tilbage

Land Rover Forum  

Index
19740: Erfaring med tehætte på køleren (30-11-2004 15:34:38)
Jesper Kjærsgaard-Nielsen #6631, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.97.142.134)
Er der nogen der har erfaring med at dække køleren på en 2.5TD (19J). Har set dette på nogen billeder, og kan da også se, at min egen ikke bliver nær så varm ved bykørsel som om sommeren. Kan disse anbefales?

Hilsen
Jesper Kjærsgaard
WWW.DIVISIONEN.DK
Index
19744: sv: Erfaring med tehætte på køleren (30-11-2004 18:27:55) (svar på 19740)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.210.206)
Det kan absolut anbefales! Men det skal være en model som dækker køler gitteret(indvendig eller udvendig efter smag). Anderledes er det hvis man dækker selve radiatoren, evt. med et styk pap ell lign, klods op af køleribberne.
Det er nemlig katastrofalt! med koge garanti!
Den allerbedste er selvfølgelig rullegardinen, a la Solihull milli modeller (eller Saab 96).
Hvad du så end finder på, så hold lidt øje med termometeret både udvendig & motorens,det første styk tid!
Du får en 'hurtig varm 'motor, og derfor hurtig kabin varme, JA!i en Land Rover! Brændstofs forbruget forbedres, og batteriet tager ladning før, da motorrummet bliver hurtigere lun. Kombineret med et 'oliefyr'så mærker motoren knapt at det er vinter.
Hilsen fra Norge, David.
Index
19747: sv: Erfaring med tehætte på køleren (30-11-2004 20:21:30) (svar på 19740)
Dorte & Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Jesper,

Det kan helt sikkert anbefales - enten kan du bruge et stykke pap, eller et mere autoriseret radiator-gardin - det eneste sted jeg lige lunne finde et til min IIa og et til min III var hos Midtjysk - det er dog noget mere pebret end et stykke pap - så vidt jeg husker ca 700 pr stk ex. moms...

Michael Bøjstrup
Index
19783: sv: sv: Erfaring med tehætte på køleren (01-12-2004 21:56:27) (svar på 19747)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.254)
Dobbeltkonfekt er godt, bare ikke på en LandRover. Ved den nævnte anordning sker der det at viskosemøllen hurtig bliver varm og kobler fuldt til og sluger en masse power. Det er bedre at afmontere den i vinterhalvåret, motoren kommer hurtigere op på drifttemperatur til glæde for "stuetemperaturen" og så sparer man brændstof. Husk at møllen skal lagres lodret når den ikke er i brug.
Index
19806: sv: sv: sv: Erfaring med tehætte på køleren (02-12-2004 22:55:46) (svar på 19783)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.82.218.46)
Hej Verner, hvordan er det lige det er ude hos dig ? , er det vinter hele året eller tager jeg helt fejl :-)
vi ses i plumrehullerne med de kuriøse vandplanter
Finn
Index
19807: sv: sv: sv: sv: Erfaring med tehætte på køleren (02-12-2004 23:20:09) (svar på 19806)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.216.193)
Nu har jeg kørt diverse LR herop (Nyere med viscose propell) og har konstateret at Defender,Discovery,& Freelander, for ikke at glemme min trofast S3 Ex Mil, sætter stor pris på at få blanket kølergitteret af, når kuldegraderne bliver 2 cifret. Verner's kommentar kan være relevant nok,men jeg vil spørge om afdækning sad klods op ad radiatoren,da du oplevet en silikon propell på overarbejde?
I al almindelighed vil jeg sige at hvis ikke varme apparatet kan varme i kabinen,så kan man roligt give Landy'en halstørklæde på.