tilbage

Land Rover Forum  

Index
18593: Syn igen igen (14-10-2004 00:04:25)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.88)
Var til syn med konens 88"er soft top fra 67.
Sød og venlig synsmand med trang til orden, især i papirerne.
Så han begyndte forfra igen igen, der skal være gitter i en gulplade bil. Der må ikke stå lukket varekasse på reg. attesten, der skal laves en ny.
De fjedre er uoriginale, jeg kan ikke syne bilen.
Det var et forfærdeligt deja vú, et mareridt.
Til alt held havde jeg medbragt TÜV erklæringen for de parabolske fjedre fra TIC.
Den overordnede gav mig ret i at, der ikke skal være gitter i en åben ladvogn.
Men jeg mangler dokumentation for, at vi har ret til at skifte mellem hardtop og soft top, som vi har lyst til, når bilen er fra før 1987.
Jeg har haft dokumentationen engang, men den er blevet væk.
Er der nogen der har en kopi, som de kan maile til mig.
Så kan vi lægge den up på vores download side.
Hilsen Hartley.
Index
18595: sv: Syn igen igen (14-10-2004 08:24:46) (svar på 18593)
Jan Poulsen #6642, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.167.210.238)
Hmmm

Gad vide hvad det er jeg har indladt mig på da jeg købte min LR ...... Det ser ud til det ca. hvert andet år skal være temmelig bøvlet at have sådan en.

I forlængelse af Hartleys indlæg, hvad skal jeg så have med af papirer til sådan et syn. Der er godt nok mere end et år til, men skal der samles attester, kan jeg lige så godt bruge vintermånederne på det.

Jan
Index
18597: sv: sv: Syn igen igen (14-10-2004 08:39:20) (svar på 18595)
Dorte & Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Ja, kunne man ikke lave en download-side specifikt til kopier af regler, godkendelser og andet godt som folk har indsamlet gennem årene, så alle ikke skulle genfinde den dybe tallerken til deres syn, men stolt kunne præsentere Hr Synsmand for en mappe med 30-40 siders godkendelser og regler han kunne læse op på ?

Mvh
Michael Bøjstrup
Index
18599: sv: sv: sv: Syn igen igen (14-10-2004 09:19:53) (svar på 18597)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hørt!
Ja - lad os få samlet sådan et kompendium - det er jo en jungle af regler at tage stilling til og få samlet sammen.
Kom med guldet - hvis I har det. :-)
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
18605: sv: sv: sv: sv: Syn igen igen (14-10-2004 15:32:49) (svar på 18599)
Ari Bach #6435, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.73.0.239)
Det kunne være lækkert med en sådan side. Det kan jeg kun støtte. Good job old chap's!
Mvs3'erh.
Ari.

Nu med nye stik aksler...
Index
18625: sv: sv: sv: sv: Syn igen igen (14-10-2004 21:54:48) (svar på 18599)
Jes Ramsing #6810, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Et kompendie i reglerne lyder kanon, jeg har som "grøn" S3er et par ting som jeg er i tvivl om, men som jeg ikke vil bekymre mig om - endnu da.

S3er hilsen
Jes - nu uden dobbeltfejl i elsystemet.
Index
18616: sv: Syn igen igen (14-10-2004 18:32:23) (svar på 18593)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Hartley,
fremlæg sagen for SBI, som har en webside med et spørgehjørne. Bed dem om, at sende dig erklæringen samt at rundsende den til alle synssteder.
Hvis du ikke vil gøre det, må du sige til, for så gør jeg det uden navns nævnelse.
Iøvrigt kan du gøre synsmanden opmærksom på, at hardtoppen er BOLTET på, hvorfor en 'konstruktionel' ændring er tilladt. Rent faktisk burde alle Serie-biler og Defender have påført 'flere udførelser' på reg-attesten.
Index
18618: sv: sv: Syn igen igen (14-10-2004 18:45:16) (svar på 18616)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.6)
Hej Paul
Jeg har valgt at skrive til toldvæsenet, da det udelukkende er et afgiftsspørgsmål. Jeg har ikke fået svar, men når og hvis jeg gør, vil jeg naturligvis lægge det frem.
Grunden til at jeg ikke har skrevet til SBI, er at jeg har hørt at der blandt synsassistenter, ikke altid er den største respekt, for de svar der kommer SBI´s hotline.
Men du er da velkommen til at prøve.
Et andet problem kan jo være, at hvis vi ikke kan finde den oprindelige dokumentation, så kan vi ikke dokumentere vores påstand, og åbner således for en ny fortolkning af de gamle regler.
Venlig hilsen
Hartley.
Index
18619: sv: sv: sv: Syn igen igen (14-10-2004 19:28:27) (svar på 18618)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.243.97.89)
Hej!

Har selv en 110" HCPU og synes det til tider er rigtigt rart med et åbent lad og truckcap. I andre forbindelser kunne det være rart med et lukket varerum (altså hardtop / van).

Har i den forbindelse, og med ovenstående som eksempel, fået telefonisk oplyst fra både toldvæsen og Statens Bilsyn at sålænge ændringerne der foretages er umiddelbart reversible (altså ingen svejsning eller limning) så skal der ikke opkræves yderligere afgift.

Kort sagt, så skulle alt som boltes eller popnittes på være tilladt. Men jeg har desværre kun dette svar telefonisk, så den praktiske anvendelighed er nok begrænset.

For at bringe fuldstændighed i forvirringen er det i øvrigt spøjst at biler importeret før en eller anden dato i slutningen af firserne eksisterer der ingen officiel dokumentation for deres oprindelige udførsel (hardtop, van eller åbent lad..)

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad

PS. Fortsat god kamp!... Og imens man bander og svovler over enkelte synsassistenters tilsyneladende uendelige ignorance, så husk alligevel at princippet om en periodisk kontrol af køretøjers grundlæggende sikkerhed jo egentligt dybest set er til gavn for os alle...

Index
18620: sv: sv: sv: sv: Syn igen igen (14-10-2004 19:35:13) (svar på 18619)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Jeg har nu sendt en længere redegørelse til Bilinspektionen og bedt dem om et svar samt en henvisning til den nødvendige litteratur.
Så snart svaret foreligger, vil det blive offentliggjort i 'Oasen' og på Forum.