tilbage

Land Rover Forum  

Index
19706: "2" løft eller ikke (28-11-2004 20:38:54)
christian nauta (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.236.178)
Jeg overvejer et "2" løft af min 90. jeg køre på noget der minder om 7½-16 og bruger den gerne til trophy og vil gerne have en så blød en undervogn som muligt(savner min gamle RR)er der nogle mærker undervogn der er bløder en andre emu...koni ...nito..? er der nogle der har prøvert og fundet rokaden af tyngdepunktet en stor ulempe, og ellers nogle minusser.jeg er ligeglad med hvordan den kommer til at opføre sig på asfalt,det er ikke ligefrem en Lotus i forvejen.
så skal det også lige siges at bilen har kun gået 65000 så det er ikke fordi de nuværende er træte, så er det det værd?
mvh Nauta
Index
19707: sv: "2" løft eller ikke (28-11-2004 21:27:03) (svar på 19706)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.85.185)
Det kunne være at den letteste måde at opnå noget af dette var 'Simex' 9x16 dæk.(Se Bertelsen). Per egen (bitter) erfaring så lært jeg at syns assistenter er komplet ligeglad om din løft,eller andet af bilen er forsvarlig, beregnet, evt forbedrer sikkerheden, eller andet. Deres opgave er primært skatteteknisk, og sekundært,at sådan nogen som dig & mig, som ikke har 'Ryg Mærke' fra et værksted som har aftale, eller mester er evt medlem af samme loge, skal principelt IKKE GODKENDES!
Om man kan lide det eller ej, så er der desværre mere end lidt om det! Derfor vil jeg anbefale en løsning som ikke tager flere dage, til at gøre klar til syn! Simex løsning bruger du alligevel kun i terræn, og en OMU. eller lignende fjedring,er på forhånd godkendt! så bliver synes manden atter en gang nødt til at ty til de tykke bøger for at finde noget Stor hilsen fra Norge, & Held & Lykke med din projekt; David Bjerregaard.
Index
19710: sv: sv: "2" løft eller ikke (28-11-2004 22:36:08) (svar på 19707)
Christian Nauta (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.236.178)
jeg har tænkt på de store dæk men er lidt bekymret for den støre belastning, jeg er nemlig doven anlagt og vil gerne undgå knækket stikaksler og lignene hvis det er muligt og uha så skal jeg op med mulvarpeskindet,men sådan er det det koster penge at have det sjovt, så det kan da godt være det ender med en lilly (simex)
hilsen Nauta
Index
19714: sv: sv: sv: "2" løft eller ikke (29-11-2004 09:29:59) (svar på 19710)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.211.23)
90,er ikke kendt for at knække stik aksler,så klem bare på! Muldvarp skindet må bare slides,men så får du det til gengæld sjovt! Prøve at høre Bertelsen ang både dæk & OMU undervogn
Index
19719: sv: sv: sv: sv: "2" løft eller ikke (29-11-2004 12:00:35) (svar på 19714)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
Har selv haft en 90" med 33" dæk og jeg knækkede adskillige stikaksler endda 3 på en gang, så det er absolut noget sludder at de ikke er kendt for at knække stikaksler.(de er jo lavet i england af englelsk stål).
Mvh
Hans
Index
19723: sv: sv: sv: sv: sv: "2" løft eller ikke (29-11-2004 19:17:43) (svar på 19719)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.221.125)
OK! Hans, Det havde jeg ikke hørt noget om! Men 33'dæk, enda måske brede, er større end 9x16, er de ikke?
Uanset, skal du have tak for info. Vinter hilsen; David.
Index
19726: sv: sv: sv: sv: sv: sv: "2" løft eller ikke (29-11-2004 20:26:32) (svar på 19723)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Hej David

Jeg kører med 2" EMU undervogn på min 90". Det giver helt klart bedre terræn egenskaber end org. Angrebsvinkler og bevæglig undervogn er meget bedre, om du vælger EMU eller andet produkt går nok ud på et.

Ang stikaksler så er der nogle forskellig ting der spiller ind.
En 90" disel har 10 spline stikaksler på for og bagtøj, V8 modeller har 10 spline aksler på fortøj, Nogle af V8 modellerne har Heavy duty bagtøj med 24 splines aksler.

Jeg har haft min V8'er siden 92, i 2002 lagde jeg en 3,9l V8 i, jeg har knækket 2 stikaksler på fortøjet i alle de år jeg har min 90". Den har kørt på 33x12,5x15 de sidste 5-6 år.

Håber at du kan bruge mine erfaringer til at træffe din beslutning.

Struntze
Index
19730: sv: "2" løft eller ikke (30-11-2004 08:27:37) (svar på 19706)
Morten Bøgehøj Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.78.129)
Jeg har løftet min 90” 300 TDi fra 97 2 tommer med et kit fra Scorpion Racing. Det er med meget god effekt. Jeg har fjernet begge krængningsstabilisatorer og har faktisk ingen dårlige erfaringer fra asfalt, var på køreteknisk anlæg i lørdags og den undviger forrygende. Den har også orange polybøsninger over alt.
I terræn er den helt formidabel, den har ca. 5 cm drop vandring på bagakslen og 2-3 cm på forakslen, det gør at den bare kører over crossaksel huller, som var det små ujævnheder. Da jeg købte min undervogn købte jeg også cones til at sætte i fjedrene bagpå så de falder tilbage på plads efter maksimal vandring.
Denne store vandring har dog givet problemer med kardanakslerne, den bagerste ødelagde et led, og den forreste rumlede en del, dette blev klaret med 2 nye vidvinkel kardanaksler lavet specielt hos Fyns Kardan Center.
Til syn hos Statens Bilkassering, har jeg ikke haft problemer med fjedre, men mit anhængertræk sad 20 mm for højt dette blev på talt og noteret, men bilen blev dog godkendt.
Med hensyn til store hjul, så her jeg kørt med 33 12,5 15, både til trophy og pomeramia uden nogle dårlige erfaringer. Knækket 3 stik aksler på samme tid???? Det kræver sin mand… :-)
Jeg ælsker min undervogn!!!!
Index
19732: sv: sv: "2" løft eller ikke (30-11-2004 08:31:55) (svar på 19730)
Morten Bøgehøj Pedersen #5278, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 130.226.78.129)
Jeg glemte lige et billede...
Index
19753: sv: sv: sv: "2" løft eller ikke (30-11-2004 22:12:32) (svar på 19732)
Christian Nauta (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.236.178)
Tak for svarende, jeg tror jeg vil starte med de "2" og se hvor langt det føre mig, nu kom jeg også til at bestille spær til en aksel ved nordkystens indvigelse,så alt ialt må det også føre mig et par meter mere gennem mudret før jeg skal ud og grave.
mvh. Nauta