tilbage

Land Rover Forum  

Index
153508: forhjulslejer (01-05-2016 17:55:40)
Chresten H. Møller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.37.86.119)
Jeg skal skifte lejer på DEFENDER 2003,men kan ikke få hjulholder med bremseskiver og lejer af det hele sidder fast-hvad gør jeg. det er forhjulet
Index
153510: sv: forhjulslejer (01-05-2016 21:21:04) (svar på 153508)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.227.48)
Er der hjulnavet nr 4 du ikke kan få af efter at du har fjernet:
1. Støvhætten 13
2. låseringen og afstandsskiven 12
3. medbringer 11 (incl bolte 24)
4. navmøtrik 25
5. bremsekaliber

eller er det hele styrebolthuset 21 som sidder med boltene pos 26.

Index
153512: sv: sv: forhjulslejer (01-05-2016 22:01:26) (svar på 153510)
Chresten H. Møller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.37.86.119)
Alt det du nævner er fjernet,så skulle man kunne rykke hjulnavet med bremseskiven af Det ser nemt ud på you tube,men hos mig sidder det bare fast!
Index
153514: sv: sv: sv: forhjulslejer (02-05-2016 07:22:56) (svar på 153512)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.227.48)
Har du også fået skiven bag ved navmøtrikken (27) af. Jeg har været ude for, at den er drejet med møtrikken rundt og låst sig fast.
I så fald skal den drejes tilbage igen og tages af først.
Ellers er der bare rå vold tilbage. Det kan hjælpe at slå med en dorn på innerringen af lejet skiftevis hver side for at løsne det.

Hilsen
Ole


Index
153515: sv: sv: sv: sv: forhjulslejer (02-05-2016 12:58:24) (svar på 153514)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.155.178)
Hhmm. den afbillede sketch er som på eks. 300TDI; på Td5 er der enkelt låsemøtrik og div afstandsstykker og shims, med forbehold for, hvad tidligere ejere har haft gang i. Men har yderste lejering brændt sig fast på stubaksel er der kun totaludskiftning tilbage- af med stubakslen. Alternativt, af med stænkskærm og slå let på skive i "komme af retning"
Index
153517: sv: sv: sv: sv: sv: forhjulslejer (02-05-2016 13:29:52) (svar på 153515)
Ole Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.210.198)
Det er korrekt at den viste er den "gamle" model med 2 møtrikker og et låseblik i mellem. På Td5'eren er der kun en låsemøtrik, som er banket ind til akselrøret.
På Td5'eren er der et passtykke i mellem lejerne.
Når det hele er spændt sammen, så er innerringene næsten låst mod at glide rundt på røret. Næsten.