tilbage

Land Rover Forum  

Index
21766: Sideskærm - er det mig der er dum? (28-02-2005 20:03:10)
Thomas Thoning #6669, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 170.224.224.86)
Ok nu kaster jeg handsken i muddergrøften.

Hvordan har de englændere tænkt sig at skifte noget så simplet som en front sideskærm...? man kan jo ikke komme til nogen steder fra.

Gode råd modtages gerne før jeg sætte ild til værkstedet...

Thomas
Index
21770: sv: Sideskærm - er det mig der er dum? (28-02-2005 21:17:44) (svar på 21766)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 84.246.241.14)
Hej Thomas

... sæt nu ikke ild til dit værksted!
- Jeg har selv haft pillet siderne af (på min 88") det er besværligt, men ikke umuligt. Men jeg giver dig ret i at der ikke er meget plads!
Tror det er noget nemmere at tage hele skærmen af, og så skille de 11(eller hvor mange der nu er) bolte når du har skærmen på bordet...

Gurskov

Index
21794: sv: sv: Sideskærm - er det mig der er dum? (01-03-2005 13:15:56) (svar på 21770)
Niels Kristian Petersen #6803, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 192.38.113.156)
Hej Thomas

Land Rovere er 95% af vejen bygget overmåde velgennemtænkt og logisk....og de sidste 5% har man til tider en mistanke om blev udtænkt, mens ingenøren var påvirket af en gedigen Single Malt brandert.....jeg har en personlig teori om, at LR konstruktørerne har brugt ufatteligt meget tid til at udtænke en konstruktion, der var enkel og genial, men da de var NÆSTEN færdige så de at klokken var 2 minutter i 5 o´clock teatime, og så blev det sidste jasket sammen - om det på dette fremskredne tidspunkt var bolte i mm eller tommer, der nu tilfældigvis lå inden for rækkevidde, det tog man heller ikke så nøje....men det er som sagt kun min teori :o)

Hvad din forskærm angår, så har jeg samme erfaring som Henrik - på Seriebilerne er skærmene LIDT nemmere at afmontere end på 90, 110 eller defender (men ikke meget!!). Jeg har set værkstedsmanualer, som i ramme alvor foreslår, at man decideret klipper sin forskærm i stykker for at få den af, med mindre den er MEGET pæn - og så erstatter den med en ny/ ny brugt, når man samler hele balladen igen. I mine øjne ikke verdens bedste løsning, men kører du helt sur i det, så er forskærme jo ikke verdens dyreste del af anskaffe i ny eller brugt tilstand (det er under alle omstændigheder billigere end at skulle rydde brandtomten, og genopføre værkstedet....)

Held og lykke

Niels
Index
21795: sv: sv: sv: Sideskærm - er det mig der er dum? (01-03-2005 15:38:18) (svar på 21794)
Claus Pihl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.205.60)
I sidste uge samlede jeg mine nye skærme til mit restaureringsprojekt. Da de nu var afmonteret kunne øvelsen gøres på 20 minutter inkl. montering på bilen igen.

Det tager ikke mange minutter at afmontere hele skærmen hvis du bare bruger en skralde og en 11mm. top og en gaffelnøgle.
De gamle bolte der holder ydreskærmen skar jeg over med en vinkelsliber pga rust.

Hilsen Claus Pihl
Index
21810: sv: Sideskærm - er det mig der er dum? (01-03-2005 22:01:26) (svar på 21766)
Thomas Thoning #6669, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 170.224.224.150)
Tak for råd allesammen.

Har nu fået skærmen på...
Må indrømme at den ydreskærm ikke virker som en af LR geni-streger.

At få plads til to 13 nøgler var ikke det nemmeste, men ved hjælp af magnet, skruetrækker og kit lykkes projektet.
Næste gang tror jeg at jeg spartler bulerne ud !!

Nu vil jeg ud og vasker min mund.
Thomas