tilbage

Land Rover Forum  

Index
16153: Spørgsmål vedr. Defender! (07-07-2004 16:00:21)
Annette (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.92.221)
Hej Forum
Ka' det passe at Defendere kører med TDI motor fra 1990 og frem? - skal ud at se en 110" Diesel fra 1992 og vil lige være lidt på forkant med hvilken maskine der ligger i denne model.
På forhånd tak.
Annette Juhl
Index
16154: sv: Spørgsmål vedr. Defender! (07-07-2004 16:46:46) (svar på 16153)
Kenneth Dietz #5376, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.163.242.138)
Hej Annette

Jeg fandt lidt info til dig
og du kan læse mere her http://www.dlrk-ssj.dk/?dlrktop=y&wurl=1011&kat=0&topkat=0&unr=yhligkjiaelyivyh&uid=978692139

MVlr hilsen Kenneth

1990


--------------------------------------------------------------------------------
Land Rover model-navne ændres til Defender.
200 TDI monteres i Defenderen.
Range Rover med VM 2.5 L introduceres
Discovery bruges i Camel Trophy
Oktober: Discovery med 5 døre introduceres.
Juni: Land Rover sælger deres 23% andel af Land Rover Santana

1991


--------------------------------------------------------------------------------
Range Rover Vouge SE introduceres.
Defender med 200 TDI introduceres.

1992


--------------------------------------------------------------------------------
Range Rover LSE med 4,2 V8 motor, luftaffjedring og ETC introduceres.

1993


--------------------------------------------------------------------------------
Range Rover med dobbelt airbags introduceres.
Defender med skivebremser på alle fire hjul introduceres.
Range Rover monteres med 200 TDI.

1994


--------------------------------------------------------------------------------
Discovery med 3,9 V8 automatgear/ 300 TDi motor, ABS, dobbelt airbags.
Defender med 300 TDI motor introduceres.
31. januar: Det annonceres at BMW køber Rover Group (inklusive Land Rover) af British Aerospace for 800.000.000 pund.
29. september: Range Rover med 4,0/4,6 V8 og 2,5 liter diesel introduceres (kodenavn Pegasus).

1995


--------------------------------------------------------------------------------
Range Rover automatic introduceres.
Discovery diesel automatic introduceres.
300 TDI (2,5 liters turbo diesel) introduceres.

1996


--------------------------------------------------------------------------------
Februar: Sidste Range Rover Classic bygges (#317.615).

1997


--------------------------------------------------------------------------------
Freelander udstilles for første gang.
Freelanderen frigives. (Kodenavn: CB40).

1998


--------------------------------------------------------------------------------
Freelander introduceres som 3- og 5-dørs model med 1,8 liter benzin og 2.0 diesel, HDC (Hill Descent Control).
Td5 motoren introduceres. 2,5 liter, 5 cylindre, 7 hovedlejer.
Freelanderen bruges i Camel Trophy.
Land Rover har 50 års jubilæum.
5. september: Discovery serie II (kodenavn: Tempest) med TD5 og 4,0 V8 motor, SLS, ACE, ETC. 5 cm bredere og 15 cm længere end Serie I.
Index
16155: sv: Spørgsmål vedr. Defender! (07-07-2004 16:50:54) (svar på 16153)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.194)
Dav Annette

Defender kom med 200 TDI-motor i 1991 og 300 TDI i 1993-94, så motoren i den 110" 1992 du skal kikke på er sandsynligvis en 200 TDI - der kan selvfølgelig være foretaget udskiftning af motoren, men spørg dig for.
Du kan også kende den på dn lille "TDi" dekal, som sidder forneden på forskærmene lige foran de forreste sidedøre.

Ser vi dig i Dansk Land Rover Klub bagefter? (Hvis du da ikke allerede er medlem)

Med LR-hilsen
Morten
Index
16160: sv: Spørgsmål vedr. Defender! (07-07-2004 20:37:15) (svar på 16153)
Annette (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.92.221)
Tak for de detaljerede svar, derudover har jeg allieret mig med en automekaniker - så jeg er nu "fit for fight" til en rask bilhandlel.
Om jeg bliver medlem af klubben? tja..måske - primært skal den bruges til småture, og ellers bare holde i indkørslen og udstråle retro, sjæl og charme.
Go' sommer Annette
Index
16162: sv: sv: Spørgsmål vedr. Defender! (07-07-2004 22:03:17) (svar på 16160)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.59)
Hvis dit kørselsmønster kun omfatter småture, bør du ikke købe en diesel. Den dør simpelthen af blot at køre rundt om kirken. Den skal blive gennemvarm. Hvis du kun skal køre få km på årsbasis, ville jeg vælge en v8, selvom det ved ca. 2500 km/år og derover er billigere med en diesel. (Forudsat, det er en LR-varevogn vi snakker om - hvis det er en bus, er forholdet noget anderledes i v8rens favør)