tilbage

Land Rover Forum  

Index
20292: trøbbel med start (29-12-2004 16:18:37)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej med Jer!
2,25 diesel i min 88".
Efter at jeg har fået et nyt topstykke på har jeg haft svært ved at starte: dvs. når den har været startet er der intet problem med genstart inden for en rimelig tid, men hvis der er gået nogle timer starter den kort op og dør.
Det skyder jeg på må være at det er det kvantum brændstof ud til dyserne fra pumpen som forbrændes (altså den del er der intet i vejen med).
For at starte den igen er jeg nødsaget til at spæde via fødepumpen. Jeg løsner naturligvis udluftningsskruerne på indsprøjtningspumpen.Der kommer således luft ud, når jeg spæder, hvilket peger på lækage et eller andet sted inden indsprøjtningspumpen. Men hvor?
Jeg har tjekket sedimentor, skiftet BrO-filter og blæst rørene igennem med luft for skidt og guldfisk. Har tænkt på om det skulle være parafinaflejringer - men nej, det tror jeg ikke.
Når jeg så omsider har fået liv i den, kører den fint hele tiden.
Kan det være spædepumpen der skal ha´en tur?
Hva´siger I?
SIIIhilsen Stefan
Index
20294: sv: trøbbel med start (29-12-2004 18:26:22) (svar på 20292)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Stefan.
Spædepumpen kan sagtens være slidt/revnet i membranen.
Du kan købe et renoveringskit.
Vh. Ole Pars,3338
Index
20327: sv: sv: trøbbel med start (30-12-2004 18:08:30) (svar på 20294)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Ole!
Ja - måske er det det der er galt. Jeg nærglanede lige på systemet idag og iagtog, at der fra returrørsdelen er en minibittelillemøglækage i toppen af dyse to ved forskruningen, men det hjalp ikke at stramme den (og overstramme kan jeg jo nemt komme til at gøre). Spørgsmålet er så, om DET virkelig kan forårsage så meget luft i systemet, at det er det der gør´ed ???? (Der er i øvrigt ikke nogen envejsventil monteret ved BrO-filteret på en sIIIer 2,25d ved jeg, som måske (i mine tanker) nok kunne gøre en forskel).
Hvis det nu ikke er den fordømte forskruning, så er der vel kun spædepumpen tilbage (i øvrigt også den eneste del jeg endu ikke har skiftet på dytten, nu jeg tænker over det). Udskiftning af membran (uanset om det så skulle vise sig nødvendig eller ej)vil blive foretaget først i næste år.
Hejsa Stefan
Index
20341: sv: sv: sv: trøbbel med start (31-12-2004 11:00:44) (svar på 20327)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Ole!
Tak for dit indput - problemet lader til at være klaret.
Jeg skiftede kobberskiver og strammede topforskruningen en anelse (uden at det belv bedre af den grund)og endte op med en nødløsning - Gun Gum (til tætning af udstødssystemet)blev smurt rundt om forskruningen og hærdet med en varmeblæser efterdi - det gjorde trikket og nu starter den med det samme, selv om den har stået natten over. Så den der forbistrede lillebittemøglækage var øjensynligt nok - selv om jeg har svært ved at begribe det - så´n er leif (that´s life).
Godt nytår herfra
Stefan