tilbage

Land Rover Forum  

Index
20301: gmc (30-12-2004 09:38:54)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.255.160.41)
Hej. Er der nogen der har erfaring med at lægge en GMC 6,2 liter i en 110". Jeg har kigget lidt på Samurai´s hjemmeside og overvejer en renoveret motor fra dem. Erfaringer om dem modtages også med kyshånd. mvh Jakob
Index
20305: sv: gmc (30-12-2004 11:14:35) (svar på 20301)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.215.85.160)
Hej Jakob !
Jeg har kørt GMC 4 x 4 dog en 5,7 bensin med mange vanskeligeheder (bl.a. ødelagte toppakninger)jeg har i forbindelse med reparation fået at vide af mekanikeren at jeg ikke skulle være ked af det for tænk hvis jeg havde haft en 6,2 eller 6,5 diesel de er meget værre.
Det er forøvrigt noget jeg har fået bekræftet af en som har kørt en GMC 6,2 diesel og så er reservedelene ikke lige i Land Rover prisklasse.
Jeg er dog sikker på du vil kunne finde en som har været glad for sådan en motor og bevares lyden og kraften er jo fantastisk.

Hilsen Steen
Index
20369: sv: sv: gmc (01-01-2005 19:38:41) (svar på 20305)
Dorte & Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Alle,

Jeg havde en Chevrolet Tahoe med en 6,5 Turbo Diesel i et par år inden jeg kom til fornuft, og kørte 80.000 fuldstændig problemfrie kilometer i den - der var aldrig problemer med den, så reservedelspriserne stiftede jeg ikke megen bekendtskab med (smiler). Næ hvis vi skal snakke høje service/reservedelspriser, så var det noget andet med den Porsche 928 S4 jeg havde - der kostede et tandrems/vandpumpe skift 25.000 - uden moms altså...konen var ikke imponeret så vidt jeg husker.

Michael
109" SIIa STW
Index
20317: sv: gmc (30-12-2004 13:41:26) (svar på 20301)
Jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.106.43)
Hej Jakob,

Jeg har også været nysgerrig mht. GMC/Chevy V8 dieslen. Der er nogle forhold man skal være opmærksom på med denne motor. For det første er den ikke så stærk som man tror, den har så vidt jeg husker omkring 130hk og 350 NM, og disse er tilgængelige i et meget smalt omdrejningsinterval. Den bruges typisk, i England, som et discount alternativ til en 300TDI ombygning.
Topeffekten ligges ved meget lave omdrejninger , så man er nød til at geare bilen om ellers ligger man med en topfart på 100 km/t og banker mod omdrejningsbegrænseren.
Det er ligeledes vigtigt at man finder en ordentlig motor, dem Samurai tilbyder lever ikke altid op til det de lover, og når man først har købt hos Samurai er der ikke meget customer support at hente bagefter.
Omvendt får man også en simpel og billig motor der , hvis den geares ordentligt, giver fornuftige præstationer og driftøkonomi. Med service (og hvis du finder en ordentlig motor)holder de temmelig længe.
Standard akslerne på en 110 tommer holder fint til belastningen, hvis man hertil tilføjer en olie kølet R380 gearkasse , skulle den vist være i skabet.
En andet lille plus , hvis man er sådant inklineret, er at suge 6.2'eren lyder som en hårdt pumpet big block benziner.
Du kan søge på GMC på http://www.lrenthusiastforum.com/ubbthreads/ubbthreads.php?Cat=
der er flere i dette forum der har ombygningen. Ligeledes kan du af og til finde biler med ombygningen på www.ebay.co.uk

mvh Jesper

Index
20381: sv: gmc (02-01-2005 22:53:42) (svar på 20301)
Kris 4791 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.46.190)
Hej Jacob,
Der er flere udgaver af motoren.
LH6 (Light duty) yder 130 hk @ 3600 omdr / 340 NM @ 2000 Omdr.
LL4 (Heavy duty) yder 136 hk @ 3600 omdr / 340 NM @ 2000 omdr.
Dertil kommer der en 160 hk's udgave sidst i 80'erne, jeg kender ikke momentet, men mon ikke det ligger omkring 380 NM. Motoren vejer ca. 320 kg.
Jeg har selv en der ligger i en RR fra 1979 og som Jesper skriver er det nødvendigt at geare bilen om. Jeg har en LT 85 og en LT230 transfer 1:1.001xxx - det giver en temmelig høj gearing men det passer perfekt til til 6,2'eren.

F.s.v.a. reservedelspriserne kan jeg bestemt ikke klage. Jeg har skiftet en termostat (150kr.) og en fødepumbe (300 kr.) Du kan evt. se på www.ebay.com og prove at søge pa 6.2 diesel og derved danne dig et indtryk.

Hvis jeg idag skulle konvertere ville jeg helt sikkert vælge en 6.5 istedet. Det er en videreudvikling af 6.2'eren. I td udgaven, med mekanisk pumbe, yder den standard 195hk ;-) Sporgsmålet er dog om man ikke ville vare ligesågodt hjulpet med en 300 Tdi eller en Powerstroke 2.8 ???

Jeg har iøvrigt købt en manifold af Samurai, det var nu desværre ikke det pæneste arbejde.

Du er velkommen til at emaile eller ringe til mig.

Mvh, Kris
2339 3519