tilbage

Land Rover Forum  

17217: Debat"tråd" fjernet? (16-08-2004 21:28:53)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.196.234.241)

Et spørgsmål: jeg ville se debatten om "Den der ager med Freelander..." igennem.

Men kan ikke finde den frem. Hvad gør jeg evt. forkert?

- og det er IKKE for at starte den op igen, men jeg undrer mig bare og en tanke slog mig pludselig: Er den fjernet?

Bare et ja eller nej, er helt fint.

Mvh Benno
17221: sv: Debat"tråd" fjernet? (16-08-2004 21:47:36) (svar på 17217)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.74)
- jeg leder også...
Med venlig hilsen
17222: sv: Debat"tråd" fjernet? (16-08-2004 21:54:23) (svar på 17217)
Bent B”hlers Petersen & Elsa Nielsen #1649, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.139.247)
Der er mindst 4 tråde der er forsvundet i aften.
"Dem der ager med Freelander kommer også med"
"ip-adresser og 'den lange debat'"
"Svanens død og livsstil på gule plader."
"Så lykkedes det!"

Hvis det bare er fordi de fylder formeget, vil jeg håbe der snart kommer et link til arkivet.

mvh Bent Böhlers
17226: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (16-08-2004 22:54:12) (svar på 17222)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.35.224)
Perhaps it has been SPIRITET away?
17231: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 01:28:56) (svar på 17226)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.232.216)
Mudderhullet ? Velkommen til ! er også forsvundet !
17234: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 02:23:04) (svar på 17226)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
"Spirited away" - godt udtrykt, Verner !

En række "tråde" måtte falde for kniven af den simple årsag at en lang række af indlæggene ikke overholdt de fremsatte regler for forummet.
De tilbageblevne indlæg, som ikke kunne anfægtes i forhold til forummets regler, kunne desværre ikke stå alene, da mange af dem refererede til de "ulovlige" indlæg.
Så derfor blev træet skåret ved roden.

De sidste tråde som forsvandt refererede til de første, og kunne derfor heller ikke med fornuft stå alene.

"Debatten" var i fuld gang, da jeg "opdagede" den. Jeg undlod at gøre noget på dette tidspunkt, da der var for mange ubesvarede spørgsmål, som ventede på svar.
Søndag - hvor debatten havde hvilet et par dage, mente jeg at det måtte være nok - og så røg de altså ud.

Hvis nogen har lyst til at genoptage debatten, skal de være velkomne. Indholdet i den var relevant nok, men tonen var altså ikke helt ren.

/JEsper
17236: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 07:23:06) (svar på 17234)
Stefan Wandel -reg.øjy #6008 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.193.211)
Så husk tillige at fjerne denne tråd:"Er dette kendetegnende for DLRK" da den i højeste grad referer til indhold i de allerede fjernede indlæg og jeg mener ikke at noget skal bortcencureres og andet ikke når det står i direkte forbindelse til hinanden.
Hejsa
Stefan
17239: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 09:11:02) (svar på 17234)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.61)
Hej Jesper!

Jeg vil faktisk godt bede dig overveje alvorligt at sætte de fjernede debattråde på igen. Jeg forstår udmærket vel, at du har fjernet dem, meget af indholdet harmonerede ganske rigtigt ikke med "Retningslinier...", men mange indlæg var også sobre og behandlede emner, der er af stor interesse for mange medlemmer af DLRK. Det, der får mig til at fremsætte anmodningen, er de udmeldinger Ib Hammer i "Åbent brev" kommer med; de er komplet uforståelige, hvis man ikke kender sagens forløb, så lad os sige, at af historiske hensyn bør "kilderne" være tilgængelige igen. Jeg ønsker ikke at deltage i denne debat (og har heller ikke gjort det) men jeg finder, at i denne sag må vi acceptere fortidens syndere...

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
17244: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 10:16:45) (svar på 17239)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.59)
To sjæle samme tanke.

Jeg er enig med Jørgen, for bortset fra Ib Hammers ”Åbent brev“ rummer Rover Forum også andre spor af Freelander-debatten, det vil sige separate tråde med referencer til de tråde, som er fjernet.

Det gælder bl.a. den oprindelige tråd som handlede om noget ganske andet, nemlig Christians forsigtige anmodning om råd vedrørende eventuelt køb af en Freelander.

Jeg forstår og anerkender begrundelsen for og ønsket om om at sætte en stopper for indlæg med uhøviske formuleringer, som vi godt kan være foruden, men skal de fjernes, er det nødvendigt at fjerne alle trevlerne for at undgå, at der fortsat findes indlæg med uforståelige hentydninger og referencer.

Kære Jesper, lad os få trådene på igen, og benytte lejligheden til at intonere en fælles opsang om at modersmålet i dette forum skal bruges med respekt for dette forum, det vil anstændigt og uden nedladende spydigheder eller regulære ringeagtsytringer.

Med de bedste hilsener

Morten
17246: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 10:33:11) (svar på 17244)
Poul Helmer Larsen/5695 ØSJ (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.145.2)
- jeg er meget enig med Morten Dam, men måske vil selve sagen være bedst tjent med, at få lagt disse indlæg i et seperat forum, eller "arkiv", således at "sendefladen" i Rover Forum ikke forstyrres/skæmmes af de meget lange "strenge".

Jeg ved godt at vores web-master har travlt, og at det er forbundet med en del arbejde, så fuld forståelse herfra, hvis det ikke kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
17248: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 10:59:00) (svar på 17246)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
ENIG!
Jeg vil tilmed gå så langt som at ønske at et decideret DISKUSSIONSFORUM kun giver adgang til ytringer og læsning af indlæg hvis man er MEDLEM af klubben og logget ind som sådan, med navn, nummer og hvad der ellers hører sig til. På denne måde undgås at evt. i fremtiden internt opståede stridigheder (selv om det var nok så ønskeligt at undgå dem) holdes indenfor klubben - og kun der - så klubbens integritet bevares.
TEKNISK FORUM kan så bevares som det er.
Efterhånden er der blevet ytret meninger om tilsvarende (som ovenstående ønske) fra flere sider til flere tider - nu skal der gøres noget.
I øvrigt vil jeg refere jeg til indlæg:"UTILFREDSHED" - som egentlig siger mangt om meget og tilmed er meget rammende.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
17256: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 14:20:12) (svar på 17248)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.23)
Der har nu flere gange, og som Stefan skriver fra flere sider, (dog meget få sider, og altid de samme)været ytret ønske om at få et seperat diskussionsforum.
Dette er et emne vi har diskuteret siden forumets opstart, og vi har altid ment, at netop vores Rover Forum skal være åbent for alle. Det kan godt være, at det er en naiv og idealistisk indstilling, men vi har jo som klub ikke noget at skjule for omverdenen, og evt. nye medlemmer bør jo også have chancen for at lære den del af vores klub at kende, inden de melder sig ind.
Vi har måske haft nogle få uheldige episoder, og nogle indlæg der ikke passer ind i den daglige tone, men det synes jeg vores webmaster klarer helt fint og med stor konduite.
Vi kan jo selv gøre meget for ikke at opmuntre folk til at skrive ind uden at logge på, vi kan feks. lade være med at svare på uindloggede indlæg i den del af debatten der drejer sig om klubben, vi kan lade være med at lave hetz mod forskellige medlemmer, der feks. har et lavt medlems nummer, kører denne eller hin model,og i det hele taget holde en sober tone.
Til slut så modbeviser denne tråd jo netop, at det ville kunne lade sig gøre at dele forumet op, for snart ville der alligevel blive diskuteret klub på tekniksiden, og hvis det var spændende eller relevant, ville der straks være kræfter der, af forståelige fornuftige grunde ville foreslå, at netop disse tråde skulle bevares.
I har en demokratisk ret til at foreslå, at forummet bliver splittet op, og det er hermed taget ad notam.
Næste demokratiske skridt for at opnå ændringerne, må så være at stille op til de poster, der har ansvaret.
Venlig hilsen Hartley.
17268: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 18:07:18) (svar på 17256)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Hartley!
Det er nu aldrig en spøg at parkere på øretævernes holdeplads.
Umiddelbar synes jeg da det samme i store træk - især åbenhed er jeg tilhænger af.
Men samtidig må vi gøre os klare over at der vil komme tider hvor gemytterne går højt og forum kommer i selvsving.
Set i lyset af at DL-RK præsenterer alle aspekter af befolkningen (det bestæber vi os jo også på), hvor eneste (?) store fællesnævner er bilmærket, vil der også være repræsenteret direkte modstridende holdninger og opfattelser.
Vi er alle selvstændige individer (heldigvis)og et velment indlæg, der (måske) er formuleret akavet, kan give anledning til misforståelser med deraffølgende skæren tænder - og vi har jo set udkommet af det op til flere gange.
Men, når det så er sagt, så vil det samtidig også betyde, at såfremt der ingen forandring sker i netstrukturen (såsom en opdeling af forum eller en brugbar verifkation af deltagere på forum)og da der til tider vil komme stormfyldte emner op til diskussion i fremtiden også, som der har gjort det så mange gange før (utopisk at tro noget andet), vil eventuelle nye medlemmer eller andre udefrakommende interesserede få en fornemmelse af, at klubben generelt består af kvababelser og skænderier medlemmerne imellem - hvilket er så langt fra virkeligheden som det kan komme.
Det er ligesom den del jeg foreslår at der kunne elimineres ved en opdeling i de to nævnte forslag (se tidligere indlæg). Om ikke andet, så for en kortere prøveperiode.(?)

Jeg er iøvrigt ganske klar over at det ingen dans på roser er, at være webmaster. Jesper har forklaret mig engang, hvor meget indsigt i opsætning af websider man skal have for at kunne overtage hans tjans, som jeg dengang tilbød - det ser så let ud, men er det ikke og min viden på området svarede ikke til kravet - langt fra, viste det sig.
Jeg er også udemærket klar over, at det at styre en klub med omkring 2000 medlemmer er uhyre svært og den tak man får for ens bestræbelser er ofte ikke positiv. Jeg kan kun tage hatten af for de ildsjæle der har overskud og mod til at køre klubtoget her på trods af den til tider hårde kritik af dem.
SIIIerhilsen Stefan

17233: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 01:57:30) (svar på 17217)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Ja !
17261: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 15:55:52) (svar på 17233)
Jan Hess #5524, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.199.153.167)
Jeg vil kun sige " Godt gået Jesper " ! Ind imellem må man skære igennem !
Venligst , en som altd , glad Bager !
17267: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 17:26:05) (svar på 17261)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.59)
Du Jan -

jeg siger bare - med en let omskrivning - som den franske filosof Voltaire (1694-1778):
”Jeg er uenig i alt du siger i dit indlæg, men vil til min død forsvare din ret til at udtrykke det“.
Desuden blot dette: Jeg vil naturligvis bøje mig i respekt for vor excellente webmaster Jesper Ellegaards afgørelse, dersom han står fast på beslutningen om at udelukke de tråde, som er fjernet.
I så fald vil jeg blot ønske, at han da også fjerner de tilbageværende tråde, som vedrører den marathon-debat, der har gerådet siden den 3. juli klokken 21:01:20, da Christian spurgte dette forum, om han skulle rette sin opmærksomhed mod noget særligt, når han egav sig ud for at se på benzin- og dieseldrevne Freelandere.
Såmænd ja ...
Med de bedste hilsener
Morten (Med et forsonligt smil)
17279: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 22:19:53) (svar på 17267)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.43.158)
Jeg vil gerne give udtryk for min utilfredshed med indlæg fjernes, især uden varsel. Nok hylder jeg vendingen; det er bedre at være kujon i 2 minutter end at være død resten af livet, men jeg fornemmer en studehandel mellem Jesper, Hartley og Ib H. men jeg kan naturligvis tage fejl. Når man læser indgangsteksten hedder den Landrover Diskusions Forum og har nogen følt sig støt over diverse ordvalg og tekst, så skulle de køre VW Golf og i øvrigt holde sig til afstribede asfaltveje.
17283: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (17-08-2004 23:21:44) (svar på 17279)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.201)
Hej Verner.

Selv om jeg tror du tager fejl i din påstand (men kan ikke vide det;-), så er jeg meget enig med dig.

At fjerne indlæg i debatten er sensur, medmindre ledelsen meddeler de enkelte aktører, hvorfor deres indlæg er fjernet.

1) Den demokratisk valgte ledelse, bør tage stilling til, hvad den vil, med dette diskussionsforum (reglerne for deltagelse er klare, men konsekvenserne uklare),

2) Derefter, indrette/tilrette www.dlrk.dk efter, hvad det er medlemmerne (eller ledelsen, hvis medlemmerne ikke ytrer sig) ønsker,

3) Problemet er bare, at ingen ved, hvad medlemmerne ønsker...

- og så er jeg i øvrigt enig med dig i, at hvis man ikke er til "kantede profiler", så skal man finde et andet køretøj...

Med Roverhilsen

Poul Helmer
17286: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 01:41:15) (svar på 17283)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.1)
Hej Verner Jeg kan garantere dig for, at der i dette tilfælde ikke er foretaget nogen studehandel.

Til Poul:
Hver gang du skriver et indlæg, markerer du boksen at du accepterer reglerne for dette forum, du skulle prøve engang også at læse dem. Der står klart og tydeligt, at indlæg bliver fjernet uden varsel, hvis man ikke overholder disse.
Der er altså ikke tale om censur.
Derimod er der tale om langmodighed fra webmasterens side, når han ikke fjerner alle dine indlæg, da de alle overtræder forumets regler.(Jævnfør de underlige tegn, der dukker op hver gang du skriver noget, der kan opfattes fornærmende.)
Hvis du ikke mener det som en fornærmelse, så lad være med at skrive det. Hvis du derimod mener det som fornærmelser, så vil en smiley kun gøre fornærmelsen dobbelt ;o}). Se??

1)Den demokratisk valgte ledelse har taget stilling til hvad den vil.

2)Vi har indrettet forumet efter hvad ledelsen ønsker, og det er jo ikke medlemmerne der ytrer sig men, nogle få medlemmer. Desuden er forummet ikke det sted hvor den slags afgøres.

3)Du har ret ingen ved hvad alle medlemmer ønsker, men enhver ledelses fornemste opgave er at lytte til medlemmerne, og ud fra de indtryk de får, at lede som de mener er til alles bedste. Vi har flere gange overvejet spørgeskema undersøgelser, men er efter en grundig overvejelse kommet til det resultat at fordelene ikke vil stå sig imod udgifterne. Det er altså en ledelsesvurdering der ligger til grund for vores beslutning.
Selvfølgelig kan en ledelse tage fejl og dumme sig gevaldigt, men så må man jo bare fyre dem og vælge en ny.
Venlig hilsen
Hartley
17290: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 07:27:58) (svar på 17286)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.207)
Hej Hartley.

Jeg beklager, hvis du opfatter mine indlæg som fornærmende; det er ikke hensigten.

Og jeg accepterer skam reglerne for deltagelse i debatten.

Men da du nu har gennemgået mine indlæg minutiøst, så synes jeg at du overser den detalje, at de fleste af dem, er kommentarer og besvarelser på allerede skrevne indlæg, og det kan derfor diskuteres, hvem det er der overtræder reglerne for dette forum.

Men endnu en gang (som også nævnt i mit sidste indlæg i den debat der startede med "Debat for debattens skyld"): Ingen sure miner, beklagelser eller ønsket om fornærmelser.

Alene ønsket om at deltage i debatten, da jeg nu har nogle holdninger til den klub jeg er medlem af.

Og til Jesper Ellegaard: Honnør for det foretagne initiativ om "den røde tråd".

Med venlig hilsen
17297: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 10:47:44) (svar på 17286)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.242.145.2)
Hej Hartley.

Nu har jeg været hele "møllen" af debatindlæg igennem, og jeg kan altså ikke få øje på, hvad det er for nogle tegn der angiveligt skulle være indeholdt i mine debatindlæg, og som anstøder dig.

- og som kan opfattes fornærmende.

Jeg kan konstatere meget store meningsforskelle, men ikke fornærmende smilies eller andre anstødelige tegn.

Med venlig hilsen
17301: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 14:08:25) (svar på 17286)
Pernille Dyrmann Kristensen #5394, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 217.157.56.98)
Hej Hartley

Jeg er skuffet over at læse dit indlæg til Poul Helmer Larsen. Jeg troede, at i det mindste formanden af klubben ville formå at holde hovedet koldt i denne uendelige debat.

Men når der nu ikke længere kommer svar fra Land Rover Danmark er der åbenbart indledt en ny jagt på Poul Helmer ?

Det er ikke en formand værdigt på den måde, at hænge enkeltmedlemmer ud.

Og i alle andre dele af samfundet bruges smileys til at skrive bemærkninger med et glimt i øjet. Hvilket jo som bekendt kan være svært at se bag en skærm.

Mange venlige hilsner
Pernille
17328: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (19-08-2004 14:53:49) (svar på 17301)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.118)

Hej Pernille.

Jeg er da ked af at du er skuffet over mit indlæg, men jeg kan da garantere dig, at det er skrevet med et helt koldt hoved.

Poul undlader ikke på noget tidspunkt at kritisere klubbens ledelse ved enhver given lejlighed. Der er som regel ikke noget konkret i kritikken, men mere generelle betragtninger om hvad ledelsen burde gøre på dette eller hint område, eller bemærkninger om ikke at følge med tiden, ikke at følge det omgivne samfund, og lignende letkøbte bemærkninger.
,Fornuftig konstruktiv kritik, på et konkret område er altid velkomment, det er noget man kan forholde sig til, og man har mulighed for at undersøge om man er enig i kritikken, og så handle derefter.

Så vidt jeg kan se, er det ikke mig der hænger nogen ud, men der er derimod nogen der selv "hænger ud".

Med hensyn til smileys, ja jeg ved da godt at man bruger dem "ude i samfundet", men der bruger man dem altså også med meget større ekspertise.
Det er jo med smileys som det er med smil, der findes utroligt mange varianter. Desværre kan man ikke skelne varianterne her i forumet, hvilket vil sige at smilene let kan opfattes som, hånlige, sarkastiske, ironiske, nedladende, o.s.v.
Derfor har vi reglen om ikke at bruge smileys her på forumet.
Da Poul Helmer aldrig, ifølge han egne udtalelser, ville overskride reglerne i dette forum, så må man jo forbavses over, at hans indlæg stadig indeholder smileys, som det kan konstateres i hans seneste indlæg:

"17317: sv: sv: sv: sv: Utilfredshed (19-08-2004 00:07:04) (svar på 17315)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.207)"

Det ser ud som om, vi her har et medlem, der udelukkende er interesseret i at følge sine egne regler, og det er faktisk ikke hans demokratiske ret.
Hvis man virkelig brænder så meget for klubbens ve og vel, at man mener, at der skal være et seperat forum for "den ulækre" del af debatten, så skulle man nok undlade at deltage i den, da den jo så pr. definition ikke gavner klubben.
Har man trang til kritik, forslag, ønsker, ideer, what ever, så har HB faktisk tre email adresser, man kan bruge, og har man så brug for støtter, så kan man jo oprette en mailingliste med de interesserede. Jeg skal nok deltage.
Det ville spare forumet for en masse bøvl og kævl, og gøre klubbens hjemmeside mere spiselig for nyankomne.
Med rigtig venlig hilsen
Hartley.
17332: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (19-08-2004 15:39:00) (svar på 17328)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.242.145.2)
Hej Hartley.

Baseret på den tidligere debat, kan jeg konstatere at vi er meget uenige i en række forhold.

Men jeg forstår stadig ikke, at du udtrykker dig om min person som du gør.

Ved gennemgang af mine indlæg kan jeg ikke finde noget så anstødende/anstødeligt, at det skulle berettige dig til disse udsagn.

Med venlig hilsen

Poul Helmer
17340: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (19-08-2004 20:54:02) (svar på 17328)
Pernille Dyrmann Kristensen #5394, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
Kære Hartley

Tak for dit svar. Jeg er langfra enig i alt, men fred nu være med det.

Jeg prøvede lige at indtaste ':-)' som søgeord her på forum'et ... Der kommer imponerende mange hits, så måske skulle man overveje at acceptere brugen af disse ?
Det er trods alt svært at lave en nedladende smiley og mange - jeg selv især - bruger dem i flæng uden overhovedet at tænke over det.

Mange hilsner
:-P

(og den er KUN sjovt ment ! :-)
17351: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (19-08-2004 23:33:44) (svar på 17340)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.152)
Hej Pernille.

Ikke overraskende observation (smily).

Med Land Rover-hilsen
17356: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (20-08-2004 01:05:59) (svar på 17340)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.118)
Hej Pernille
Jeg har lige prøvet det samme, og jeg giver dig ret. Det er fandeneme uhyggeligt. Jeg må nok konstatere at jeg også selv har været slem, men selvfølgelig kun for lang tid siden.
Det er her som alle andre steder på nettet, der hersker totalt anarki, og det har egentlig altid været det, der tiltaler mig ved cyberspace. Det er ret surt, at skulle være med til at lave og håndhæve regler for vores forum, men jeg føler virkelig at smiley'erne har fået et voldsomt anfald af gallopperende inflation... Og når først de kan misforstås, så skal vi jo have en supersmiley at sætte efter en almindelig smiley...
Venlig hilsen
Hartley
17285: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 01:39:34) (svar på 17217)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Okay okay okay, jeg bøjer mig for den overvældende interesse i at genlæse de fjernede indlæg.

Find linket "Røde tråde" øverst til højre i Rover Forum. Der kan de nu læses.

Og de relaterede tråde er nu tilbage igen.

"Censur.." og "fjernes uden varsel..." - Tja... I har travlt med at være utilfredse.
Jeg har sagt det før - og siger det gerne igen.
Hvis I ikke er enige i "Retningslinier for indlæg i Rover Forum" så find et andet sted at skrive. - Der er masser af velbesøgte private sider som handler om Land Rover (og klubben), hvor I sikkert må skrive lige hvad I vil - nøjagtigt som I vil.
Ytringsfriheden trives i øvrigt i bedste velgående på Rover Forum. Der har aldrig været - og vil aldrig være - nogen indlæg som fjernes pga. "forkerte" holdninger (hvad de så end skulle være).
Men der er masser af indlæg som fjernes, fordi indrykkeren ikke kan finde ud af at overholde de ganske simple regler der er sat for forummet.
Rover Forum er IKKE et sted, hvor alle kan skrive lige hvad de vil. Dit indlæg skal på en eller anden måde være relateret til Land Rover - eller klubben - og det skal være skrevet i en ordentlig tone. Ellers må du se dit indlæg forsvinde i den blå luft - uden varsel !

Og så må det ellers være nok om det.

Jesper Ellegaard
IT-udvalget, DLRK
17288: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 05:13:34) (svar på 17285)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.59)
Webmastere Jespers link til en tråd, som har fået det røde kort er et fint kompromis. Linket giver adgang til Indlæggene, men ikke til besvarelse og fortsættelse af den pågældende tråd. Sådan skal det gøres!

I skrivende stund er der to tråde i ”straffeboksen“; "Dem der ager med Freelander kommer også med" og
"ip-adresser og 'den lange debat'".

Ifølge indlæg i denne tråd er fire andre tråde med relation til ”Freelander-debatten“ ligeledes fjernet, og det er de fortsat. Det drejer sig angiveligt om trådene:

"Svanens død og livsstil på gule plader."
"Så lykkedes det!"
"Mudderhullet? "
"Velkommen til!"

Spørgsmålet er nu, om disse fire tråde kan forventes indsat i det røde link eller om de skal betragtes som definitivt fjernet fra dettte forum.

Med agtelse og hilsen
Morten
17294: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 10:23:40) (svar på 17288)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 130.227.93.200)
Hej Morten

De sidste tråde skulle have været genindsat, men er åbentbart ikke blevet det.
Jeg checker op på sagen i aften, når jeg kommer i nærheden af serveren igen.

/JEsper
17298: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 11:24:32) (svar på 17294)
tina hjordt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.221.138)
Kære Hartley

1. Jeg dumpede intetanende ned i debatten hos DLRK i sidste uge og fik efterfølgende læst og påskrevet. Jeg har således fulgt med i både de indlæg, som stadig findes i debatten og de, der blev strøget, og lad mig understrege, at Poul Helmer Larsen er een af de (forholdsvis få) personer, som har forstået at holde en høvisk tone og på en god og klar måde give udtryk for sine meninger - uden på noget tidspunkt at blive uforskammet eller ubehagelig personlig.

2. Vedr. en medlemsundersøgelse, som er blevet efterlyst et par gange, har jeg et forslag, som er både nemt og billigt - og det er mit indtryk, at I har dygtige it-folk, som kan hjælpe. Indsæt en opfordring (tydelige annonce) i Oasen til at gå på DLRKs hjemmeside, og lad der her ligge et spørgeskema. Udlod evt. en middag for to, gavekort el.lign. som præmie til een blandt de deltagende - det får folk til at bruge de minutter, besvarelsen af et sådan tager.
Så har I folks meninger og konstruktive forslag til at forbedre klubben. I får måske endda også flere ud af busken end de sædvanlige Tordenskjolds soldater.

Mange venlige hilsener
Tina Hjordt
17299: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 11:52:04) (svar på 17298)
Torben Jensen #2613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.45.93)
Hej alle..
Skal nok holde en høvisk tone..
De par gange sådan en medlemsundersøgelse er bragt på bane, har altid været af den/de samme personer igen og igen...
Det bliver vel ikke mere rigtigt hvis man bliver ved med at stille det samme forslag igen..
Læser jeg vedtægterne, som jeg ved der er nogen som går meget op i, kan jeg ikke finde nogen steder om medlems/bruger undersøgelser.
Til gængæld vil jeg bede alle læse paragraf 2 igen og igen.
Hver år holder vi i regionerne regionalforsamling, her kan alle møde op og give deres mening og ønsker til kende. En anden mulighed er at sende et forslag til Landsrådet, som jo så vidt jeg husker er vores højeste myndighed, ikke til dette forum som nogen desværre tror..

Bedste Landrover hilsner
Torbenj 2613
17306: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (18-08-2004 21:03:36) (svar på 17299)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.233)
Kære Torben

Du har da ret i, at det stort set er de samme personer, der på dette forum fremsætter forslag om, at få lavet en medlemsundersøgelse. Det er vel også stort set de samme personer, der synes, at det er en dårlig ide.
Du har helt ret i, at det står ikke i vores vedtægter, at vi skal lave medlemsundersøgelser. Der er så meget andet, der heller ikke står i vores vedtægter, og det helt ok for mig. Vi har lov at lave mange aktiviteter, bare de ikke er i strid med vores vedtægter.

Jeg mener i korte træk at man kan have to opfattelser naturlivis med flere nuancer:

1. Vi er tilfredse med tingenes tilstand. Vi accepterer, at vi kun ser ca. 10 % af vores medlemmer og vi accepterer at vi nu har det gennemtræk i klubben vi har. Ønsker medlemmerne ændringer kan de komme til arrangementerne og regionalforsamlingerne og der give deres mening til kende.

2. Vi vil gerne have en større procentdel aktive medlemmer og lavere gennemtræk.

Vi kan i første omgang opfordre til, at de medlemmer vi ikke ser i klubben, kommer med forslag til alternative aktiviterer.

Dernæst mener jeg helt seriøst, at vil vi have en større medlemsdeltagelse, så bliver det nok svært at komme uden om en medlemsundersøgelse for at finde ud af ønsker og behov.

Som jeg ser det, er det det kun et spørgsmål, om vi ønsker at forsøge at få flere aktive medlemmer eller, at vi er tilfredse med tingenes tilstand.

Mange venlige hilsener

Steen 411


17333: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat"tråd" fjernet? (19-08-2004 17:32:23) (svar på 17306)
Torben Jensen #2613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.45.93)
Hej Steen
Syntes din forklaring og argumenter er yderst fornuftige og gennemtænkte.
Og håber vi finder en fornuftig løsning hvor alle parter er tilfredse.
Og glæder mig til at snakke om det til en klubaften.
Dette vil også være mit sidste indlæg i denne debat..

Bedste Landrover hilsner
Torbenj
2613