167469:
sv: sv: sv: RRC 91 kraftige rystelser i styrtør (11-01-2022 11:50:06) (svar på
167458)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 45.65.88.1)
Hej Preben,
Jeg vil ikke underkende de andre svar - det er alt sammen kendte problemer med køretøjet. Jeg havde for efterhånden mange år siden nogenlunde de samme problemer med min RRC 1990, men hverken skift af styretøjsdæmper, kugleled eller cv-joints hjalp synderligt på vibrationer, wobble eller "slatten styring" a la Clark Gable i 1940'er-film.
Det var først da jeg endelig fik taget mig sammen til at skifte styrehuset med et nyt fra Adwest (OEM-leverandør), at jeg fik den bil, jeg var tilfreds med - eller måske rettere "ikke var bange for at køre på motorvejen med"...
Er der slør i styrehuset (få en anden til at dreje rattet frem og tilbage, mens du observerer om der er proportionalitet mellem styrehusets indgangsaksel (ratstammen) og udgangsaksel (hvor pitman-armen er boltet på). Slør kan justeres væk med en justerskrue på toppen af huset, men hvis huset er slidt, kan man ikke helt komme af med sluppet. Det gjorde en kæmpe forskel på min bil at skifte styrehuset.
Bare lige et input fra en Ex-RRC ejer...
Hilsen Bo - der stadig kommer til at vinke til engelske biler fra sin borger-Volvo (pinligt!).