tilbage

Land Rover Forum  

Index
16455: Syn af RR 87'er (20-07-2004 23:27:40)
Rami Milvang #1406, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 129.142.110.98)
Jeg står og skal til syn med min RRTD og skal derfor ordne et par småting. Derfor vil jeg lige høre om jeg kan få et par tips til følgende:
Jeg skal skifte pakning på højrestyrekugle, men hvor meget kræver det og skal jeg bruge noget special værktøj? Og hvilken olie skal fyldes på når det er gjort?
Derudover skal jeg tætne bundkaret lidt, men kan forstå at der ikke er nogen pakning og har derfor bestilt en tube tætningsmasse hos Williams, men er det bare at løsne bunden lidt og give den en tår, eller skal det gøres på en særlig måde?
Som det sidste store skal jeg have tjekket om motoren går som den skal og ikke forurener for meget, det er en VM'er. Har godt nok fået en tid hos BOX i næste uge, men det kunne være sjovere, hvis jeg kan klare noget af det selv, så hvis der en nogle diesel kundige i nærheden af KBH eller NSJ, der gider at lægge øre til den, giver jeg gerne en bajer.

På forhånd tak

Index
16463: sv: Syn af RR 87´er (21-07-2004 08:58:47) (svar på 16455)
Jakob Vels Christensen, Øsj 3671 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.243.144.117)
Hej Rami

Er styrekuglen kun lidt utæt kan det ofte klares med fedt i stedet for olie - spørg efter fedtet hos en leverandør af LR reservedele. Skal du i gang med kuglen, eller andet for den sags skyld, kan jeg anbefale af investere i en værkstedshåndbog.
Nu kender jeg ikke VM'eren, jeg kører selv V8'er. Men som altid når noget skal tætnes med flydende pakning skal delene adskilles, rengøres, affedtes med benzin eller lign. Der lægges en TYND stribe flydende pakning og delene samles igen. Tænk på at det mellemrum som flydende pakning skal udfylde er mindre end 0.1 mm så der skal ikke meget til - tro mig - du vil ikke have stumper af flydende pakning i din motorolie. Kommer du for meget på vil du kunne se det, lige så meget som der bliver klemt ud af revnen på ydersiden når du spænder,lige så meget bliver der klemt ud på indersiden. Så er det bare at starte forfra hvis det er for meget.
Dieselspm. kan jeg desværre ikke bidrage med svar til.

Jakob
Index
16476: sv: Syn af RR 87´er (21-07-2004 20:43:17) (svar på 16455)
Niels Lauritsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.137.109)
Hej Rami.

Du skal være opmærksom på at flangen på dit bundkar kan være lidt skævt, da karet er lavet af blik, som jo let bliver bøjet. Jeg har lige haft min motor adskildt og jeg havde en del problemer med at få mit bundkar tæt igen ved montering. Jeg løste det ved at købe noget pakningspapir hos BSA- Huset på Gl. Kongevej i KBH. der kan du også købe Hylomar, som er det pakpasta der bruges af RR (og det står i dette tilfælde IKKE for Range Rover!) Du skal købe det tykkeste (Ca. 80 kr meteren) som du tegner pakningen på og så klipper du bare din nye pakning ud, og sætter den på, med lidt pakpasta, så er det helt sikkert tæt!

Du er velkommen til at ringe hvis du vil vide noget om VM'eren, som jeg snart kender ret godt (smiley)

Hilsen Niels Lauritsen (26818114)
Index
16479: sv: sv: Syn af RR 87´er (21-07-2004 21:22:05) (svar på 16476)
Rami Milvang #1406, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.173.226.50)
Tusinde tak for de gode råd.
Det lyder som nogle ganske brugbare nogle af slagsen.

Og Niels det er rart at have et nr. i baghånden.