tilbage

Land Rover Forum  

Index
17138: Er dette kendetegnende for DLRK (14-08-2004 10:03:27)
tina hjordt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.221.190)
Kære DLRK,

Jeg tillod mig for et par dage siden at deltage i en debat om Freelandere og terrænkørsel.

Jeg købte en Freelander i 2000 og meldte mig i klubben. Jeg GLÆDEDE mig til at komme ud at køre terræn. Jeg deltog i efteråret på det første Experience-kursus hos Ib Hammer og Steen Houborg, Rover Danmark. Et ualmindeligt godt og velbesøgt kursus. Jeg tog siden grønt bevis i klubben, region NVS. Nu var jeg parat til at komme med ud at køre. Men jeg er dukket op flere gange til klubbens arrangementer, og der har bare ikke været rigtig noget for mig og min bil. Jeg fører mig ikke frem, jeg begynder ikke straks at bygge baner (hvordan skulle jeg også kunne det) eller råbe op - så jeg er bare trisset hjem igen.
Jeg har så i stedet deltaget hos Rover Danmark til deres arrangementer samt hos forhandlerne, og her har der været god plads og mulighed til min type bil, hvilket jeg også har kunnet se på fremmødet af andre Freelandere.

Jeg tillod mig som sagt at deltage i debatten; "Den der ager med Freelander..." og her har jeg, udover at tilkendegive, at jeg også er af den opfattelse, at der ikke rigtig er noget for Freelandere (her mener jeg jo køre/bane-muligheder) gerne vil indgå i en arbejdsgruppe og gerne vil være vandbærer.
Dette har medført en direkte gennemheiling fra personer, som jeg egentlig ikke tror, har læst alle debatindlæggene, hvilket jo er vigtigt for at deltage i en debat. Herudover er jeg - og en sætning fra et af mine indlæg - i knopskydningen; "Så lykkedes det .." blevet hevet frem af en person fra Skanderborg - der, da jeg ikke svarede, kastede sig over Rover Danmark, og nu har det hele udviklet sig til det groteske.

Debat er altid godt - men er denne hadske stemning kendetegnende for DLRK?
I så fald ser I mig næppe mere på debatsiderne - og næppe heller til arrangementerne.

Jeg opfordrede til samarbejde - og hvis DLRK, som det også er blevet ytret, ikke er bekendt med Freelanderne og deres gode kvaliteter - hvorfor så ikke bede Rover Danmark om lidt hjælp? Hvis Rover Danmark efter al denne polemik og hetz overhovedet har lyst til at hjælpe. Hvis ikke de har - kan jeg godt forstå dem. Til gengæld kan de være sikre på, at jeg også fremover deltager med stor fornøjelse i deres glimrende arrangementer i min Freelander, som jeg har købt fordi jeg er mig - og ikke pga. af én eller anden sælger.

Jeg ville blive glad for et svar fra ledelsen hos DLRK. Alle de andre personlige og til tider injurierende angreb, er jeg egentlig ikke interesseret i.

Med venlig hilsen
Tina Hjordt
Uggeløse Bygade 134
3540 Lynge

(tjek endelig min ip-adresse)
Index
17141: sv: Er dette kendetegnende for DLRK (14-08-2004 10:33:01) (svar på 17138)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Kære Tina!
Læs så lige mit indlæg engang til - og ret din fordrejning.
Mange hilsener - ham fra Skanderborg
Stefan - Skanderborg
Index
17144: sv: Er dette kendetegnende for DLRK (14-08-2004 12:57:53) (svar på 17138)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.139)
Hej Tina.

Beklageligvis, er debatten i DL-RK til tider så personlig, at de fleste almindelige mennesker "står af".

De færreste debattører på dette forum, magter at udtrykke deres holdninger med forskelligt ordvalg (afhængig af, hvad det er man svarer på, og til hvem).

Derfor kommer argumentationen til at bestå i, at råbe de samme ord, bare højere for hver gang de fremsættes.

Du efterspørger en kommentar fra ledelsen af DL-RK.

Det er meget sjældent at Hovedbestyrelsen er synlige i disse debatter, med andet end forsøg på at gyde olie på vandende og fastholde, at DL-RK fortsætter aktiviteterne uændret, som hidtil.

Så sker det en gang imellem, at enkeltpersoner i en regionsledelse (eller en samlet regionsledelse), tager pejling af den almindelige udvikling, og gør indsatser for at justere indsatserne i pågældende region.

Jeg kunne også godt tænke mig, at vi blev lidt bedre til at passe på hinandens værdighed, ved at anvende en anden udtryksform, end den der præsenteres af nogle af dette forums debattører.

Med venlig hilsen, en menig i Region Østsjælland.
Index
17152: sv: sv: Er dette kendetegnende for DLRK (15-08-2004 01:25:57) (svar på 17144)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.215.231.122)
Min allerbedste Tina, tag det ikke for tungt, du manøvrerer dig rundt i en Mandsverden hvor en spade bliver kaldt en spade. Jeg har været med i 14 år og tro mig, der er ingen der mener de knottede ord alvorligt. Hæng på og gør opmærksom på dit berettiget medlemskab!
Index
17160: sv: Er dette kendetegnende for DLRK (15-08-2004 18:39:02) (svar på 17138)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.180)
Hej Tina

Jeg er rigtig glad for at du orker at gøre opmærksom på, at der er noget i klubben, der kan gøres bedre.
Jeg kan godt forstå, at du synes om Peer Glads arrangementer i terrænet. De er bare rigtig gode. På Kalundborgegnen har de nogle muligheder for at lave nogle spændende ruter i skoven, på markerne og ved stranden. Jeg har også som chefinstruktør deltaget i et kursus på Tirsbæk Gods med Ib Hammer og Pernille som instruktører. Det gjorde de rigtig godt og så havde vi fornøjelsen at være i den dejlige natur omkring godset.
Jeg kan godt forstå, at du måske ikke er så begejstret for området i Høvelte. Hvis jeg havde en Freelander, ville jeg heller ikke smide den ud i de dybe mudderhuller, der er på de fleste årstider. Jeg er sikker på, at region Norsjælland ville være lykkelig, hvis de kunne få et større område at køre i. Så ville der være meget mere naturoplevelse at byde på. Forsvaret tildeler desværre kun et lille begrænset område at køre i. For 15 år siden havde vi områder på begge sider af Kongevejen at køre i, så det var lige før, at man kunne fare vild.
Jeg er også blevet for gammel og doven til at dyppe mine køretøjer bare for en kort mudderoplevelse, men jeg nyder at møde de mange rare mennesker og få en hyggelig snak.
I reg. Østsjælland har vi af og til haft muligheder for at køre på Ledreborg Gods område og der har vi haft nogle rigtig gode ture. Jeg er helt sikker på at det havde været noget for dig.
I reg. Østsjælland har vi i øjeblikket kun Kallerup Grusgrav at køre i. Her er der mange muligheder alt efter ønsker, evne og køretøj. Desværre byder en grusgrav ikke på samme naturoplevelser som kørsel i et skov/markområde byder på.
Her i Storkøbenhvan/Nordsjælland skal vi være særdeles glade for de områder vi har, og vil vi have større naturområder, så må vi længere væk.
I reg. Østjælland, hvor jeg er chefinstruktør, bliver alle instruktørerne her i efteråret/vinteren (datoen ikke fastlagt) skolet i også at kunne give instruktion i de nye modeller af Discovery, Freelander og Range-Rover. Vi har en instruktør, der selv er meget erfaren Freelanderkører.
Næste gang, der skal rekrutteres instruktører, vil vi da overveje om ikke det vil være en god ide at have kvindelige instruktører i vores instrutørkorps. Jeg tror også, at der er ved at komme flere kvinder, der har den fornødne kørselsmæssige og tekniske erfaring.
Jeg ville være utrolig glad for, hvis der var andre forslag til aktiviter fra Disovery, Freelander Range Rover ejere. Det kunne være museumsbesøg, skovture og meget andet.
Jeg håber Tina, at du har lyst til at møde op til et af vore arrangementer og være med til at gøre dem bedre.

Selvom jeg har været medlem i 24 år (og har et lavt medlemsnummer)synes jeg, at det kan være spændende med nye tiltag.
Jeg er meget ked af den negativt ladet debat, der har været på dette forum. Det er desværre med til at sætte Dansk Landroverklub i et dårligt lys hos folk, der ikke kender klubben.

Med venlig hilsen

Steen Larsen 0411 chefinstruktør reg. Østsjælland