tilbage

Land Rover Forum  

Index
15638: 200 Tdi motor driller (15-06-2004 12:48:51)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Godt råd ønskes:

Problem:
Der kom udstødningsrøg op af røret til oliepinden og motoren lød en smule alternativ.
OK...den har nok knækket et stempel..af med toppen...men nej, alle 4 stempler er som nye og der er ikke ridser eller skrammer i cylindervægge eller topstykke.

Spørgsmål inden jeg river bunden af den:
Kunne det være en knækket stempelring der driller, selvom der ikke er synlige skader?

Eller?

Mlrh

Claus
Index
15643: sv: 200 Tdi motor driller (15-06-2004 15:12:53) (svar på 15638)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.215.150)
Kære Klaus, Nu har jeg ikke oplevet dette med 200TDI, men jeg har prøvet nøjaktig det samme symptomer med en Toyota Hi-Ace. Da var det stempel ringene på cyl.1 som var 'alternativ'. Desvære var vedkommende ikke så hurtig i vending som dig, så resultatet blev skader på cylinder væggen. Jeg håber det er til lidt hjælp! Lad mig høre hvad du finder frem til når du har 'set efter med fingrene'!
Index
15646: sv: sv: 200 Tdi motor driller (15-06-2004 15:43:01) (svar på 15643)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej David
Tak for svaret..det bestyrker mig i troen på ringene.

Jeg vil nu agere "ringenes herre" og trække propperne op.

Du hører nærmere..

mlrh
Claus
Index
15657: sv: sv: sv: 200 Tdi motor driller (15-06-2004 20:29:15) (svar på 15646)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.165.170.98)
Nå, det er derfor, du ikke tager telefonen ! (intern smiley) Ringene er det mest sandsynlige eller een ring, som ikke udvider sig i samme takt som de øvrige - sjældent set, men kendt årsag. Derfor bør du skifte alle ringe, selvom de ser fin ud.
Index
15669: sv: 200 Tdi motor driller (15-06-2004 22:30:35) (svar på 15638)
Poulsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.251.134)
Inden i river toppen af ved en sivende kompression, prøv da lige at lave en lækagetest med en Goller-tester. Det giver et mere præcist billede af hvor fejlen skal lokaliseres.
Skiftede sidste uge ringe på en Hyundai, der brugte 1l. olie pr. 100 km. Bruger nu intet..
Index
15675: sv: 200 Tdi motor driller (15-06-2004 23:45:38) (svar på 15638)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 83.88.95.216)
Hej Claus!

Jeg har oplevet noget lignende med en 200tdi for år tilbage - da var det blot toppakningen der var gået mellem 2 cylindre, så der var fri adgang mellem cylinder og oliesystem - det så ret festligt ud, når man hev pinden op, og det lød "træls"...

Var der ingen synlige skader på toppakningen? Jeg husker skaden enten mellem 1./2. eller 3./4.

/Ib

Index
15676: sv: sv: 200 Tdi motor driller (16-06-2004 07:03:38) (svar på 15675)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.34.14)
Hej Ib

I første omgang så toppakningen hel og fin ud, men ved nærmere tjek i går aftes viste at du har ret (heldigvis) !!
Da den blev tørret helt ren åbenbarede der sig en revne mellem 4. cyl. og oliekanalen i hjørnet....yes !

mvh
Claus