tilbage

Land Rover Forum  

Index
21588: Hardtop (22-02-2005 02:56:00)
Nicolai W. Simonsen #6465, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.107.97.221)
Hej

Jeg er igang med at total renovere min landrover og skal have lavet den med alm truck cabine, dvs åbent lad! Derfor har jeg nu en hardtop tilovers og satser lidt på at sælge den! Den er ganske pæn, men har dog en bule i venstre side (set bagfra)! Hvor meget kan jeg forlange for sådan en?

mvh
nicolai simonsen
Index
21591: sv: Hardtop (22-02-2005 08:23:12) (svar på 21588)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Jeg gav 10000 for en brugt 110" hardtop incl. montering og lakering i grøn og hvid hos en forhandler. Så bare giv den gas.
Index
21606: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 14:45:07) (svar på 21591)
Nicolai W. Simonsen #6465, reg. njy (medlem) (ip-adr: 80.198.51.101)
hej

jeg syntes nu 10000 lyder af meget, mener du ikke 1000? Det skal lige siges at det er en 88"!
Index
21607: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 14:55:55) (svar på 21606)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.193)
Min bil er en nyere defender. Den er fra dengang, da man monterede en skillevæg mellem bagagerum og kabine, og derefter skar taget over, og kaldte bilen for en pick up. Derfor købte jeg et gammelt tag fra en 110" (uden skillevæg) og fik det renoveret, malet i to farver og monteret. Derfor den høje pris. Bemærk at det var hos en forhandler, så der er både momspis og papir på det.
Index
21608: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 15:03:42) (svar på 21607)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Jacob

Må man lave det om efter forgodtbefindende?

Kunne man ikke risikere at skulle afgiftberigtige køretøjet da der er tale om en anden konstruktion nu?

Grunden til at man skar taget over på de store firhjulstrækkere i starten af halvfemserne var jo at man ville undgå den høje registreringsafgift på "luksuskassevogne"

Hvem ved klar besked?

mrrh
Claus
Index
21609: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 15:37:24) (svar på 21608)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Jeg vidste at nogen ville reagere på mit indlæg.
Mit svar er at jeg ærlig talt ikke ved om man må. Jeg ved heller ikke hvem der ved om man må. Jeg ved at man jo nu gerne må flytte på gitteret bag sædet på biler, der er indregistreret efter de gamle regler, hvor der ikke var plads til mennsker i førersædet.
Jeg vil ikke hænges op på noget. Grunden til at jeg skiftede tag, var at jeg skulle bruge bilen til at rejse i, og det ville derfor være rart, at kunne komme igennem til varerummet. Så tænkte jeg at jeg kunne skifte taget når jeg kom tilbage fra Afrika. I midlertid er der gået et år siden jeg kom hjem og bilen er synet med det ny tag (den lignede altså en hard top), der var ingen der lagde mærke til at registreringsattesten sagde pick-up. -og jeg sagde ikke noget, og jeg håber heller ikke at der er andre der siger noget. -og jeg håber at SB ikke kigger med her...
Index
21610: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 15:52:36) (svar på 21609)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.64.35)
Hej Jakob

Jeg sladrer ikke, men det lyder ellers om en kanon løsning du har fundet på. Jeg kører rundt i en "overskåret" og det er da ikke altid optimalt.

Ny sne på vej - JuHU
Index
21630: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (23-02-2005 10:29:50) (svar på 21610)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.193)
Ja løsningen er fin og den kan garanteret gøres billigere end min.
Jeg er glad for at nogen sætter pris på sneen. Prøv at læse mit nyeste indlæg vedr. viskere. øv øv øv...
Index
21612: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 16:28:07) (svar på 21608)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.186)
Kære Claus,

jeg ved ikke, om følgende er en skrøne, men jeg er blevet fortalt, at ved det kinesiske kejserhof var der ansat mandlige tjenere. Da disse kom i en kønsmoden alder, blev at kastreret, så de ikke skulle få 'lyster' (begær) på prinsseserne.
Dog skulle det være sket, at i nogle få tilfælde voksede et nyt sæt testikler frem og enukken var igen blevet kønsmoden.

Vi kunne måske på T&S vegne anlægge det synspunkt, at Jacob's Land-Rover blot har gennemlevet en forvandling tilbage til den naturlige udgave ?

Da disse af kirugerne Toldtung og Skathoy omskårne biler efterhånden er kommet i en moden alder, vil jeg antage, at de ikke længere er af afgiftsreguleringsmæssig interesse.

Jeg har prøvet, at finde et Forum-inlæg omkring dette spørgsmål, men har fejlet.

Hvis nogen har interesse i, at få spørgsmålet nøjagtig gransket, vil jeg gerne undersøge sagen.

Gung Mojn !
Index
21613: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 18:29:07) (svar på 21612)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.34)
Jeg har som klubbens formand haft kontakt til told og skattestyrelsen. Der fik jeg at vide, at det faktum at Land Roverne er forsynet med en hardtop, der går hen over førerkabinen, ikke skal forhindre os i at tage denne af, det skal heller ikke forhindre os i at sætte en på.
Vi må således skifte mellem åben bil, truckcab, pick up, hardtop.
Baggrunden for afgørelsen skal søges i den afgørelse der sagde at biler fra før 1987 måtte gøre disse ting.
Der er blevet sendt et internt notat rundt om dette til toldregionerne, og jeg fik at vide, at hvis der blev rejst en sag fra en toldregion, ville den blive afgjort til fordel for Land Roveren.
Jeg spurgte om jeg kunne få en dokumentation, på denne besked, men fik at vide at det ikke var nødvendigt, da det interne notat ville gælde.
Så kære venner skift bare løs, og skulle der blive problemer, så lad mig det endelig vide, så skal jeg tage sagen op med Told og Skatte styrelsen.
Venlig hilsen Hartley
Index
21614: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 18:44:09) (svar på 21613)
Peter A. Christensen #2055, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.111.161)
Hej Alle

Det er ganske korekt,fik det samme at vide hos T & S Nærum for ca. 1 år siden da jeg selv satte hard top på en 90" med truck cab
Hilsen Peter
Index
21616: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 19:37:42) (svar på 21613)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.34.14)
Tak for svaret Hartley..
Jeg har et enkelt tillægsspørgsmål eller ønske om en pap-skabelon:
Gælder det også for de mange Range Rovere der blev skåret over af samme årsag(afgift), og nu alle kører rundt med en utæt varekasse ?

Jeg er sikker på at hele RR tage vil stige gevaldigt i pris hvis det er lovligt ;)

med rr hilsen
Claus
Index
21618: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 20:18:25) (svar på 21616)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.186)
Jeg har nu altid holdt mig lidt fra Range Rover og derfor lige et spørgsmål: er et Range Rover-tag skruet på eller er det ikke -som jeg mener - en helpresset enhed ? Ville det ikke blive lidt vanskeligt, at ersatte hele taget uden at få utætte døre ? Hvis notatet også skulle gælde Range Rover, ville jeg foretrække, at svejse den løse del sammen med resten af bilen.
Index
21619: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (22-02-2005 21:16:20) (svar på 21618)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.34.14)
Taget er skruet på....
ellers var spørgsmålet ikke relevant !

mrrh
Claus
Index
21623: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (23-02-2005 01:11:31) (svar på 21619)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.97)
Hej Claus som jeg ser det, så har gode argumenter de bedste chancer i denne sag, det det kommer an på, er jo om der er en model der er indregistreret som pickup med "hardtop". Hardtop skal her forstås som defineret af Toldvæsenet. Mit argument over for toldvæsenet er jo netop, at vi ikke kan gøre for at vores hardtop tilfældigvis går hen over førersædet.
Når alle andre må fjerne deres hardtop uden, at det får afgiftsmæsige følger, så må denne regel også gælde for os.
Mit hoved argument var jo at bilen leveredes fra fabrikken i diverse forskellige varianter, det er måske ikke kun et spørgsmål om hvorvidt taget er skruet på, så vidt jeg husker så er den bagerste ramme omkring bagdøren skåret over på "pick up" modellerne.
På den anden side så virker det ikke som om at reglerne med de overskårne biler er særlig relevante mere, så prøv at forespørge på din lokale toldregion, og hvis afgørelsen går imod, så kan vi jo kontakte styrelsen.
Venlig Hilsen Hartley
Index
21628: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hardtop (23-02-2005 10:12:43) (svar på 21623)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.193)
Jeg har den opfattelse at myndighederne er ret ligeglade med at vi ændrer taget, da det jo hverken forringer eller forbedrer bilerne at skifte taget (hardtoppen). Det er jo helt op til den enkelte om man kan lide en komplet adskillelse mellem kabinerne. Jeg har mødt flere der er glade for at have et helt lukket varerum, så det kan låses seperat. Dette kan have mening hvis man vil have sin forsikring til at dække visse ting i varerummet. Jeg personligt kan bare godt lide, at kunne komme til ting i varerummet fra førerkabinen.
Jeg tror myndighederne er glade såfremt de gældende regler er opfyldt. Det vil sige at der en afskærmning mellem kabinerne. Det kan jo så være et gitter eller en væg.
Jeg har forresten også set en del, der har fjernet ruden i væggen. Skulle det så også være ulovligt?
Index
21798: sv: Hardtop (01-03-2005 16:55:45) (svar på 21588)
Nicolai W. Simonsen #6465, reg. njy (medlem) (ip-adr: 80.198.51.101)
Hmm for lige at vende tilbage til mit oprindelige spørgsmål! Hvad kan jeg forlange for en hardtop fra en 88" fra 75'? Lyder 1000 kroner som en rimelig pris?
Index
21801: sv: sv: Hardtop (01-03-2005 19:02:14) (svar på 21798)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.52.83)
Hej Nicolai

Jeg købte en i slutningen af sidste år, (jeg fik dog min meget billigt) men jeg blev kontaktet af flere, og det var alt fra 500 - 2000, så du er ikke helt ved siden af skulle jeg mene.
Men det komme jo an på køberen.

Gurskov