tilbage

Land Rover Forum  

Index
20447: Mangler (05-01-2005 21:56:48)
Thomas Christensen #6299, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 212.242.177.50)
Er der nogen der har,eller kender et sted hvor man kan få

Dok,på Emmisionkrav
Dok,Motorefekt
Dok,skal indholde motornummer/stelnummer

På en V8 3.5 Motor fra 87(SU Kaburator)
Motor nummer er 27d00373c

(Har prøvet Rover Danmark,ingen hjælp og hente)
Index
20453: sv: Mangler (06-01-2005 12:30:32) (svar på 20447)
Steen Houborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Hej Thomas,

Det minder meget om det du spurgte om i dit indlæg under hjælp, udover at du nu nævner et andet motornummer og motoren nu standard er monteret med karburator og ikke som oplyst over telefonen en motor fra en vouge der originalt var monteret med indsprøjtning, du oplyste ikke motornummeret. Motornummeret nævnt under "hjælp" 341392871 kan under alle omstændigheder ikke være fra en vouge med indsprøjtning, motornummeret indikerer der er tale om en Range Rover Classic motor med 130bhp(DIN) @ 5000 omdr./min
34100001 R.R Carb 8.25:1 cr 1970-83

Motornumeret 27D angiver der er tale om en V8 med karburator 8.13:1Cr mont fra 1986 til 1991
27D00001A RR Carb Auto 8.13:1Cr 1986-91

Svaret i dit tidligere indlæg "hjælp" fra Carsten er korrekt ud fra de givne oplysninger.

Du er naturligvis altid vekommen til igen at kontakte Land Rover Danmark, men det vil være en hjælp hvis du kommer med de korrekte data, oplysninger og hele forklaringen på hvad du har gang i. Helst skriftligt så der ikke opstår misforståelser.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S

Steen Houborg

Range Rover 3.5 Litre
35500001C,D,E RR Carb 8.25:1 cr 1970-83
35500001F RR Carb 8.13:1 cr 1970-83
34100001 RR Carb 8.25:1 cr 1970-83
35900001A RR Carb CDK 8.25:1 cr 1970-83
39800001A RR Carb 8 Australia.13:1 cr 1970-83
11D00001A RR Carb pulsair 9.35:1cr 1970-83
13D00001A/B RR Carb Auto 8.13:1 cr 1981-85
15D00001A/B RR Carb pulsair Auto 9.35:1cr 1981-85
16D00001A/B RR Carb pulsair Auto 9.35:1cr 1983-85
17D00001A/B RR Carb pulsair Man 9.35:1cr 1983-85
18D00001A/B RR Carb Man 8.13:1 cr 1983-85
19D0000!A/B RR Carb pulsair Man 9.35:1cr 1983-85
20D00001B RR Carb pulsair Man 8.13:1cr 1983-85
21D00001B RR Carb pulsair auto 8.13:1cr 1983-85
22D00001 RR efi Man 8.13:1cr 1886-91
23D00001 RR efi Auto 8.13:1cr 1986-91
24D00001 RR efi Man 9.35:1cr 1986-91
25D00001A RR efi Auto 9.35:1 cr 1986-91
26D00001A RR Carb Man 9.35:1Cr 1986-91
27D00001A RR Carb Auto 8.13:1Cr 1986-91 28D00001 RR Carb Man 8.13:1 cr 1986-91
29D00001A RR Carb Auto 8.13:1 cr 1986-91 30D00001 RR Carb Man 8.13:1 cr 1986-91
Index
20455: sv: Mangler (06-01-2005 13:40:10) (svar på 20447)
Land Rover Danmark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Hej Thomas

I to indlæg giver du udtryk for mangel på hjælp fra vores side - dette er ikke korrekt, men det fordrer at vi får brugbare oplysninger.

For det første har du oplyst flere (også forkerte motornumre) - så har du oplyst at der er tale om en motor med indsprøjtning og så med karburator.

Så vil du have dokumentation på en motor, hvor der, oplyst af dig, er foretaget konstruktive ændringer og at dokumentationen skal indeholde chassisnummer - som du ikke engang selv oplyser.

Vi kan af helt naturlige årsager ikke udstede dokumentation på hverken effekt eller emmision på motorer der afviger fra det standardtypegodkendte (foretagne konstruktive ændringer), og dette har ikke noget med mangel på vilje eller noget andet at gøre, da dokumentationen ganske enkelt skal være i overensstemmelse med de faktiske forhold.

Hvis du har en registreringsattest på din bil, jeg formoder der er tale om en Range Rover ud fra det du oplyser i dine indlæg, vil der på registreringsattesten stå et standardtypegodkendelsesnummer - som betyder at synshallen har den pågældende standardtypegodkendelse i deres arkiv. Umiddelbart bør din bil, hvis det er en Range Rover fra '86 være omfattet af standardtypegodkendelsesnummer S 4495 tillæg 1 og 2 - og tillæg 2 omfatter begge motorerne - både 2.4 VM-diesel og 3.5 V8 benzinmotorerne.

Vi kan selvfølgelig kun opfordre til at dine indlæg fremover bliver mere i overensstemmelse med det der reelt er meddelt herfra.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark
Ib Hammer