158523:
sv: sv: Range Rover (04-01-2018 13:53:44) (svar på
158521)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 130.185.137.234)
Nu blev der jo spurgt om en RR Sport og det er altså hverken en L322 eller en P38, og derfor heller ikke noget med en 4,6'er.
Det er derimod TDV6 i forskellige størrelser eller TDV8, hvis det skal være diesel, og Jaguars 4,2 V8 med eller uden kompressor, hvis det skal være benzin.
TDV6 findes i 2,7, lig den der ligger i Disco 3, som primært har problemer med oliepumpen frem til 2008. Man bør derfor tjekke at oliepumpe er skiftet til ny type. Hvis akslen knækker medfører det totalt motorhavari. De nyere Sport'ere, som kører med 3,0 maskiner har ikke problemet og heller ikke det sidste 2,7'ere, hvor pumpen bliver ændret til ny type. Jeg ved ikke fra hvilket stelnummer. Jeg kender ikke til generelle problemer med 3,6 TDV8, ud over at de som alt andet selvfølgelig kan gå i stykker.
4,2 SC benziner har jeg erfaret kan være svær at skaffe visse dele til, i hvert fald i en Jaguar, men det er nok det samme. Som andre har skrevet, hvis man går efter lyden, så har en 4,2 SC en suveræn V8-lyd, og passer godt til bilen. men det koster at køre V8 benzin.
Mvh
Lars Ellegaard, 3926 N.sj, med Disco 3 2,7 TDV6