tilbage

Land Rover Forum  

Index
153391: Dårlig bremsning 110 (13-04-2016 07:49:45)
Thomas Nøhr Bertelsen #2567, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 62.44.134.54)
Som lovet er her resultatet af bremseproblemer beskrevet i tidligere indlæg af 7/2 - 16. Udskiftning af dele til nye i flgd. rækkefølge:

- ny vacuumpumpe - ingen målbar effekt
- nye bremsecalipre samt skiver for - ingen målbar effekt
- bageste calipre og skiver tjekket og ok - ingen målbar effekt
- vacuumslange tjekket og ok - ingen målbar effekt
- bremserør tjekket og ok - ingen målbar effekt
- bremseslanger tjekket og ok - ingen målbar effekt
- ny pedalgummi - ingen målbar effekt(smiler!!!)
- ny bremseforstærker - ca 10 % forbedring
- ny hovedcylinder - ca 15 % forbedring


Ialt forbedring på ca 25% bremseeffekt hvilket har hjulpet meget. Jeg har kørt med min trailer (læsset og total ca 700 kg uden påløbsbremse) og bilen bremser vogntoget væsentligt bedre ned og det føles sikkert at køre med. Vi har en Peugeot 407 STW som bremser som fanden og helvede bare jeg ser på pedalen og som jeg har en tendens til at sammenligne med og det skal jeg nok ikke.
Alt i alt har problemet nok været lidt slid hist og her som har svækket hele systemet.
Tak for alle jeres svar og gode råd

Thomas 2567
Index
153396: sv: Dårlig bremsning 110 (14-04-2016 01:10:43) (svar på 153391)
Christian Østerbye #7999, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.130.243.133)
Godt at du har fået bremseeffekten tilbage!

Jeg har selv haft lidt problemer med mine bremser og skiftet dele i vildskab. Jeg fandt dog slutteligt ud at jeg tabte vakum mellem den studs der sidder for enden af vakuumslangen og den gummibøsning der sidder i bremseforstærken. Dette - relativt lille vakum tab havde ret stor betydning for bremsekræften... Hvis man lirker studsen ud, og kun sætter den halvt i (uden at presse den største modhage igennem) kan man teste om der tabes effekt her...

Mvh

Chr 7999