden for tank. Eller snavset, irret filter på dyk-ende i tank.
Index
153223: sv: sv: sv: V8 problemer. (25-03-2016 19:33:58) (svar på 153209)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.90.222.170)
Det er en 90".. Oprindeligt en Diesel, men lavet om til benzin.

Og nej, lige nu er jeg i Norge, Og kommer ikke hjem foreløbig, Det er en længere tur. Og bilen hopper stadig lidt nogle gange også andre gange kører den som en drøm. Det skifter lidt som vinden den blæser. Men ikke noget jeg ikke kan kører med indtil jeg fanger en Biltema.

Jeg har ikke fået gjort mere ved det, da der også er helligdage heroppe i påsken.

Ole.