tilbage

Land Rover Forum  

Index
162165: 300tdi startspærre på pumpe? (29-12-2019 12:06:32)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.62.116.0)
På en 300tdi motor med startspærre fra en Disco, sidder der en klods på indsprøjtningspumpen med 3 ledninger på, hvordan forbindes de i en 90" uden startspærre, for at kunne åbne cutoff ventilen?
Mvh
Kenneth Poulsen
Tek.Bib.
Index
162168: sv: 300tdi startspærre på pumpe? (29-12-2019 21:32:37) (svar på 162165)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.115)
Mjoee, i ledningsdiagram for sene årgange 300 defender med startspærre, er det en sort ledning (!) der aktiverer cut-offvalve, dog er der også en hvid med grøn stribe fra startspærrebox til pumpe, kan bare ikke se hvordan den er forbundet. Nok bedst at fjerne låseklods for bedre adgang. På Landyzone er der en tråd "300tdi fuelpump wire connection with demobilizer" dog ikke lige til at gå til løsning.
Index
162170: sv: 300tdi startspærre på pumpe? (30-12-2019 13:57:47) (svar på 162165)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.111.119)
med ref. til formuleringen (som kan misfortolkes) - så mistænker jeg det beskrevet...er stikket til potentiometeret (rund sort plastisk klump på toppen af injector pump) den bruges som feedback til EGR... (kan demonteres...bruges ikke på beskrevet DEF.model) - Fuel cutoff solenoid skal have 12V+ ignition feed forbundet direkte...der bør findes en single wire i motorrummet på beskrevet DEF-model til netop det formål... Håber det giver mening - Godt Nytår.
Index
162174: sv: sv: 300tdi startspærre på pumpe? (30-12-2019 16:33:13) (svar på 162170)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.146.11)
Det blev løst med en tilpas stor hammer som gokkede klodsen af og under den sidder en helt almindelig cutoff ventil.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
162176: sv: sv: sv: 300tdi startspærre på pumpe? (30-12-2019 17:12:58) (svar på 162174)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.115)
Mjoee hr bibliotekar, meeeen jeg er blevet fortalt fra sædvanlig pålidelig kilde--- der findes to typer solenoider- en til plus og en til minus, men det kommer nok for en dag. Kan måske forklare den sorte ledning.