tilbage

Land Rover Forum  

Index
19622: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (22-11-2004 22:21:52)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Tråden "Skuffet" af Kenneth Allan Jalving #4532, reg. øsj
er desværre flyttet til de røde tråde, pga. en en uheldig "Jens Skovsen" som ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt.

Jens Skovsen eksisterer IKKE - eller rettere ikke under det navn. Han er medlem af klubben under et andet navn - som jeg kender - han er medlem af region Østsjælland og har tilsyneladende et problem for tiden, for han har skrevet flere nedladende indlæg på det seneste - indlæg som alle er røget ud nu.

Hvis "Jens Skovsen" kommer igen under dette navn (eller andet falsk for den sags skyld) vil hans rigtige navn og medlemsnummer blive offentliggjort her på siderne.
Index
19624: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (22-11-2004 22:56:37) (svar på 19622)
Anders Poulsen #6320, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.255.75.111)
Hej Jesper.
Er nødt til lige at spørge, hvorfor samtlige indlæg er blevet destrueret pga. en person træder ved siden af "normsættet"
Index
19626: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (22-11-2004 23:24:39) (svar på 19624)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Hej Anders

At jeg ikke bare slettede det uheldige indlæg skyldes at der var blevet svaret på/relateret til det - og stillet spørgsmål og i det her tilfælde draget tvivl om NSJ's måde at håndtere arrangementer og klubbens regler på.
Det ville ikke være fair for spørgsmålstilleren (J. Lundrup) eller NSJ at fjerne det indlæg som startede denne tvivl.

Jeg kan ikke - af tekniske årsager - lade dele af en tråd overgå til de røde sider. Derfor ryger hele tråden med.

Og destrueret er den jo iøvrigt ikke.
Tråden kan findes via linket øverst til højre på forum-siden.


/JEsper
Index
19629: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (23-11-2004 07:12:11) (svar på 19626)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
ja, ja, da....
Det er vel endnu ikke et krav at man kan læse indenad og forstå før man svarer på et indlæg her i forum.....

Et par "fundamentalister" nævner noget med sauna, manglende terrænbevis og terrænklub og er helt på herrens mark.....

Det her handler om et allerede eksisterende medlem med Land Rover eje bag sig der mere eller mindre midlertidigt kører et andet mærke og IKKE en wanna-be der søger nyoptagelse med fremmed mærke.
For mig gør det en himmelvid forskel.

mvh
Claus


Index
19630: sv: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (23-11-2004 08:06:05) (svar på 19629)
Kenneth Allan Jalving #4532, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 152.73.2.217)
Hej alle

Jeg vil lige deltage lidt mere i debatten.

Som nogle nok har læst er jeg jo også familiefar og har en skøn dreng på 1½ år som jeg ønsker vokser op med gode værdier i livet og det er for mig også Landrover og fællesskab. Denne debat får mig udstillet som om jeg kun ønsker at køre terræn, men det er ikke hele sandheden. Jeg har været med i bestyrrelsearbejde, jeg har deltaget aktivt til arrangementer, jeg deltager gerne i arrangementer hvor der ikkr står terrænkørsel på dagsordnen. Så altså jeg Har valgt denne klub for dens fantaskitke arrangementer for hele familien og ikke kun for at køre terræn i min nuværende NISSAN.

Mvh.

Kenneth
Index
19631: sv: sv: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (23-11-2004 12:33:40) (svar på 19630)
Kristian Jensen & V. Kjærside #2775, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 62.242.219.186)
Hej Kenneth !!
Jeg vil lige sige at jeg forstår din frustration, men det er ikke overalt at du vil møde samme modstand. Jeg har selv i en periode været uden Landrover, og har deltaget i arrangementer alligevel. Dette ligger dog nogle år tilbage, og selv et daværende bestyrelsesmedlem kørte bil af andet mærke. Jeg husker også at der på det tidspunkt var medlemmer fra andre bestyrelser som kørte alternative 4x4. Jeg vil derfor anbefale at du ikke melder dig ud, men til stadighed møder op og viser at du trods modstand alligevel støtter op om det unikke fællesskab vi har i klubben
Med Rover hilsen
Kristian
Index
19632: sv: sv: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (23-11-2004 13:03:11) (svar på 19630)
Lars Ellegaard Jørgensen #3926, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.27.120)
Hej Kenneth

Jeg synes du skal stå ved, at du har truffet et valg, et valg som indebærer, at du ikke vil køre i et Land Rover produkt under dine nuværende familiære omstændigheder. Du kunne have truffet et andet valg. Der findes adskillige muligheder for at køre Land Rover på hvide plader - også uden at have buskørekort eller en million på bilkontoen - f.eks. kan der sagtens findes Disco'er på hvide plader som kan erhverves for 100-150.000., hvilket formentlig ikke er så langt fra værdien af en Terrano. Og driftomkostninger på en Disco V8 og en Terrano V6 er sikkert heller ikke langt fra hinanden. Altså er det dermed et valg, ligesom det altid er når man køber bil, et valg ud fra økonomi, plads, komfort etc. Og da har du altså valgt en Nissan.
Jeg har efter adskillige år i Disco, valgt en Honda CR-V, som familiebil, også ud fra de kriterier jeg nævnte, en bil som jeg gentagne gange er blevet til grin over, og som jeg ikke kunne finde på at stille op med til terrænarrangementer eller i officielt klubregi i øvrigt, men jeg er da stadig medlem ud fra overvejelser du også fremkommer med i dit sidste indlæg.

Jeg har så valgt også at have noget Land Rover til legetøj, og det behøver jo ikke være specielt dyrt, hvis man bare gerne vil lege lidt.

Men mit synspunkt er altså at når man har valgt, som du har gjort og som jeg har gjort, har man altså også valgt, at man ikke - officielt - kan deltage i LR arrangementer med de køretøjer.

Lars Ellegaard, 3926 N.Sj.
80", 110" Stw. og Honda CR-V.
Index
19634: sv: sv: sv: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (23-11-2004 13:53:19) (svar på 19632)
Kenneth Allan Jalving #4532, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 152.73.2.217)
Hej Lars

Jeg kan godt give dig ret i mange af dine synspunkter og mange af dem har jeg også overvejet. men med et forholdsvis stort kørsels behov ca. 30000 km pr år betyder det meget om bilen kører 6-7 km/l eller 9-9,5 km/l og endnu mindre når der "leges" og så en liter pris på 8,5kr.
Jeg kan godt forstå at du ikke ønsker at udsætte Hondaen for terræn, men jeg har ikke mulighed for at have en landrover ved siden af, bare for sjov, der er plads til en bil i budgettet.
Tidsmæssigt er der også en del at spare på service af bilen som jeg selv udfører og som jeg så kan bruge sammen med min familie hjemme i huset istedet for jeg skal stå på et værksted. Jeg mener at LR skal serviceres med intervaller på 5-10000 km hvor Nissanen har intervaller på 15-30000 km. Så derfor har jeg valgt at køre et andet mærke lige nu og nyde min familie.
Og så lige en lille historie i ren LR ånd selv om der ikke er nogen LR indblandet.
Min familie og jeg har været ude og besøge noget familie en ganske almindelig torsdag aften. på vej hjem ude på bøh landet som jeg bor på, står der fire unge mænd med en havareret Volvo, de stopper os og spørger om vi kan hjælpe dem med at trække deres bil hjem til frederiksberg og klokken er lidt i tolv om natten og det er arbejdsdag igen om morgenen, men vi bliver enige om at hjælpe selv om der var 40 km til frederiksberg, så det jeg vil sige er at Man kan stadigvæk godt beside LR-ånden selv om man ikke kører LR og ja bilen er stadigvæk et rullende værksted lige som i de gode gamle dage med LR.

Mvh.

Kenneth
Index
19639: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (23-11-2004 18:57:25) (svar på 19634)
Helle & Finn Birger Hansen #4409, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.100.90)
For mig er det ret enkelt. Hvis du ønsker at køre Nissan fordi DU syntes den er bedre - så meld dig ind i Nissan klubben - findes den ikke - så start den.

De bedste hilsner
Finn Birger Hansen
Index
19640: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (23-11-2004 19:21:44) (svar på 19639)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Der er jo ikke noget at sige til at der er krige og folk køre som idioter, men jeg håber at alle får en god jul og godt nytår, også selv om de køre i andet end LR.

Man kan jo så bare håbe på at "de" andre også må køre på vejene når der falder sne.

Hvid jul og tollerance
Struntze
Index
19656: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: "SKUFFET" er blevet en rød tråd. (24-11-2004 10:56:29) (svar på 19639)
Kenneth Allan Jalving #4532, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 152.73.81.181)
Hej Finn

Det er også ret enkelt for mig, hvis du ønsker at deltage i debatten på en saglig måde så læs indlægene. Jeg siger ikke at jeg hellere vil køre Nissan, men jeg er nødsaget til det lige nu. og så er den ikke længere.

Mvh.

Kenneth