tilbage

Land Rover Forum  

Index
17313: "hul" til dør og farvekoder til ledningsnet (18-08-2004 23:13:11)
Eva & Peter Horn Møller #3620, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.196.43.2)
Jeg har været igennem en større renovering af vores 110'er fra 1983 herunder skift af ramme og montering af nyere, brugt torpedo (uden at have prøvet noget lignende tidligere). Jeg er snart ved at være ved vejs ende (hvis man nogensinde når dertil..), og jeg har et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.

1) Er der nogen af jer der ved hvor stor døråbningen skal være? Jeg har målt 88,4 på en anden 110'er og hørt tallet 88,7. Jeg er med på at torpedoens placering kan justeres, men da rammen er fra Designa Chassis i England, så stoler jeg ikke helt på at udriggerne er placeret 100% rigtigt (rammen er meget flot lavet, men jeg har stødt på flere problemer med huller der ikke passede helt og andre irriterende detaljer under genopbygningen).

Uden skiver mellem udriggeren og torpedoen (nederst i dørstolpen) er der 88 cm døråbning, dvs. jeg nok skal skære lidt af "studsen" omkring hullet på torpedoen.

Jeg vil selvfølgelig prøve mig frem, men det kunne da være interessant hvis der findes et "officielt" mål.

2) Er der nogen der har (eller ved hvor jeg kan finde) farvekoderne til et komplet ledningsnet i en 110'er fra 1983. Den nyere, brugte torpedo (som jeg ikke kender årgangen på) har ikke helt de samme farvekoder som min gamle torpedo.

På forhånd mange tak for hjælpen,

Peter
Index
17316: sv: "hul" til dør og farvekoder til ledningsnet (18-08-2004 23:50:30) (svar på 17313)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.243.97.208)
Første farve angiver ledningens grundfarve.
Anden farve angiver streg (tracer) farven.

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad



Farvekoderne ifgl. Britisk Standard BS-AU7:
===========================================

Black: All ground connections

Black/ Purple: Temperature switch to warning light

Black/ Green: Relay to radiator fan motor

Black/ Light green: Brake switch

Black/ Light green: Brake differential pressure valve to warning light

Blue: Headlamp connections

Blue: Headlamp switch to dimmer switch

Blue White: Headlight high beams

Blue/ White: High beam dimmer switch to high beam indicator lamp

Blue/ White: Dimmer switch to long-range driving light switch

Blue/ Red: Headlight low beams

Brown: Main feed from the battery. No switches or fuses

Brown/Yellow: GEN to volt. Regulator

Brown/ Blue: power feed to headlamp switch

Brown/ White: Ammeter to main alternator terminal

Brown/ Yellow: Long-range driving light switch to lamp

Brown/ Yellow: Alternator to 'no charge' warning light

Brown/ Purple: Alternator Regulator feed

Brown/ Green: Fuse to horn (No relay)

Brown/ Lt. Green: Windscreen wiper motor to switch

Brown/ Black: Horn to horn button (no relay)

Green: Ignition switch controlled wiring for auxiliary devices, eg wipers, flashers, etc

Green/ Black: Fuel gauge to fuel tank unit

Green/ Blue: Water temperature gauge to temperature sender unit

Green/ Brown: Switch to reverse lamp

Green/ Red: Direction indicator switch to left-hand flasher lamps

Green/ Purple: Stop lamp switch to stop lamps

Green/ White: Direction indicator switch to right hand flasher lamps

Green/ Yellow: Heater switch to slow speed on heater motor or for single speed motor

Green/ Gray: Heater switch to high speed on heater motor

Green/ Orange: Low fuel level switch to warning light

Light green: voltage stabilizer to instruments

Light green/ Black: Windscreen washer switch to motor

Light green/ Blue: Flasher switch to left-hand flasher warning light

Light green/ Brown: Flasher switch to flasher unit

Light green/ Purple: Flasher unit to flasher warning light

Light green/ Orange: Rear window washer switch to motor

Orange: Wiper circuit

Orange/ Black: Wiper switch to to motor parking

Orange/ Blue: wiper switch to low speed on motor

Orange/ Green: Wiper switch to high speed on motor

Orange/ Yellow: Rear wiper switch to rear wiper motor

Orange/ Light green: switch to rear window motor parking

Purple: Accessories fed direct from battery via fuse (Always live)

Purple/ Brown: Horn fuse to horn relay when horn is fused separately

Purple/ Red: Switches to map light, under bonnet light, glove box light and boot lamp when fed direct from battery fuse

Red: Tail lights, instrument lights, parking lights and side markers

Red/ Yellow: Fog light switch to fog light or front fog light fuse to fog lights

Red/ Blue: Front fog light fuse to fog light switch

Red/ Brown: Rear fog guard switch to lamps

Red Orange: Power to rear fog guard lamp fuse

Red/ White: Fuse to instrument lamp switch, Instrument panel lamps

White: Ignition circuit, no additional switches, not fused

White: Power to coil

White/ Black: Ignition coil to distributor

White/ Black: Distributor side of coil to tech impulse sensor

White/ Brown: Oil pressure switch to warning light or gauge

White/ Pink: Ignition switch to radio fuse

White/ Red: Ignition switch or starter switch to starter solenoid

Yellow: Generator connections wired through the ignition switch

Yellow/ Green: Dynamo 'F' to control box 'F' Alternator field 'F' to control box 'F'
Index
17330: sv: "hul" til dør og farvekoder til ledningsnet (19-08-2004 15:02:30) (svar på 17313)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Jeg tror at den nemmeste måde at justere torpedoen på er at montere dørene, understøtte torp. m. donkraft ell. lign. så højden kan justeres. Når dørene passer spændes torpedoen.
Gentag om nødvendig. Op/ned, skiver i/skiver ud. Til sidst kommer du til et tåleligt resultat. Jeg tror ikke du kan måle dig frem.
God arbejdslyst!