tilbage

Land Rover Forum  

Index
16221: RR '95 vs. '98 (11-07-2004 20:49:18)
Peter (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.213.168)
Hej

Håber at der er nogen der gider at ulejlige sig med at svare.
Jeg har besluttet mig for at købe en Range Rover, men vakler mellem en fra ´95 og en fra '98. De er begge to 4,6 HSE og har begge kørt ca. 120 t.km.

Modellen fra '95 koster 300.000 kr og den fra '98 400.000 kr.

Vognen skal køre som firmabil (hvide plader) ca. 35.000 km året.
Jeg er entreprenør så den får også set noget mudder mm. ;0))

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på? Er de 100.000 kr. ekstra for en årgang '98 smidt ud af vinduet? ellert er der forskel på de to årgange?

Har et eller andet sted hørt/set noget om forskellige topstykker?

Håber endnu engang at der er lidt hjælp at hente.

Med venlig hilsen og på forhånd tak fra et forhåbentligt kommende medlem

Peter
Index
16224: sv: RR ´95 vs. ´98 (12-07-2004 09:43:23) (svar på 16221)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.62.197.169)
Hej Peter

Søg f.eks. i Rover Forum på stikordene:
Range Roverr HSE
Range Rover 4.6
- så får du måske svar på nogle af dine spørgsmål.
Du kan også søge på Range Rover generelt i dette forum, men så skal du have en stor spølkum kaffe og et par timer i overskud, for svarene bliver mange.
Svarene reppræsenterer ikke nødvendigvis en endegyldig sandhed, men kan nok give dig en fornemmelse af de oplevelser, som nogle RR-ejere har haft, hvilket du kan sammenholde med sælgerens vareanprisning.
Du bliver i sidste ende nødt til at forlade dig på dit instinkt, og på at det koster noget at holde en RR kørende - ganske som for enhver anden bil.
Omfanget afhænger af måden bilen bruges og vedligeholdes på.
Mange biler er belemret med myter om dårligdomme, som kan imødegås med eksempler, på det modsatte, hvilket bekræfter, at brugen af og omgangen med bilen har stor betydning for udgiften til drift og vedligeholdelse.
Ellers find en RR-ejer med en bil som den du har kik på, at hør om hans/hendes erfaringer.

Med Rover-hilsen
Morten