tilbage

Land Rover Forum  

Index
22134: Freelander (10-03-2005 07:49:30)
Knud Klærke (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.148.228)
Som forholdsvis nybagt Land Rover ejer (3 år gammel Freelander td4)- og nyt medlem i klubben - har jeg fulgt en del med i dette forum, og har fundet ud af at Freelanderen af hard core Land Rover folk tilsyneladende betragtes som lidt af en gøgeunge i Land Rover familien.
Jeg har da også været lidt betænkelig ved om jeg nu kunne komme til og fra arbejde da sneen begyndte at høvle med for få uger siden. Jeg må i den forbindelse indrømme at jeg er meget benovet over bilen, den drønede gennem de mest usandsynlige snedriver uden problemer overhovedet - og jeg havde da også den fornøjelse at få mulighed for at trække en Vitara ud af en snedrive, hvorefter jeg fortsatte gennem snedriven med Suzukien på slæb - det var sgu' en fornøjelse!
Freelanderen komme nok i problemer i alvorlig off road kørsel sammenlignet med Defendere m.v. - men i sneen kan I bare komme an!
Skønt at være en del af en masse nørder som tilsyneladende ved alt hvad der er værd at vide om Land Rovere - selvom jeg 'kun' kører Freelander. Men i sneen er den i hvert fald suveræn, grænsende til det kedsommelige!

LR-hilsener fra en gøgeunge

Klærke
Index
22135: sv: Freelander (10-03-2005 07:58:04) (svar på 22134)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Det er fedt at høre, at en fyr med en Freelander vil stå frem og fortælle os andre hvad den kan, og hvad I har oplevet med jeres biler. Jeg synes at vi her i klubben ser alt for lidt til freelanderejerne. Det er en skam, for jeg tvivler ikke på at bilen kan en masse, som den bare aldrig får lov til at vise, fordi Freelanderne aldrig kommer i terrænet.
Jeg synes at Freelanderejerne skal se, at komme ud af busken og komme ud at lege med os andre. Jeg kører selv Defender og ved nogle ting, som en Freelander er bedre til.

Index
22137: sv: sv: Freelander (10-03-2005 08:11:02) (svar på 22135)
Kenneth Lund (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.250.122)
Men hænger det mon ikke mere sammen med ejerne (=målgruppen) end med bilen (=teknikken)?

Jeg tror, at mange af Freelander-ejerne netop har købt Freelanderen fordi den tiltaler dem - den er ikke hardcore 4x4, den er ikke en "firkantet blikdåse" og man kan tillade sig at køre i den, klædt i pænt festtøj når man skal til julefrokost.

Dén målgruppe tror jeg netop finder Freelanderen god men jeg tror også at de netop IKKE "falder" for terrænkørsel og derfor ikke rigtig dukker op til køreture.

For nogle år siden kørte vi Harley og havde købt en Sportster. Det betragtes i Harleykredse som "en dameknallert" eller som ovenstående nævner, en gøgeunge. Omvendt tiltalte den mig - den var hurtig, let at køre og havde LYDEN! Da jeg så klubbens første medlemsblad med tykke mænd i netundertrøjer og en en Paderborner dåseøl i den ene hånd og remoulade i det julemandsstore skæg, tænkte jeg bare "What??? Hvad ER det for en klub? Det har INTET med mig at gøre, så jeg passer bare min sportster".
Index
22138: sv: sv: sv: Freelander (10-03-2005 08:25:55) (svar på 22137)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Når man tænker på hvor mange Freelandere, der kører rundt derude, så kunne det jo tænkes at det er klubben der mangler noget for dem. De er jo selvfølgelig velkommen til selv at arrangere noget, men jeg synes heller ikke at man ser dem til alt muligt andet end mudderbad.
Det første indlæg på denne tråd, fortæller jo netop om hvor god en freelander er, i forhold til andre biler, så i hvert fald en af freelanderejerne er interesseret i, hvad hans bil kan.
Index
22139: sv: sv: sv: Freelander (10-03-2005 08:28:42) (svar på 22137)
Kenneth Lund (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.250.122)
Hov, skal måske lige sige at jeg IKKE synes at medlemmerne af DLRK er tykke, går i netundertrøje og har remoulade i skægget :)

Det kan så let misforståes på skrift - min pointe var bare, at man godt kan købe sig ind i en kultur, som man produktmæssigt gerne vil være en del af men hvor resten af kulturen måske ikke er det, man mangler. :)
Index
22140: sv: sv: sv: sv: Freelander (10-03-2005 08:56:50) (svar på 22139)
Steen Christensen #6842, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 130.227.241.162)
Jeg er også forholdsvis nybagt Freelander-ejer, har haft en 2001 Td4 i snart et år. Efter at have været på LR Experience i september sidste år (hvor jeg blev meget imponeret over bilen) har jeg (og konen) fået blod på tanden, så vi dukker sandsynligvis op til nogle klub-arrangementer i løbet af foråret.
Knud, det må have været en dejlig fornemmelse at hive en japser fri af sneen, de kører jo og tror at de kører i rigtige firehjulstrækkere... Jeg nåede desværre ikke at få vinterdæk på denne vinter (havde bestilt men leverandøren kunne ikke levere - og nu er det sommer...?), men det skal jeg helt sikkert have næste år, den var lidt for svær at styre og bremse med mine Michelin Synchrone 4x4
Index
22181: sv: sv: sv: sv: sv: Freelander (10-03-2005 21:28:51) (svar på 22140)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.160.166)
Nu kører jeg i en One-Ton Ex-Mil Norsk, med nedgearet transfer, Air Lockers - hele paken! men alligevel, ind imellem så kører jeg Freelander, og bliver bestandigt imponerede. Kan du huske at holde maven fri af underlaget, & evt sæt nogen seriøse terræn dæk på, så er det ikke kun i snéen at man kan hamle op med Defenderen. Taktikken i terrænet er en anden! Til trials forhold så er Freelanderen mindre,lettere, drejer skarpere,men så har Defenderen sine fordele også. Det er synd at vi ikke oplever flere 'aktive'Freelander, Bilen kan slet ikke sammenlignes med sine Asiatiske klasse kammerater!