tilbage

Land Rover Forum  

18782: Amerikaner 4x4 medlemsskab og forsikring (20-10-2004 10:14:27)
Mikkel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.148.74)
Hej kære LR medlemmer,

Jeg er den stolte ejer af en amerikansk 1987 Blazer 4DW.

Er den velkommen i jeres LR klub, eller er det kun for LR? Jeg har nemlig været med til et af jeres træf med trofæ-kørsel og fandt det vældig hyggeligt.

Hvad med forsikring, kan jeg forsikre den gennem LRklubben? Jeg er 33 og elitebilist.

Hilsen Mikkel
Århus
18786: sv: Amerikaner 4x4 medlemsskab og forsikring (20-10-2004 11:37:17) (svar på 18782)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Mikkel!

Det glæder mig at høre, at du har haft positive oplevelser med mødet af vores klub.

I følge af klubbens formålsparagraf under afsnitet om medlemssakab (paragraf 3 stk. 1)er alle velkomne til at blive medlem såfremt de har interesse for Land-Rovere.
Det betyder at du ikke behøver at eje en selv - bare du føler for et tilhørsforhold.
Med hensyn til at deltage i terrængarrangementer (altså det vil sige - at få lov til at lege med i mudderet) skal din bil dog være af mærket Land-Rover (punkt 3A og 3C i afsnittet om Regler og Bestemmelser).
Hvorvidt du så kan nøjes med at se på og ellers hygge dig med os andre på anden vis er op til dig - evt. kunne du jo anskaffe dig en LR ( :-) ).
Dog har du selvfølgelig muligheden for at blive inviteret af regionsledelsen til deltagelse i legene (punkt 3C).

Forsikringsmæssigt skal køretøjet være af Land-Rover eller Range-Rover mærket og du skal være medlem af klubben.

Begge oplysningsforhold kan studeres nøjere via denne hjemmesides infoafsnit om: "Omkring klubben" og "Medlemskontakt / info " .

Hejsa Stefan - Skanderborg
18790: sv: sv: Amerikaner 4x4 medlemsskab og forsikring (20-10-2004 14:20:38) (svar på 18786)
Mikkel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.148.74)
Tak for svar!

Ja det var skam hyggeligt, det var især sjovt at spille 4-hjulstrækker-fodbold! Det er jeg sikker på at en amerikaner kan være med. Som quarterback :-)

Jeg synes da ellers jeg så et par gamle Toyota'er til trofæ-konkurrencen. De kendte nok regionslederen!

Nej Cimber vil ikke forsikre andre end LR... så jeg må kigge videre.
18794: sv: sv: sv: Amerikaner 4x4 medlemsskab og forsikring (20-10-2004 17:49:56) (svar på 18790)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Mikkel

Fortvivl ikke...Du kan sagtens deltage i DLRK terrænarrangementer selvom du kører amerikaner...

Selvom enkelte regioner er mere "fremmedfjendske" end gennemsnittet..

Klubbens vedtægter og regler åbner mulighed for dette hvis du blot er INVITERET af arrangementsledelsen. I region nordsjælland har vi f.eks. en Suzuki, en Jeep CJ 5 og en Jeep Cherokee med næsten en slags "stående invitation"

Smart ikke..... :-)

Med lr hilsen
Claus
(Tidl. Cherokee ejer, men nu opgraderet til Range Rover)


18801: Ikke SÅ smart, Claus... (20-10-2004 21:43:24) (svar på 18794)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.61)
Claus Kjøller skriver bl.a.: "Fortvivl ikke...Du kan sagtens deltage i DLRK terrænarrangementer selvom du kører amerikaner..." og oplyser endvidere, at visse riskoger- og burgerkvaserejere i region Nordsjælland nærmest har en "stående invitation" til at deltage i regionens terrænarrangementer.
Det vil jeg da ikke håbe, Claus – det strider nemlig helt klart imod ånden i det kompromis, som man nåede frem til, da man sidst havde diskussionen om "ren klub" på dagsordenen i Landsrådet. Det var en afgørende forudsætning for at man kunne bevare muligheden for lejlighedsvis at kunne se andre firehjulstrækkere til et LR-terrænarrangement, at der i hvert enkelt tilfælde skulle foreligge en invitation, som kunne annonceres i "oasen", så klubbens medlemmer INDEN arrangementet kunne vide, at der muligvis deltog "fremmede" og derefter kunne afgøre, om man ville lege med eller ikke.

Jeg vil gerne understrege, at vi på Fyn ikke er særlig xenofobe, men når vi inviterer fx. SORD med til et terrænarrangement, så bliver det altså annonceret i vort klubblad; så ved vore medlemmer, at der i arrangementet KAN være folk, som ikke har et grønt bevis og som muligvis kan udgøre en sikkerhedsrisiko. De kan få et gæstebevis, javel, men man kan ikke pålægge en af vore kørselsinstruktører at give kørselsinstruktion til en ejer af en Hilux, det er han ganske enkelt ikke kompetent til, så gæstebevismuligheden er vel kun teoretisk...

Vi er på Fyn tilfredse med den ordning, vi har nu, men med den nonchalance du giver udtryk for, Claus, risikerer du at tænde for diskussionen igen, og måske kan det så ende med, at vi virkelig får "ren klub", og det ønsker vi vel ikke, vel Claus?

Til Mikkel vil jeg sige, at du skal være velkommen i DLRK, men du kan, jævnfør ovenstående, ikke regne med, at du kan deltage i terrænarrangementerne i din amerikaner, og det synes jeg, du skal vide, inden du melder dig ind.

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
18812: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 08:10:35) (svar på 18801)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.170.99)
Hej Jørgen

Det er måske på tide at vi får taget denne diskusiion op igen. For hvem ved egentlig om det er det medlemmerne ønsker.
Jeg syntes stadig at det er røv og nøgler kun at køre med/mod andre landrovere. Spørgsmålet er om man ikke i klubben skal se med forskellige øjne på hvad det er man laver.
Således at der er en klubdel hvor man har mulighed for at udveksle stumper erfaringer og sociale relationer med andre ligesindede der elsker deres LR.
Den anden del af klubben er så terrænarrangementer. Der er flere store områder som er svære at få fat i, hvorfor er der ikke andre klubber der må/kan deltage når man afholder terrænkørsel i sådanne områder.
Hvis der er et medlem eller en gruppe der ønsker at lave et offroad event kan der ikke inviteres andre klubber som jeg læser reglerne "så skal hvert enkelt medlem/deltager fra en anden klub-eller som er medlem i DLRK men ikke køre i en LR inviteres med en særskilt invitation, senest 24 timer før arrangemenetet afholdes. Denne invitation skal i øvrigt lige sendes til HB, så de kan holde styr på om der er nogen der snyder". Der er i mine øjne meget stor forskel på om det er et socialt arrangement der afholdes eller om det er et terrænarrangement, og det vil jo til enhver tid stå den enklete arragør frit for, kun at invitere landrovere, eller sin egen region, hvis det er det man ønsker.
Så ud fra det kendskab jeg har til reglerne, har jeg lidt svært ved at se hvordan i på fyn kan invitere SORD over en kam ??
Hvorfor skal det være så svært og fyldt med regler, hvad er i bange for.
I påstår jo rask væk at i køre i verdens bedste bil, så det kan jo ikke være det.
Tror i at Toyota eller andre pludselig kupper Land Rover Klubben ?? Hvis de gør må det jo være fordi der er for lidt aktive, og så er der jo noget galt alligevel.

Jeg håber med dette indspark, at der er andre "menige" medlemmer, der vil give deres holdninger til kende ovorfor disse regler, som til en hvis grad nærmer sig visse former for religion.

Håber at jeg vil møde andet en LR på min vej, det er nu en gang sjovere at grine af riskogere :-)
Hilsen
Struntze
18813: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 09:35:26) (svar på 18812)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.67.25)
Hej Peter,

Jeg er temmelig enig i dine synspunkter, og bakker Claus fuldt op. Jeg er primært medlem af klubben for at få mulighed for at køre i terræn,og synes det er spændende og se hvordan andre biler gør sig i terrænet. Jeg tror der er mange medlemmer der, som jeg, er interesseret i at køre terræn, og så er det sekundært hvilken bil man bruger til det. Land Roveren har sine forcer og vil altid appelere igennem dens egenskaber, ikke gennem at man bagstræberisk prøver at holde andre væk fra mudderhullerne. Det er bemærkninger som "men man kan ikke pålægge en af vore kørselsinstruktører at give kørselsinstruktion til en ejer af en Hilux, det er han ganske enkelt ikke kompetent til, så gæstebevismuligheden er vel kun teoretisk..." der gør mig flov over at være medlem af klubben, det er jo trods alt en fritidsaktivitet og den slagsdømme kraft der udvises her bør begrænses til den direktion eller bestyrelse man sidder i.
Jeg er bange for at det vil skade klubben hvis vi vedvarende styrker dette image,så ender vi med en klub der består af 6 serie 2'ere med rådne bagvanger fordelt mellem 12 medlemmer.
Jeg håber at Region Nordsjælland bliver ved med at have arrangementer hvor alle biler er velkomne!

mvh Jesper

18814: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 10:06:58) (svar på 18813)
Frank Rattleff #3207, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.115.97)
"Vores" klub er en mærkeklub og ikke en terrænbilsklub. Hvis der er så stor interesse for terrænkørsel (jeg er selv én af dem), hvorfor så ikke deltage i arrangementer afholdt af netop den slag klubbber, hvor alle mærker kan deltage - dem er der flere af. Det kan da aldrig skade klubben, at vi er en mærkeklub eller hva'?
18815: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 11:20:41) (svar på 18814)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.170.99)
Hej Frank

Det er muligt at "vores" klub er en mærkeklub, men ikke destro mindre kan "vores" mærke køre i terræn, og dermed fremkommer jo også ønsket om at at køre terrænkørsel !

Klubben er også gamel, og det er dejligt at dele interessen for LR med ligesindet. Men hvorfor er det ikke muligt at skelne mere imellem hvad der er LR interesse og hvad der terræn.

Det er da rigtigt at man bare kan deltage i en af de "andre" klubber der primært har kørsel som formål. Men hvis man nu som jeg har lyst til at lave et stykke arbejde med at lave løb i DLRK, og i øvrigt ikke er enig med den politik deres føres fra landsrådet, så er det jo her jeg har mulighed for at høre om jeg er helt galt afmacheret, eller om der er flere som ønsker at køre med/mod andre mærker end LR, til et landrover arrangement, arrangerede af en der kommer fra DLRK.
Jeg køre gerne på besøg hos andre klubber, det er både spændende og lærerigt, men der skal også være nogle der arrangere noget i DLRK regi, og det jo ikke sikkert at de gider at blive ved !

Hilsen
Struntze
18817: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 12:42:50) (svar på 18813)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.61)
Hej jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.67.25)!

Hvis du som medlem kiggede lidt i klubbens regler, ville du se, at reglen om, at man bl.a. kan invitere søsterklubber til arrangementer NETOP muliggør, at man kan få lejlighed til at lege med fremmede mærker, hvilket vist var, hvad du efterlyste. Denne regel er derfor essentiel, hvis vi gerne vil se andre blandt os, og det er den af mange grunde. Fordi man tager fejl med hensyn til at vælge bilmærke, behøver man jo ikke ellers at være helt håbløs!
Når jeg brugte ex. med SORD, så er det, fordi vi på Fyn især med denne (søster)klub har et fortræffeligt samarbejde, vi inviterer dem og de inviterer os, på den måde får begge klubber glæde af hinandens terræner, og det er vel godt? Min indvending gik på, at der er mange i klubben, der ønsker "ren klub". En yderst uheldig konsekvens af status som "ren klub" ville være, at vi isåfald ikke ville kunne se andre mærker til LR-arrangementer og altså heller ikke ville blive inviteret med til de andres, og det ville IKKE være godt, vel? Vi har derfor al mulig grund til at være tilfredse med reglerne om dette som de er nu, men de er altså resultatet af et kompromis: ånden i dette kompromis bygger på, at det enkelte medlem til terrænarrangementer i klubben har ret til at forvente, at der KUN deltager biler af mærket Land Rover. Hvis der derfor er inviteret andre, hvad der altså nu er mulighed for, SKAL der gøres opmærksom på det i annonceringen, så medlemmer kan træffe deres forholdsregler (de kan jo så blive væk, hvis de ikke kan tåle at se andre mærker, eller hvis de evt. mener, at de inviterede udgør en sikkerhedsrisiko. Jeg mener, det er et kompromis, det er til at leve med og det er derfor uheldigt, hvis arrangementsledelser rundt om i landet indfører begreber som "stående invitation" eller lignende, fordi det kunne medføre, at vi endte med et fornyet krav om "ren klub". Sidste gang, kravet blev rejst, var det på et hængende hår, at vi fik afværget forslaget ved netop gennem kompromiset at bevare muligheden for at se "andre".

Jeg ved jo ikke, hvilke interesser, du ellers har i klubben jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.67.25), men mener du, at det kan være en opgave for vore kørselsinstruktører at vide nøjagtigt, hvordan Toyotaer, Mitsubishier, Suzukier, Jeeper, Daihatsuer og hvad der ellers kalder sig terrænkøretøjer, opfører sig i terræn? – bliver de uddannet til det? Naturligvis ikke! Jamen hvordan kan man så pålægge dem at instruere kørere af andre mærker end LR? Hvis du har en øreskavank, ville du så bryde dig om at komme under kniven hos en kirurg, der er specialist i knæled? Tror du han ville påtage sig opgaven?

Hvis du er flov over den indstilling, som jeg bringer for dagen, og din flovhed begrundes med at det "jo trods alt (er)en fritidsaktivitet og den slagsdømme kraft der udvises her bør begrænses til den direktion eller bestyrelse man sidder i", så gør jeg dig gerne flov og jeg agter ikke at tie stille, det kan jeg forsikre dig om!

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
18823: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 14:40:58) (svar på 18817)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.67.25)
Hej Jørgen,

Jeg beklager hvis jeg har på nogen måde har anstødt dig. Det eneste jeg ville sikre mig at man kunne køre andre mærker end Land Rover i Høvelte ved klubbens arrangementer. Det forstår jeg man må, så jeg havde bare misforstået budskabet.

Mvh Jesper Overgaard Region Nordsjælland
18816: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 11:33:32) (svar på 18801)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Jørgen m.fl.

Nordsjællændere er heller ikke specielt exno..etellerandet.
De omtalte bilers førere er skam medlemmer i klubben og accepteret klausulerne om at de IKKE kan blive valgt til tillidsposter og modtage køreundervisning i eget køretøj, IKKE kan deltage/vinde i Trophy o.s.v.
At de har valgt at "nøjes" med firhjulstrækkere af asiatisk eller amerikansk oprindelse...tja, det er vel deres problem og ikke mit/dit/regionens/klubbens.


Med venlig hilsen og åbent sind..

Claus

18821: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 13:57:58) (svar på 18816)
Jan Poulsen #6642, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.209.107.25)
Som jeg jeg læser denne diskussion, er det ved at være et region Nsj oprør mod klubbens ledelse.Er man utilfreds med landsrådets beslutninger, kan de utilfredse forsøge at gøre deres indflydelse gældende, og eventuelt vælte den siddende bestyrelse. Det ændrer dog ikke ved at landsrådets vedtagelser er gældende, indtil noget andet er vedtaget.

Er man skuffet, eller utilfreds med forholdene i klubben, der jo også mulighed for at melde sig ud og starte en klub i et andet regi. Eller det er muligt at være medlem af flere klubber.

Hovedbudskbet herfra er dog, at det af landsrådet vedtagne principprogram, er det medlemmerne bakker op om

Mvh
Jan Poulsen
18824: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 16:00:49) (svar på 18821)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Min gode mand... Du læser indlæggene her i forum som en vis mand læser Biblen....

Der er mig bekendt intet oprør eller rebelske medlemmer i region nordsjælland.

Ingen ønsker at vælte eller omvælte nogen eller noget....

Alle repekterer og efterlever gældende vedtægter og
landsrådsbeslutninger.

"Klubskadelig virksomhed" overlader vi til andre...

men måske er vi en smule mere tilbagelænede....

BEMÆRK!
Dette indlæg, og alle andre indlæg med min signatur, genspejler ALENE mine holdninger og ideer, og kan/må ikke relateres til regionsledelsen eller andre medlemmer.

mvh
Claus
18827: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 17:24:47) (svar på 18824)
Jan Poulsen #6642, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.167.210.238)
Claus

Læser jeg virkelig biblen forkert eller...... Se lige det Peter skrev i relation til de andre ytringer i denne tråd...

" Men hvis man nu som jeg har lyst til at lave et stykke arbejde med at lave løb i DLRK, og i øvrigt ikke er enig med den politik deres føres fra landsrådet, så er det jo her jeg har mulighed for at høre om jeg er helt galt afmacheret, eller om der er flere som ønsker at køre med/mod andre mærker end LR, til et landrover arrangement, arrangerede af en der kommer fra DLRK. "

Dette kan opfattes som opportunisme eller ...!

Jan P.
18828: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (21-10-2004 17:28:47) (svar på 18824)
Jes Lundberg-Christensen #2076, reg. njy (medlem) (ip-adr: 83.73.107.176)
Hvis jeg vil kører/se hvordan andre biler gør sig i terræng, så kan man enten besøge/være medlem af andre klubber som ikke er mærke klubber, eller komme til de arrangementer hvor de er inviteret med. Havde jeg en anden bil ville jeg ikke være medlem af DLR, da der er mange muligheder uden for DLR at køre terræng.
Halvdelen af det at have en LR er det at skruge i den og det at have en bil af det mærke som er så orginalt som muligt. Det er en gamle diskution den har altid været der lige siden jeg i 84 kom i klubben, deltog i den første tur til Island i lejet landrover, hvorefter jeg fik en selv et året efter.
Meget af diskutione kommer af at man ikke vil træde nogle over tæerne eller har en god ven! Men hvem er det der bliver trådt på, hvis man kan bruge dette udtryk!
Nå god vind frem over til alle Landrover fan/bruger, må vi mødes i al venskabelighed og få en god snak om alt på en Landrover Historie og nutid.
Hilsen Jes
18833: sv: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (22-10-2004 08:49:56) (svar på 18828)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.67.25)
Det er klart at hvis jeg var så heldig at bo i Nordjylland ville jeg da også bare køre i min egen have eller en tur på stranden, men som du måske har bemærket er det primært københavnsområdet det drejer sig om. Herovre er der, mig bekendt, kun en klub der arrangerer terrændage og det er DLRK ;-)
mvh Jesper
18834: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (22-10-2004 09:35:11) (svar på 18833)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.163.189.26)
Hvad er der galt med.
www.kork.dk
www.ntbk.dk

Hans Martien
18835: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (22-10-2004 10:20:00) (svar på 18834)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Hej Hans Martin

Der er ikke noget galt med hverken kork-properne eller NTBK, det enste problem er bare at de ikke rigtig arrangere nogen form for kørsel her i DK.

NTBK havde på et tidspunkt en grusgrav v. Lynge hvor man altid var velkommen, men de har så vidt jeg ved ikke noget område hvor de selv kan lave noget pt.
Da de ikke er ret mange medlemmer er det lidt svært at give 5-10.000 kr for at leje et område for en weekend.

Så der er kun et alternativ til DLRK i hovedstadsområdet og det Toyotaklubben der er begyndt at have arrangementer i Høvelte og Kallerup grusgrav (hvor også reg ØSJ afholer arr)

Den sidste klub der laver arrangementer på Sjælland er Dansk 4x4 Klub, (som i øvrigt opstod som protest mod de holdninger som DLRK havde ang. andre biler) her ér man altid velkommen til at komme køre, og de er søde og rare mennesker ligesom alle os andre.

Men hvis man vil ud og køre med 4x4 klubben resten af året, så skal man altså lige til Jylland, hvilket bringer os tilbage til, at det er regioner fra DLRK der sidder på næsten alt terræn der køres på herover.
Så det er ikke så nemt "lige" og komme til at køre med de "andre".

Lidt information om hvordan det foregår herovre, og hvorfor vi måske ser lidt anderledes på tingene end andre regioner gør.

Hilsen
Struntze

18836: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (22-10-2004 12:04:49) (svar på 18835)
Kenneth Allan Jalving #4532, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 152.73.104.169)
Hej

Jeg er helt enig med Struntze.

Jeg er forøvrigt en af de "stakler" som kører i en japaner og er medlem af DLRK.
Jeg har været medlem i en del år efterhånden og har stor interesse for LandRover og har selv haft to RR og en 110'er, men jeg er grundet økonomi blevet nød til at skifte i en periode til et andet mærke, for at kunne få råd til at bruge bilen til hverdag og have hele familien med og samtidig kunne komme ud at køre terræn og møde de personer man nu så godt kender og har der rart med. Det kan man tildels belaste det danske afgiftssystem for.
Jeg synes at det er ærgeligt at jeg skal ringe og bede om en invitation når jeg har lyst til at køre terræn, eller måske køre forgæves fordi at arrangøren ikke er interesseret i at jeg deltager i arrangementet, jeg kan sagtens leve med ikke at kunne vinde en konkurrence, for mig drejer det sig om at være med og have det sjovt og udfordre sig selv, bilen og terrænet.
Jeg har grøntbevis og masser af kørselserfaring, men det er bare ikke altid nok og her synes jeg at reglerne er for stive. Det er heller ikke altid jeg lige ved om onsdagen at jeg har mulighed for at komme ud at køre om lørdagen, det opstår tit spåntant og så har jeg ikke mulighed for at blive inviteret og er derfor nød til at køre der til og måske forgæves.

m.v.h.

Kenneth
18838: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (22-10-2004 12:27:37) (svar på 18836)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.67.25)
det er det jeg taler om, folk som Kenneth må sgu ikke køre forgæves.

mvh Jesper
18842: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (22-10-2004 20:32:25) (svar på 18838)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.94.13)
Bortset fra folk som Keneth, som jeg synes man skal absolut beholde i DLRK, (Han vender tilbage en dag, ligesom jeg gjørde, sikkert i en LR der ville noget.)
Så er det vel kun en fordel at beholde en sammenlignings grundlag i eget regi, hvor andre mærker & tekniske løsninger kan ses & diskuteres på en saglig måde. For resten, så vidt jeg ved, så er samtlige teknologiske fremskridt, som har med terræn egenskaber at gøre kommet fra Land Rover, så hvad er vi egentlige nervøs for?
Asiaterne exellere i plagiater, eller halv geniale blandinger, som min gammel Dajhatsu, som var motor fra Bedford, Mod 1930, men meget godt derfor, og resten var en skøn blanding af Jeep,& LR S2. Selv navnene plagieres. Var der nogen som sagde Outlander?!! Helt ærlig, overdreven isolationisme er slet ikke nødvendig. De paragraffer med at være i fører position klarer LR af sig selv, og i henhold til den bedste lærdom ifølge
Gorbatjev, så er 'Glasnost' en gode ting!
Specielt vores medlemer som kører Freelander, synes jeg har glæde af en sammenlignings grundlag, da specielt i denne klasse, er forskellen når man forlader asfalten, temmelig skræmmende. (Jeg lånt en CR-V forleden dag)
At konkurere mod en Ex-Mil S111 i freelander er måske ikke så morsomt, At køre freelander mod X-Trail, Outlander , CR-V, osv, er hylende skæg!
Konklusion: er der nogen som kan forklare mig hvorfor vi skal være 'allergiske' mod andre mærker, så vil jeg simpelthen tage ved lære af det (Promise).
Hilsen til alle, 2217 David.
18839: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ikke SÅ smart, Claus... (22-10-2004 16:16:50) (svar på 18834)
http://www.toyota4wd.dk/ (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 141.76.1.121)