tilbage

Land Rover Forum  

Index
156986: Cross member reparation - Hjælp (02-05-2017 17:34:16)
Daniel H.B. Jørgensen #9604, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.44.135.139)
Hej ærede klubkammerater!

Jeg er nu efter lang tids søgen blevet den lykkelige ejer af en Defender 110 stw med alt hvad det indebærer..indtil videre har det indebåret lidt mere rust end ventet!

Jeg har opdaget at bagvangen og det bagerste af rammen er mere rustent/gennemtæret end jeg havde regnet med (se billeder). Jeg er nået frem til at jeg må have et reperationsstykke i.

Jeg kan godt klat svejse lidt, og har en ide om at blive bedre med tiden, men lige nu synes jeg ikke at mine evner række til at skulle svejse i rammen. Derfor søger jeg en til at hjælpe mig med reparationen - mod betaling selvfølgelig!

Jeg vil helst undgå at skulle sende den på værksted. Både på grund af pris, men også fordi jeg gerne vil være med til at lave reprrationen selv. Jeg vil gerne lære lidt!

Bilen befinder sig ikke så langt fra Sorø. Er der nogen som kan hjælpe mig eller måske kender nogen som kan lave den slags, og hvor jeg kan få lov selv at hjælpe med reparationen?

De bedste Land Rover hilsner
Daniel
Index
156989: sv: Cross member reparation - Hjælp (02-05-2017 22:34:57) (svar på 156986)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 2.110.134.103)
Du skal have skiftet hele bagvangen hvis du spørger mig.

Med den rust der er på de billeder, er du ikke tjent med at klat reparere på det. Synsfætter vil også brokke sig hvis ikke disse er 110% korrekt udført.

Køb denne:

WA159806

http://www.paddockspares.com/heavy-duty-rear-x-member-110-to-wa159806.html

Sørg for at få den sandblæst og koldgalvaniseret - og mal den derefter grundigt. Det gjorde jeg på min 88" og det har holdt i 8år uden skyggen af rust efterfølgende.

Det er højst sandsynligt også hurtigere end at klatreppe på den gamle del, og det bliver alligevel kun en nødløsning hvor du kommer til at reparere andre steder på den vange senere. Sørg for at få en der er GOD til at svejse til at hjælpe dig. Forvent ca. 4timers arbejde (hvis du kan slippe for at afmontere bagkassen).

MVH Jakob - Med det kulsorte S3 200DI Uhyre :D
Index
156990: sv: sv: Cross member reparation - Hjælp (03-05-2017 05:49:50) (svar på 156989)
Daniel H.B. Jørgensen #9604, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.44.135.139)
Hej Jakob

Tak for svaret!

Det er nok mig som ikke har formuleret mig klart nok, for min plan var også at skifte det hele ud med den del du henviser til:)
Index
156991: sv: Cross member reparation - Hjælp (03-05-2017 19:55:18) (svar på 156986)
Ole Christiansen #8995, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.1)
Skal den varmgalvaniseres, bør du ikke få den sandblæst først. Den bliver syredyppet før den galvaniseres.
Det er meget svært for galvaniseringsfirmaet, at få sandet ud og syrebadet skal nok fjerne, hvad der måtte være af rust og urenheder.
Index
156999: sv: sv: Cross member reparation - Hjælp (03-05-2017 22:02:29) (svar på 156991)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.187.177)
Nok en god ide at gennemgå hele rammen og sidevanger med en pighammer eller lignende. Lidt ærgerligt at der dukker nasty surprises op i forb. med syn, når der er bestilt og hjemkøbt dele. Prøv evt at tage kontakt til Anders Poulsen, bor i Sorø.
Hvis du ikke allerede er klar over det, så foregår meget trafik og kontakt via Land Roverklubbens Facebook-sider.
Index
157002: sv: sv: sv: Cross member reparation - Hjælp (04-05-2017 06:02:54) (svar på 156999)
Daniel H.B. Jørgensen #9604, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.44.135.15)
Hej Verner

Jeg har været resten af rammen igennem, og jeg har givet den nogle tæsk og jeg har ikke fundet andet. Heldigvis.

Jeg vil prøve at tage kontakt til Anders.

Okay det kunne være jeg skulle tjekke Facebook også!
Index
157001: sv: sv: Cross member reparation - Hjælp (04-05-2017 06:00:01) (svar på 156991)
Daniel H.B. Jørgensen #9604, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.44.135.15)
Hej Ole

Tak for tippet!