tilbage

Land Rover Forum  

Index
16501: Er intet da helligt ? (22-07-2004 16:03:43)
Mie-Pil & Jørgen Egballe #3757, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.174.35)
Jeg kunne dårligt tro mine ører da de sagde i radioens nyhedsudsendelse at det engelske forsvar forventer at gå over til Mercedes når de skifter deres køretøjer ud i 2009. Det drejer sig om ca. 15000 LR som er den seneste generation af LR der har tjent det engelske forsvar trofast siden 1949.

Det må gøre ondt på bundlinien, for slet ikke at nævne troværdigheden. Det er lidt svært at hævde at man er den bedste 4x4 by far når ikke engang den engelske regering tror på den og de har jo trods alt også beskæftigelsesmæssige grunde til at købe "engelsk".

Hellig ko (BANG) lige mellem øjnene !

Jeg syntes de er nogle whimps! Min røver bliver ikke byttet med en Merc !

Med venlig hilsen
Jørgen
3757
Index
16503: sv: Er intet da helligt ? (22-07-2004 16:22:51) (svar på 16501)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.233.25)
Mig bekendt, er det forbudt, at slagte hellige køer !
Men det er da interessant, at de vil købe en bil, hvis produktion skal indstilles pga. manglende lønsomhed. Geländewagen til forsvarsbrug er fritaget for miljøkrav, så vidt jeg ved, men der skal dog en del enheder til før en produktion giver overskud.Fremtiden for Universal Motor Gerät (UNIMOG) ser heller ikke for lyst ud, selvom det er den ultimative store terrænbil.Uheldigvis har Ford sendt nogle forvirrende signaler omkring Defenderens fremtid: Den ser også ud til, at forsvinde om føje år.
Jeg er dog enig i, at den britsike regering bør have Imperiets arbejdspladser in mente - og jeg er sikker på, at der føres et par kammeratlige samtaler med ham Blair før tommy'erne får lov til at få et sigtekorn på motorhjelmen.
Index
16519: sv: Er intet da helligt ? (23-07-2004 13:24:23) (svar på 16501)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.62.197.218)
Klap lige Roveren. Når der skal skiftes ud i den bemeldte militære vognpark, står Land Rover efter alt at dømme klar med afløseren for den nuværende Defender, og den bliver utvivlsomt et bedre bud på opgaven end Mercedes' forældede G-wagen. LR-bossen Matthew Taylor har bebudet en Defender-afløser omkring 20007-2008.
Så vi skal blot væbne os med tålmod ...
Index
16521: sv: Er intet da helligt ? (23-07-2004 13:42:33) (svar på 16501)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Militære udbud

Uanset om det er den danske eller engelske hær der skal udskifte køretøjer skal de gå i udbud (offentlig licitation) og det kan da godt være at der er en eller anden officer der har udtalt at de skal kigge på Mercedes - hvilket i journalistens udlægning bliver til at det er en uomdrivelig kendsgerning.
At sætte sin lid til hvad en journalist har udtalt - tja - nu er der jo aldrig en journalist der bliver bedt om at bekræfte/dokumentere den slags udsagn, så der er helt frit spil for hjernespind og tænkte scenarier.
Så som Morten siger - klap lige Land Roveren, vend skråen og lad os så se til den tid.
For ligesom i alle andre udbud er det det som lever op til kravene og de ønskede specifikationer i udbudsmaterialet, der bliver valgt.

med venlig hilsen
Ib Hammer