tilbage

Land Rover Forum  

Index
16020: Freelander - ris og ros (01-07-2004 20:11:32)
Michael Christensen #6771, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.242.22.169)
Hej,
Jeg er den - indtil videre - glade ejer af en sprit ny Freelander TDI 2.0 2004 Van. Jeg har hørt godt og dårligt om Freelanderen og jeg er interesseret i andres erfaringer - gode som dårlige - med Freelanderen. Gerne også med den nye som jeg har selvom der selvfølgelig ikke er mange der har den endnu.

I øvrigt har jeg lige opdaget at der drypper olie på gulvet fra koblingen - sådan noget hader jeg. Den skal til så til Glad i morgen - ellers er jeg en glad Freelander ejer... endnu.
Index
16036: sv: Freelander - ris og ros (02-07-2004 19:10:20) (svar på 16020)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.59)
Du har meget at lære endnu !
1. læresætning: Engelske biler drypper med olie.
2. læresætning: drypper de ikke, er der ingen olie på !
Nå, spøg tilside: Land-Rover ejer, Ford, er til stadighed i færd med at forbedre koncernens produkter. Tidligere Freelanders har været plaget af børnesygdomme for ikke at sige epidemier samt hjertekarsygdomme. Nogle bander deres Freelander langt borte, andre kører til Langtbortistan i dem. Det er så forskelligt.Men glæd dig over din nye bil, se positivt på den og hold reklamationsilden til Glad. PS: Min nabo, 'Lynkineseren', er vældig glad for hendes V6'er Freelander.
Index
16142: sv: Freelander - ris og ros (06-07-2004 22:16:53) (svar på 16020)
Graham (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
We live in the Scottish Highlands and need four wheel drive for the winter. When the Freelander was first mentioned I thought that it would be ideal but the price was just too high.

We eventually bought an XEDi station wagon which was a demo vehicle with just over 5,000 miles on it.

I have to say that it is fantastic. I get 36-38 MPG and it copes with our long, steep and winding drive in the depths of winter with thick snow and ice which my previous Defender 90 couldn't always manage.

It is more car like than anything else in the Land Rover range which my wife finds easy to drive.

The only niggles I have are minor. There is no one-touch open/close on the electric windows, no low fuel light and no height adjustment on the drivers seat.

Would I buy another...yes without doubt.