tilbage

Land Rover Forum  

Index
16192: Bedste behandling af ny Defender 90 (09-07-2004 04:18:24)
John Jonasen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 200.149.94.142)
Hej med jer LR Fan's

Jeg er den lykkelige ejer af en NY (0 KM) Defender 90, 300TDI,den er samlet i Brasilien (hvor jeg bor) men jeg kan se at de fleste dele kommer fra UK, motoren er dog fabrikeret her i BR. paa International motors.

Mit spoergsmaal lyder,
Jeg oensker at beholde (og koere i den) saa lang tid som muligt, haaber paa ca 20 aars levetid, men hvad vil vaere det bedste at goere ved en ny bil, saaledes at den ikke ruster og irrer vaek, og er der andet som jeg kan goere saaledes at jeg har den i lang tid. (jeg taenker hermed paa
motor og gearkasse (R380,LT230).

Mit koersels behov er ca 1500 KM om Mdr., paa daarlige veje, men jeg koerer ikke rally eller andet belastende sport.

PS:jeg er igang med at blive medlem af jeres klub



Index
16193: sv: Bedste behandling af ny Defender 90 (09-07-2004 08:14:10) (svar på 16192)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.59)
Hvis rust er et problem i Brasilien, så kan du få rammen rustbehandlet, men nu har jeg ikke hørt om, at der er megen vintervejr og brug af vejsalt nede hos jer. Jeg lader mig dog gerne oplyse herom. En snorkel forhindrer at motoren får mindre støv ind. Ellers bare følge serviceanvisningerne og kigge til bil selv regelmæssigt især mht. slidte bøsninger, knækket fjedre eller lækkende støddæmpere. Findes der en Land-Rover klub, som afholder kørselskursus, så deltag. Så er det bare at sige tillykke med en Defenderen. Vi ses derude vil være en lidt utopisk hilsen.
Index
16206: sv: sv: Bedste behandling af ny Defender 90 (10-07-2004 01:22:34) (svar på 16193)
John Jonasen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 200.151.141.126)
Hi poul, og alle i andre LR fan's

I min foerste mail manglede jeg at sige "med venlig hilsen",
den smuttede. undskyld.

Til poul,
Tak for dit svar. der hvor jeg bor (Salvador)der forekommer der intet sne, ej heller brug for vejsalt,( bredde graden svarer til mit i Africa) det er vinter nu,
og vi har en temperatur paa ca 25-27, det regner meget naesten hver dag, et par timer, men det er ogsaa alt vi
ser til en vinter, om sommeren er her ca 40 grader og meget lidt regn.

Jeg havde taenkt mig at afmontere doer beklaedningen og give doerene en gang tectyl eller lign., da jeg har hoert at doerne
kan godt lide at irre hvor metal har kontakt til aluminium,
dernaest har jeg taenkt at give det meste af torpedoen en gang tectyl ogsaa pga. rust.(vand ansamling )

men ud over det, kan jeg fortaelle, at det med at en Defender ikke er taet, er nu en skroene, min bliver udsat for kraftig regnvejr hverdag og der kommer ikke en draape ind i bilen.

tophastighed kan opnaaes ved godt vejr ca 130KM, men ellers
er alt ved det gamle.

enten kan man li'en Landrover , eller ogsaa hader man den.
den har mange saerligheder.

men jeg er stadig meget interesseret i hvis nogen har en god ide til at vedligeholde sin nye LR.

Med venlig hilsen
John Jonasen ( Salvador, Brasil)
Index
16229: sv: sv: Bedste behandling af ny Defender 90 (12-07-2004 15:51:21) (svar på 16193)
May Skov (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.231.254)
Hej Paul

Gider du uddybe/korrigere denne bemærkning i dit indlæg:
" En snorkel forhindrer at motoren får mindre støv ind."