tilbage

Land Rover Forum  

Index
16863: Egenvæget (08-08-2004 11:46:43)
Mikkel Bror Hemmingsen #6749, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.163.9.13)
Hej til alle på Forum
Jeg skal lige høre om der er noglen der lige ved hvad egenvægte på en LR serie 3 1983 P/U fra militæret kan komme op på (kan det være 1710 kg!!!)
Hilsen Mikkel og på forhånd tak
Index
16864: sv: Egenvæget (08-08-2004 12:01:04) (svar på 16863)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.76.243)
Hej Mikkel

da jeg skulle syne min 88" milli. softtop sidste år vejede den 1500 kg.på den lokale vægt, med næsten tom tank, og uden res. hjul!

Gurskov
Index
16865: sv: sv: Egenvæget (08-08-2004 12:39:47) (svar på 16864)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.233.46)
R-hjulet skal være med ved vejning og tanken helst fyldt halvt op, for ellers snyder I jer selv, hvis I en dag skulle komme i en vægtkontrol...
Index
16869: sv: sv: sv: Egenvægt (08-08-2004 14:53:38) (svar på 16865)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.76.243)
Hej Paul...

- hvordan snyder os selv ? synsmanden spørger jo om tank .vol m.m. for at kunne regne egenvægten ud!

her er et udklip fra Færdselsloven.

Egenvægt:
vægten af køretøj med tilbehør, som køretøjet normalt medfører. Vægten af driftsmidler, herunder brændstof, smøreolie og kølevand, samt fører medregnes ikke til egenvægten

Gurskov
Index
16867: sv: Egenvæget (08-08-2004 13:24:26) (svar på 16863)
Frank Lund #6039, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.197.126.60)
Min SIII 88" med softtop, uden r-hjul, 1/4 tank, 12V generator, 24V generator, 1 batteri og ingen midtersæde vejede 1500 kg.
Men i sidste ende er det totalvægten der tæller. Jeg fik også vejet min ned til 2000kg.
Index
16872: sv: sv: Egenvæget (08-08-2004 17:05:53) (svar på 16867)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.233.46)
Det er nok mere teoretisk end praktisk, men hvis r-hjulet ikke er vejet med ind, kan det give overlæs, hvis det medføres og ikke indregnes i den maximale last, bilen må medføre. You see ?
Index
16873: sv: sv: sv: Egenvæget (08-08-2004 17:28:12) (svar på 16872)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.76.243)
yup, det er jeg med på! Jeg blev bare spurgt om tank vol. og hvor meget der var i den, fordi han ville ha trukket det fra.
- Jeg har fået bilen nedvejet til under 2k , så det kommer jo ud på et!
- siden har jeg skiftet til PB fjedre, det skulle vel kunne udligne forskellen... + bilen er blevet vasket...!

- Så måske skulle jeg bare lige prøve at veje den igen for at vide hvor meget gear jeg faktisk kan tillade mig at fylde den med.

PS er det noget der sker tit, det med kontrolvægt? troede kun det var lastvogne og sån.

Gurskov

Index
16876: sv: sv: sv: sv: Egenvæget (08-08-2004 20:21:43) (svar på 16873)
Lars Billingsley #3879, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.199.134.76)
Jeg har aldrig oplevevet kontrol vejning af 4X4 men det sker jævnligt med min komprimatorvogn, det er akseltrykket de er interesseret i det overskrides hurtigere end total vægten og bøden dobler op hver gang til vognmanden, så bøder på 150 000 kr er ikke unormalt i branchen når man har 3-400 lastbiler .
Jeg har også set kontrol af især heste trailere og auto trailere men det er nok også et spørgsmål om hængerkort eller ej
Lars/Biltris
Index
16883: sv: Egenvæget (08-08-2004 22:42:29) (svar på 16863)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.43.135)
Da bilen formodentlig skal på gule plader er egenvægten uden betydning da det er totalvægten man betaler afgift efter, jeg mener min 109 diesel tom vejede 1650kg. og havde totalvægt på 2750kg. Afgiftgrænserne springer med 500 kg. så det er nok svært at redde sig mængderabat.