22078:
sv: sv: sv: sv: Varme (08-03-2005 21:20:49) (svar på
22054)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.169.177)
Under vinter forhold her i Norge, er olie-fyr,som de andre her har nævnt, helt idelle. Dog vil jeg tilføje at når temperaturen bliver 2 cifret,& i minus, så vil selv en dejlig, olie fyr opvarmet motor, blive overkølet, da en LR køler er beregnet til at klare ørken, og nogen vil påstå,til og med helvede! Løsning var også nævnt her, dvs køler dækken. Jeg vil "varmt" anbefale begge løsninger samtidigt. En køler dækken udvendig på gitteret, eller en blænding (plade styk ell lign) lige bag gitteret er perfekt. At blænde selve køleren (radiatoren) kan blive problematisk, med mindre man konstruerer en rulle gardin løsning. Selv i -25c. vil bugsering af en bil op ad en fjellside, specielt ved stigning over 10% & 300m vertikalt og eller dybt sne, give problemer, hvis køleren er helt blændet. Et dækken giver ingen problemer.