tilbage

Land Rover Forum  

Index
154394: Freelander startproblemer (12-07-2016 23:04:38)
Allan Snitker #9310, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 82.91.13.81)
Jeg er på ferie med freelanderen og resten af familien. Jeg har to gange oplevet, at jeg har haft problemer med at starte bilen. Begge gange har dt været efter, at bilen har stået tre dage. Forud for at jeg har slukket moteren de tre dagen inden, har bilen fået rigeligt med tæsk ved bjergkørsel, så den har været pænkt varm. Når jeg efter tre dage har sat bilen igang, er den startet ok. Jeg har så begge gange skulle slukke moteren efter cirka 1 minut - og så har det været svært at få den igang igen. Første gang jeg oplevde det fik jeg med møje moteren igang - anden gang blev jeg nødt til at blive skubbet igang (flere steder anbefales det, at freelanderen ikke skubbes igang).

Det skal også lige siges, at bilen i de tre dage har stået i +35 graders varme.

Der er rigeligt med batteri, og start-moteren kører fint rundt.Der er også duft af benzin, så jeg regner med, at den får benzin tilført. Når den først er igang kører den fint...

Det er en 1.8 fra 98.


Nogen ideer til, hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre for at forhindre det. Eller at få bilen igang, hvis det skulle blive aktuelt igen?
Index
154405: sv: Freelander startproblemer (13-07-2016 19:33:37) (svar på 154394)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.187.167)
Uha-uha, svært at sige, men elektronik kan ikke lide varme og det er der jo masser af sydpå i øjeblikket. Vil skyde på en ugod tændspole eller tændingsmodul; din F1 er med gammeldaws tændingsanlæg, fordeler osv. som jeg ser det. Kan også være startspærre, der gør knuder.
At det ikke er heldigt at skubbe/trække en bil som din i gang, skyldes katalysator kan vædes med benzin og så eksplodere når motoren går i gang.


Index
154513: sv: sv: Freelander startproblemer (30-07-2016 10:55:51) (svar på 154405)
Allan Snitker #9310, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.150.152.254)
lidt sent - tak for svaret.
Jeg oplevede ikke problemerne igen, men var også omhyggelig med at få bilen startet mere ofte, og ikke slukke moteren lige umiddelbart efter start.

Allan