tilbage

Land Rover Forum  

Index
19546: 109 bremser på 88” (20-11-2004 16:27:27)
Jan Ravat #6106, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.167.95.4)
Hallo!
Har hørt at man kun skal sætte 109 bremser foran, og beholde de alm. 88” bagved. Andre siger at man skal skifte hele vejen rundt. Hvad er det rigtige?

Venlig hilsen Jan Ravat
Index
19547: sv: 109 bremser på 88” (20-11-2004 16:48:21) (svar på 19546)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.122)
88" Serie II, IIA og III har for og bag samme 10 " bremsetromler, mens 109" Serie II , IIA samt III har for og bag 11" bremsetromler. Derfor vil jeg mene, at der skal være ens 109'er tromler på en 88" !
Index
19548: sv: 109 bremser på 88” (20-11-2004 16:49:11) (svar på 19546)
Bo Vestergaard Fyhring #3174, reg. vjy (medlem) (ip-adr: 147.29.74.243)
Davs !
Du kan gøre begge dele. Men min erfaring siger du kun skal gøre det i for ellers vil den overbremse på bagenden.

Hilsen Bo
Index
19549: sv: 109 bremser på 88” (20-11-2004 16:50:38) (svar på 19546)
Bo Vestergaard Fyhring #3174, reg. vjy (medlem) (ip-adr: 147.29.74.243)
Hej igen
jeg glemete en ting. Hovedcylinderen skal være fra en 109" ellers kan du ikke flytte væske noh rundt i kredsene.
Bo
Index
19554: sv: sv: 109 bremser på 88” (20-11-2004 18:09:29) (svar på 19549)
Jan Ravat #6106, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.167.95.4)
Tak for svarene!
Vh Jan
Index
19593: sv: 109 bremser på 88” (22-11-2004 13:39:45) (svar på 19546)
Jakob (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.212.29.91)
Jeg havde en 88" med 109" bremser foran. Perfekt afbalanceret !

Jeg mener bremsepladen foran var roteret et hak frem eller tilbage af en eller anden årsag, kan ikke huske hvorfor.

Hvis du vil have bremser som på en nyere bil, så check/udskift vacuum forstærker samtidig med hovedcylinder, og sørg for at rense, slibe rust af og smøre akslen til bremsepedalen hvis ikke den kører uden modstand.

/Jakob