tilbage

Land Rover Forum  

Index
21038: sløv diesel (29-01-2005 22:17:52)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
Hej alle.
Jeg har en 88" 2 1/4 diesel som ikke kan komme over 3000 omdr/min. motoren er renoveret med nye stempelringe planet topstykke slebet ventiler og nye dyser, og den kører rigtig godt indtil de 3000 omdr/min hvilket svarer til ca 65-70 kmt. Er der nogle der har en idé om hvad det kan være?

Mvh
Hans
Index
21042: sv: sløv diesel (30-01-2005 08:58:53) (svar på 21038)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.6)
Kig efter, om pumpen får fuld udslag fra gaskablet. Det kan også være, at der ligger en måtte under pedalerne, som blokkerer for, at gaspedalen kan komme helt i bund. Eller du har kørt i kraftig modvind.
Hvis motoren bliver for varm - den behøver ikke at koge - kunne det tyde på, at dyserne ikke er de rigtige eller har et forhøjt åbningstryk. Åbningstryk skal være 135 atm og tilbagestrømning ligger mellem 150 og 199 atm.
Index
21043: sv: sv: sløv diesel (30-01-2005 09:07:36) (svar på 21042)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
Alt det er tjekket og fundet i orden. Når man giver gas stiger omdrejningerne indtil der mangler ca 1/3 på vippearmen på pumpen. Det sidste stykke armen bevæges på pumpen giver ingen reaktion overhoved.
Index
21044: sv: sv: sv: sløv diesel (30-01-2005 10:28:32) (svar på 21043)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.140)
Hej Hans.Hvis din motor er nyrenoveret og den går som du beskriver kan det være knasten der står forkert så den lukker for-tidligt op,der er 2 måder at kontrolere dette på,tag en kom-ptest på motoren den skal være 27-28 kg per cyl så er motoren i orden,eller start forfra med at indstille motoren?? knastkæde og knastaksel+snække til diselpumpe,ps det er den sure måde men det skal gøres hvis dan står forkert,ps den lukker fortidligt op fordi knasten står 1-2 grader forkert det kan ske mår man montere kædestrammer under opbygning af mortor.Ja det var mit forslag.
Index
21069: sv: sv: sv: sv: sløv diesel (31-01-2005 12:56:08) (svar på 21044)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Enig...motoren er højst sandsynligt "hoppet en tand" ved montering af taktkæde.

mlrh
Claus

Index
21045: sv: sv: sv: sløv diesel (30-01-2005 10:39:01) (svar på 21043)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.6)
Så kan jeg helt umiddelbart ikke komme på andet end at anbefale Bjørns forslag, hvis du selv har stået for renovertingen. Har du haft mekkker på, så lad ham tage bøvlet GRATIS !
Da du ikke har nævnt noget om usædvanlig røgudvikling, går jeg ud fra, at der ingen er! Samme gælder startbesvær.
Index
21058: sv: sv: sv: sv: sløv diesel (30-01-2005 20:44:25) (svar på 21045)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.81.186)
En lille standard 'fejl 40' jeg selv har lavet på en diesel, som bare ikke vil yde det sidste! og ingen fejl var at finde. Det var altså brændstofs filteret som ikke tillod det nødvendige gennemgang for fuel, ved full ydelse! Selvfølgelig, røg den heller ikke, som Paul var inde på! Prøv det før du starter med pumpe justeringer, osv! Hilsen David.
Index
21125: sv: sv: sv: sv: sv: sløv diesel (01-02-2005 22:30:56) (svar på 21058)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
Tak for alle de gode råd. Et nyt brændstoffilter og vupti ... den spinder som var den ny. Og den løber 110 kmt.
Mvh
Hans.
Index
23036: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sløv diesel (04-04-2005 10:37:10) (svar på 21125)
Jens Jagd (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.51.72)
Hej Hans.

Vil bare høre om du er udstyret med et overdrive, og i så fald, hvilket. Selv ikke i frit fald kan jeg få min 88" SIII D op på 110 km/t (vindmodstand etc).

LR-hilsener Jens
Index
21068: sv: sløv diesel (31-01-2005 12:20:12) (svar på 21038)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.196.169.158)
Hej Hans, jeg har prøvet det med ikke at kunne køre hurtigere end 50km/t, i terræn var der intet galt men hjem fra terræn blev den dårligere og dårligere, så prøv at tjekke den lille føde pumpe nedepå siden af motoren, kommer der olie ud omkring den, hvis ja står den til udskiftning, og hvilken forandring, min kunne lige pludselig køre 90 km/t igen ifølge uret, som passer godt overens med de blinkende tavler man møder hist og her.
Vi ses i ødemarken
Finn Otto
Index
21141: sv: sv: sløv diesel (02-02-2005 21:34:37) (svar på 21068)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.65)
Ææææeeøøø, ddøøøeee, man renoverer da vel ikke sin dieselmotor og starter op uden at skifte filtre?