tilbage

Land Rover Forum  

Index
21719: Gårsdagens oplevelse med min LR 88" (26-02-2005 13:42:39)
Henrik Domino Isaksen #6782, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.90.100.250)
På vej til arbejde, i går, gik min LR 88" SIII i stå og var død (selvfølgelig i ydersporet ved Husum Torv).
Når jeg drejede nøglen, kunne jeg høre at startmotor virkede, men der var ingen tænding. Efter jeg havde fået dytten ind til siden og prøvet om der var kommet mere liv, ringede jeg efter Dansk Auto Hjælp. De vil da gerne sende en vogn og køre mig hjem.
Efter at have bakset dytten op på fejebladet, gik turen hjem ad. Jeg havde ingen problem med at få chauføren til at hjælpe med at skube dytten på plads, efter vi var kommet hjem. Og i spøg blev vi enig om, at nu skulle det nok passe, at dytten ville starte. Jeg drejer nøglen og vupti, der var liv. Efter et godt grin bakker jeg dytten pænt på plads og siger tak for hjælpen og tager afsked med Dansk Auto Hjælp.
Jeg står lidt og kigger skeptisk på min LR. Siger en masse ord for mig selv. Slukker motoren og er egentlig opsat på at skulle bruge de offentlige transport midler. Men jeg kan ikke lade være med at dreje nøglen endnu en gang... skal lige se om der stadig er liv. Og selvfølgelig er der det. Jeg bliver enig med mig selv, at jeg lige så godt kan tage dytten på arbejde alligevel og se om der stadig er problemer med den.
Vel ankommet til arbejde, en del forsinket, bliver jeg overfaldet af mine kollegaer, da jeg skulle komme med morgenbrød. Men der blev da udvist forståelse, de ved hvad jeg kører i.
Efter en god lang arbejdsdag (færdig kl 20:00), går jeg ud til dytten, kigger lidt på den og siger lidt højt: hva' så? skal vi hjemad? Sætter mig ind og drejer nøglen. Den starter med det samme og lyder bare godt. Jeg daffer hjem, uden det mindste.
Nu er jeg lidt spænd på, om jeg kan komme til at få den oplevelse igen?!

LR 88" hilsen
/hdi
Index
21722: sv: Gårsdagens oplevelse med min LR 88" (26-02-2005 15:14:07) (svar på 21719)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
selvfølgelig kan du det det er jo en Land Rover......
Index
21725: sv: Gårsdagens oplevelse med min LR 88" (26-02-2005 16:15:20) (svar på 21719)
Kenneth Lund (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.250.122)
"kigger lidt på den og siger lidt højt: hva' så? skal vi hjemad? Sætter mig ind og drejer nøglen. Den starter med det samme og lyder bare godt."

.....måske du skulle få dig en tjans ved Dansk Autohjælp - måske du kan tale nødstedte biler i gang over telefonen? Helt nyt og billigt koncept frem for at sende mekanikere ud hahaha ;o)
Index
21742: sv: Gårsdagens oplevelse med min LR 88" (27-02-2005 16:55:48) (svar på 21719)
B.Engelbrechtsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.170.251)
Hej

Har du husket og fylde kaburatorsprit på dytten?

Mvh B.Engelbrechtsen
Index
21744: sv: Gårsdagens oplevelse med min LR 88" (27-02-2005 17:54:17) (svar på 21719)
Klaus Velschow #5721 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.219.10)
Hej Henrik,
Det samme er sket for mig et par gange mens jeg havde en benzinmotor i min 88'er.
Hver gang trillede jeg den ind til siden (det skete gerne i myldretiden i et venstresvingskryds) og konstaterede at der ikke var tænding. Af med hætten på strømfordeleren og et pust wd40 ned i den - rykke lidt på tændkablerne samt kontrollere at der er strøm på tændspolen (det kan jo være at der er gået en sikring). Som regel var den igang igen iløbet af maks 5 minutter - en enkelt gang tog det vist 15...

Jeg tror (!) at årsagen er fugt kombineret med dårlige forbindelser i tændingssystemet - men det er lidt religiøst når det kun sker engang imellem og den pludselig virker uden man har gjort det helt store...

Klaus