tilbage

Land Rover Forum  

Index
156504: Udskiftning Bærearme på Disco3 (20-02-2017 21:15:22)
Gustav Bryde-Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.248.39)
Hej
Den ene af bærearmene er gået i venstre bagside på min Disco3. Er der nogen der har erfaring med udskiftning af disse. Er det nødvendigt at skifte både øvre og nedre eller kan man nøjes med enten den ene eller den anden?
LaRo hilsen
Gustav
Index
156515: sv: Udskiftning Bærearme på Disco3 (21-02-2017 19:35:13) (svar på 156504)
claus vegener #9245, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.221.210.147)
Jeg har skiftet i begge sider både nedre og øvre samt sporstænger. Problemet med at fjerne den gamle bærearm er, at der kun er lidt plads og at det er groet sammen. Jeg skar de gamle arme i stykker med en vinkelsliber - ad flere omgange og arbejdede mig ind og øverste montagebolt med en bajonetsav.
Om du kan afgøre, om det er den øverste eller nederste ved jeg ikke - brug et stort brækjern og se om det giver sig i gummibøsningerne. I teorien kan man sikkert nøjes med at skifte gummibøsninger; men så bliver det svært.
Efter råd fra LR parts købte jeg alle dele incl bolte - ca 12.000 incl et nyt leje og skiftede det på 2 dage. Og sparede ca 16.000 i arbejdsløn. Du kan jo også starte med at demontere - og så se hvad du behøver til sidst - men med indstilling, at man skærer tingene i stykker, hvis de ikke vil ud - så er det ikke så vanskeligt. Samling er ikke et problem.