tilbage

Land Rover Forum  

Index
19247: Discovery motor og gearkasse i Defender (09-11-2004 13:53:55)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.88.20)
Kan man umiddelbart lægge en 300tdi og R380 gearkasse fra en Discovery over i en Defender med 200tdi motor?
mvh Jakob
Index
19249: sv: Discovery motor og gearkasse i Defender (09-11-2004 14:01:24) (svar på 19247)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.37)
Jeg læste for nogen tid siden i LRO om et lignende projekt og det forløb faktisk uden vanskeligheder. Under kørslen vil du dog have lidt flere gearskift med den kombination, idet Discovery-gearing er højere end Defenderens. Til gengæld skulle du få en bedre brændstoføkonomi !
Index
19251: sv: sv: Discovery motor og gearkasse i Defender (09-11-2004 14:09:36) (svar på 19249)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.88.20)
Tak. Kan du huske hvilket nummer. Der må vel være noget med hvor gearstangen kommer op der er anderledes og måske også køleren. Forskellen på gearingen ligger vel i reduktionskassen? Jakob
Index
19252: sv: sv: sv: Discovery motor og gearkasse i Defender (09-11-2004 16:17:39) (svar på 19251)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.37)
Det er ca. et år siden, jeg har læst om operationen, men Claus's bemærkninger om turboplacering er vigtig. Gearingen ligger i hovedgearkassen for at give lavere motoromdrejninger ved landvejskørsel.
Index
19250: sv: Discovery motor og gearkasse i Defender (09-11-2004 14:05:51) (svar på 19247)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Jakob

"Umiddelbart" er måske så meget sagt. Der er lidt problemer med turboens placering i forhold til torpedovæggen på Defenderen. Prøv at kontakte Claus Vogter på 2622 0950, han har lige været igennem øvelsen.

mlrh
Claus
Index
19273: sv: sv: Discovery motor og gearkasse i Defender (10-11-2004 17:26:08) (svar på 19250)
Mikkel Fibiger #5177 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.178.242)
Hej Jakob

Udfra den viden vi tror vi har på Midt-Sjælland, så ligger forskellen i gearingen da i reduktionsgearkassen og mht. gearstangen, så vil den komme til at stritte op, hvor der normalt er et midtersæde.

Men vi kan da tage fejl... Jylland ligger trods alt tættere på UK ;-)

Hilsen

Mikkel