tilbage

Land Rover Forum  

Index
22236: Test af Defender 2004, td5 (13-03-2005 07:57:19)
Kenneth Lund (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.250.122)
Hvis I har lyst, skal I være velkomne til at læse min test af en Defender:

http://www.kennethlund.dk/content/view/44/59/

Mvh Kenneth #7064
Index
22240: sv: Test af Defender 2004, td5 (13-03-2005 10:00:03) (svar på 22236)
Brian M. Christensen #6471, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.166.142.194)
HEHE sjov test hva :-)
Jeg kan se at du har fået et medlemsnummer nu, har du så også fået købt en LR ?? Og hvilken LR har du så sadlet op på ?? Eller går du lige og tænket lidt om det skal værer ..... TJA

LR-Hilsner

Brian MC
Index
22249: sv: Test af Defender 2004, td5 (13-03-2005 12:25:32) (svar på 22236)
Christoffer Riis Svendsen #5591, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.160.127.69)
Hej Kenneth

Fin test du har beskrevet.

Har du overvejet en Disco II, nu da du ikke er så vild med den 3'eren?

Med Defender hilsen
Christoffer
Index
22253: sv: Test af Defender 2004, td5 (13-03-2005 16:09:16) (svar på 22236)
Benno Clausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.137.67)
Det var pokkers, min første tanke var "Han er da vist en rigtig københavner" men næh.. en jyde var han så og tilmed fra Vejle :-) hvor det smukke Tirsbæk ligger.

Tilbage til testen, i grunden overrasker det mig ikke engang voldsomt, men så alligevel, med en ny Defender? At læse din tekst var faktisk en dejavuoplevelse: præcis som jeg selv kunne have beskrevet en køretur i min gode gamle trofaste, lavtydende og højtlydende, Land Rover 90" 2.5 Uden turbo fra 1984... skramleri, træk ind af dørene, høje omdrejninger og larm... Sådan er de åbenbart alle sammen?

De har virkelig forstået at køre konceptet og stilen helt igennem på fabrikken - der er stadig noget særligt ved at eje en "rigtig" Land Rover, det har man forstået at udnytte optimalt. Hatten af for det.

Jeg bruger mine Land Rovere (har 3 stk) jævnligt i terræn og jeg tror nu nok at fordelingen er noget højere med tanke på de Land Rover ejere der kører terræn, måske 60by/40 terræn? De 95/5 tror jeg faktisk passer godt, målt på hovedstadsområdet, alene.

Husk også at Land Rover repræsenterer lige dele kulturarv, historie og ikke mindst eventyr! (Det er jo også det vi køber, hvis ikke kunne vi alle sammen lige så godt køre nogen af alle de her asiatiske "kedelighedsbiler" - for de kører jo da bedre mht. landevejskomforten :-)

Men en defender er og bliver en terrænbil og ikke en "firehjulstrækker". Anskaffer man sig sådan én, bare for at vise omverdenen at "man kører Land Rover", ja så bliver man straffet med larm og regeren og manglende kopholdere ;-) og jeg tager hatten af for at du så netop ikke partout "skal" have en Defender af imageårsager, men vælger at lade den falde, på manglende komfort.

Men sjovt at se din hjemmeside iøvrigt. Held og lykke med de mange spændende projekter, du virker som en kanon entreprenørtype, du skal nok ende i en Land Rover en dag, jeg gætter på en Range Rover - en af de dyre :-)

Index
22255: sv: sv: Test af Defender 2004, td5 (13-03-2005 16:28:10) (svar på 22253)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.178)
Hej Kenneth, Brian, Christoffer og Benno.
Jeg ved ikke hvad det er for en Defender Kenneth har prøvekørt, men det kan ikke være en 90" Defender td5 i County-udgave. Jeg kværner 40.000 km om året i min af slagsen (købte den i 2001 og runder de 200.000 i dette forår); påmonteret mud terrain-dæk - sommer og vinter (de holder ca. 60.000 km).
I min Land Rover findes ingen støj (kun den naturlige lyd af oplevelse), og jeg har præsteret at få et par fartbøder på motorvejsstrejkningen over Fyn. Jeg er 190 cm høj og vejer 125 kg og har ingen pladsproblemer...
- og de mange timer (men få kilometer) vi har tilbragt i svært tilgængeligt terræn, har endvidere bragt mange uforlignelige naturoplevelser, samt kontakt til mange (og forskellige) mennesker, som jeg ikke ville være foruden at kende.
Det kan umuligt være samme slags bil vi forholder os til i denne serie indlæg (ikke at forveksle med seriebil-indlæg;-)????
Med venlig Land Roverhilsen
Index
22257: sv: sv: sv: Test af Defender 2004, td5 (13-03-2005 17:22:51) (svar på 22255)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.178)
- eneste problem er en koblingscylinder for hver 80.000 km...

Den koster ca. kr. 900...Udskiftet/monteret af autoriseret Land Rover-værksted...

Med venlig Land Roverhilsen
Index
22318: sv: sv: sv: sv: Test af Defender 2004, td5 (14-03-2005 13:36:24) (svar på 22257)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.64.35)
Hej Kenneth

Interessant test. I mine ører er du bare ikke typen til en Defender og det er jo fair nok. Enten er man til det eller også er man ikke. Måske du skulle prøve en Toyota, der både kan det hele og samtidig være komfortabel?

Jeg ved ihvertfald jeg med mine 100 kg og 194 cm på ingen måde har problemer med pladsen i Defenderen. Og motor og støj er bare en del af oplevelsen, som bare tager nogle dage at vænne sig til. Men man skal syntes det er fedt, ellers blir man jo aldrig glad.
Men jeg har heller ingen ønsker om at bilen skal være magen til alle de andre med kopholdere osv. En Defender er et unikt køretøj, der ikke rigtig kan sammenlignes med andet end sig selv. En nyere Defender med en moderne dieselmotor, et godt varmeanlæg og de rigtige hjul er for mig den fedeste bil du kan eje. Den kan alt - overalt.

Held og lykke med at finde din bil. Men indstil dig på at køber du LR får du en masse eventyr, en lang historie, traditioner, sjæl og et verdensomspændende netværk af flinke folk med i købet - hvem tilbyder ellers det?

Og ender du i en RR, er det da bare ud i mudderet. Den kan da vaskes.

PS Poul H Larsen skal måske flytte venstrefoden lidt så cylinderen holder længere?
Mvh Søren
Index
22334: sv: sv: sv: sv: sv: Test af Defender 2004, td5 (14-03-2005 17:27:57) (svar på 22318)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.19)
Hej Søren;
Jeg skiftede skam kørestil og hvileplads for venstrefoden efter første koblingscylinderskift...
Med højagtelse
Index
22560: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Test af Defender 2004, td5 (19-03-2005 12:21:17) (svar på 22334)
Kenneth Lund #7064, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.62.250.122)
Beklager mit sene svar :)

Ok, beklager min lange svartid – jeg var ude og køre hele dagen i går :)


Først lige til bilen – det er den her: http://www.gtbiler.dk/html/indhold/vis_bil.asp?ID=226000431&PP=1

Brian: Nej, jeg har endnu ikke fået købt en Land Rover, men rigtigt set, at jeg er blevet medlem. Jeg har kikket mange forskellige mærker og synes der er ”noget” ved Land Rover, som tiltaler mig. Det er derfor mere spørgsmålet om at finde den rigtige LR / RR, end det er spørgsmål OM det skal være LR/RR.

Christoffer: Tak for rosen – jeg har slet ikke overvejet en Disc 2, nej? Mit følgende spørgsmål er velment, men.....burde jeg det, når 3’eren er så meget bedre??

Benno: Hihi – ja, jyde er jeg :) Det var i øvrigt præcist i Tirsbæk jeg kørte lidt i weekenden :) Og ja, det trækker også ind af døren her MED MINDRE med vir-ke-lig SLAMMER den i, når man lukker den. Også tak til dig for de rosende ord om hjemmesiden - det ender sgu nok med en RR, ja :) En ting er dog sikkert: det ender hverken med en Suukizuuki Terræntaro eller et hus i København haha :)

Poul: Jeg vejer 75 kg. og skal læne mig til siden for at døren overhovedet kan lukke – når den ER lukket, klemmer den sig ind til mine skuldre og ben, så lidt plads er der. Hvordan du kan have 21 cm. mere i højden og 50 kg. mere på samme plads.....mystery! :)

Søren: Det var netop også MIN pointe :) Bilen er helt sikkert fantastisk til dem, den er lavet til. Jeg synes ikke det er helt fair at du næsten har solgt mig en japaner alene fordi jeg ikke lige er vild med Defenderen – der findes jo også andre LR/RR’er :)
Index
22562: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Test af Defender 2004, td5 (19-03-2005 14:38:08) (svar på 22560)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.156.212)
Go'Test den! Da se'r man at folks reaktioner til ting kan være forskelligt, men de stor plusser skinner igennem uanset. Min oppfattelse af 90 Td5 er måske en anden da jeg kører S111,109 Ex-Mil, One Ton ,Arctic Wolf,fra 74/75.
Men sådan skal tingene være, og mht til 'kopholder', ligesom hvis man synes man vil have mere varme, så har det altid været meningen at man byggede sin LR om til sin personlige behøv & smag. Prøve lige at køre en Disco 2,før du vælger.Jeg synes at 2er'en har mere 'sjæl' og er mere specielle end de andre. Den kan bide fra sig på landevejen også,dog uden at være en Porche.