tilbage

Land Rover Forum  

Index
20742: choker knækket (16-01-2005 21:12:45)
kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.88.74)
Min choker (88'er), eller den pind der sider til venstre for rattet, sagde knæk, og nu har jeg svært ved at starte. Kan faktisk ikke. Måske den er druknet, men kan en diesel det. Kan man reparere det selv, den bliver siddende ude?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆlP
Index
20746: sv: choker knækket (16-01-2005 22:10:05) (svar på 20742)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Kasper!

Ro på, det er nemt at ordne - det du skriver om er ikke en choker, men brændstoftilførselsafbryderen til BrO-pumpen, som du trækker i når du skal stoppe motoren.
Det der er sket er, at det kabel (wire) som går til pumpen er blevet strukket med tiden - ligesom det sker med bremsekablet på en cykel - eller så er kablet knækket et sted (siden du kunne høre et knæk). Det gør at du kan hive toppen ud af guiderøret som enden sidder i og så sætter det sig fast i "udeposition".
Prøv om du kan lirke det på plads i røret igen - åben motorhjelmen og følg kablet ned til pumpen. Stram/juster kablet helt ned ved pumpen og så skulle det være det.Hvis det viser sig at det er knækket eller meget slidt og rustent - så skift til nyt.
Grunden til at du ikke kan starte er som sagt at når du hiver i kablet afbrydes tilførslen af brændstof.
SIIIdieselhilsen Stefan - Skanderborg
Index
20799: sv: sv: choker knækket (19-01-2005 11:02:50) (svar på 20746)
kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.228.202)
tak, har brugt dine anvisninger og strammet op, men det egentlige problem viste sig at være returfjederen som var knækket. Så nu må jeg gå den sure lnage vej til banken og hæve de 3 kr. som den koster.