tilbage

Land Rover Forum  

Index
16563: Kompression, 2,25 d ? (26-07-2004 00:13:38)
Anders Poulsen #6320, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.255.248.74)
Er der nogen, der lige kan fortælle mig hvad kompressionen skal være på 2 1/4 l dieselen? Og hvad er minimumsgrænsen?
Wagonen er kasseret på røggastesten. Men inden jeg begynder at justere noget som helst, vil jeg gerne lige sikre mig, det mekaniske er ok.
Og ja, jeg har kigget i rep. bogen, Hr. Kjøller.
Index
16564: sv: Kompression, 2,25 d ? (26-07-2004 01:45:37) (svar på 16563)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Ja - det kan jeg da:
2,25ltr. diesel 4cyl.
Kompressionsforhold 23,0:1 - og -- minimumsgrænse - ???
Cylindervolumen 2286cm3

Hvad er det for en repbog du har kigget i? I min danske udgave af reparationshåndbogen står det på side 05-1 nederst til højre.
Hvis du er interesseret i andre data fra bogen kan jeg nok hjælpe dermed også.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
16565: sv: Kompression, 2,25 d ? (26-07-2004 07:31:18) (svar på 16563)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.109)
Hvad viste røggastesten ... og hvis du har fået lavet en kompressionstest, kom venligst med resultatet... derefter masser af råd...
Index
16585: sv: Kompression, 2,25 d ? (26-07-2004 23:47:02) (svar på 16563)
Søren Søndergaard Pedersen #5488, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.177.231.70)
Hvad er nu det for noget gammelt l..., du har købt Poulsen?
Troede mere du var til rustne Nivaer med svagt fortøj...
Jeg har desværre ikke min store Rover-bog med her på Grønland - ellers kunne jeg måske ha' hjulpet.

God Skruelyst!
Søren
Index
16592: sv: Kompression, 2,25 d ? (27-07-2004 11:25:10) (svar på 16563)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.82)
Hej Anders!
For en 2 1/4 L Disel der er i orden skal kompressionen være 28 kg. Men en kompressionstest giver kun en indikation af hvad der er galt, du kan nemlig ikke se hvor en evt. manglende kompression undslipper, det kan jo både være dårlige/slidte stempelringe, stempler, ventiler, eller topstykke. Så der er nok ikke anden udvej end at kigge ind til de ædlere dele. Hvis din motor er meget slidt, skal du jo også kunne mærke det på trækkraften. Det kan jo være at din pumpe er slidt, eller at dine dyser ikke åbner ved det rigtige tryk.
Den bedste regel er altid at antage at det er det mindst alvorlige først, og så gå frem derfra.
Index
16598: sv: sv: Kompression, 2,25 d ? (27-07-2004 12:25:41) (svar på 16592)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.196.169.158)
Dejligt at høre !!!
ikke at den blev kasseret til syn , men at du er kommet så langt med den Anders, så hjalp det alligevel med en tur i den gamle LW.
Håber vi ses i ødemarken
ps. jeg kender et sniger triks som ikke tåler dette forum.!