tilbage

Land Rover Forum  

Index
22515: Rustne LR originaldele... (17-03-2005 22:38:12)
Jørgen Egballe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.174.35)
Hej Forum,

Jeg er meget skuffet over LR original dele på min højtelskede Røver "Rumle". Jeg har siderunners som er fuldstændigt ræverøde, rustne og grimme samt en tagbagagebærer som bobler overalt og er skallet helt af og møgrusten omkring alle samlinger. Det ligner lo.t og skæmmer bilen forfærdeligt. Jeg har masser af ridser og buler, det skal sådan en jo have :-) men rust havde jeg ikke forventet så meget af efter lidt over to år! Det ligner jo en ti år gammel bil!

Nu er mit spørgsmål til jer kloge hovede: Hvad kan jeg gøre ved det ud over at kyle lo.tet ud og aldrig købe originalt LR udstyr igen ?

Jeg har prøvet at slibe og male min forkofanger - det holdt i meget kort tid. Skal det sandblæses ? Males en milliard gange med maling lige så dyrt som bilen ? Der må være et trick man bruger steder hvor rust er et generelt problem, hvad med f.eks. skibe ? Lastbiler og landbrugsudstyr ?

mvh
Jørgen
3757
Index
22522: sv: Rustne LR originaldele... (17-03-2005 23:33:23) (svar på 22515)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.241)
Du har faktisk selv svaret på dit spørgsmål: køb ikke originalt LR-udstyr !
Jeg er ked af, at det forholder sig sådan: udstyret er dyrt og burde være af en væsentlig højere kvalitet. Du kan købe 'uoriginalt' udstyr til lavere priser i en bedre kvalitet.
Index
22528: sv: Rustne LR originaldele... (18-03-2005 01:14:03) (svar på 22515)
Karsten Ø. Nielsen #6038, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 193.9.230.100)
Hej Jørgen!

Jeg faldt lige over, at du manglede råd fra skibsfarten!
Til søs bruger vi bl.a. et produkt, der hedder Metal Brightner. Det går ind og afilter rustprocessen, derefter bliver det næsten helt hvidt, du kan enten ferske af med vand eller bare børste det rent, inden du maler. Det virker, min kløvemaskine har fået en tur af dette og er derefter blevet sprøjtemalet, det holder !!
Kan f.eks. købes hos skibshandlere.

mvh
Karsten
Sømand i den danske handelsflåden!
Index
22998: sv: sv: Rustne LR originaldele... (01-04-2005 23:26:44) (svar på 22528)
Mie-Pil & Jørgen Egballe #3757, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.174.35)
Det lyder fremragende, det må jeg prøve. Mange tak for det gode råd, det vil blive testet i hvad der er ved at være den årligt tilbagevendende "rustfest" hver sommer.

mvh
Jørgen
3757
Index
22534: sv: Rustne LR originaldele... (18-03-2005 09:15:16) (svar på 22515)
Bent Böhlers Petersen & Elsa Nielsen #1649, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.139.247)
Henvend dig til Land-Rover, enten den forhandler du bruger, eller importøren. Jeg har en LR der er 22år gammel, og der er ikke rust i kofanger, sidelister eller tagbagagebærer. Det må være en fejl i fabrikationen, måske dårlig galvanisering. Sådanne fabrikationsfejl skal selvfølgelig skiftes under garantien.

mvh bent/1649
Index
22569: sv: Rustne LR originaldele... (20-03-2005 05:29:25) (svar på 22515)
Hans-Henrik Wollert Torp #6680, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.106.141)
Jeg har lige købt en tagbagagebærer i aluminium af Wiberg og Wiberg, genial i sin opbygning, smuk som en nøgen kvinde på en solbeskinnet strand og fræk som en ditto og med masse af muligheder - gå på den - lig på den - elsk ........
Jeg var også i overvejelser om køb af den originale LR tagbagagebærer, men blev gudskelov advaret bl. a. fordi forhandleren ikke kunne skaffe den.
Det er ikke for at reklamere vildt, men jeg har søgt i mange måneder for at finde den ultimative tagbagebærer og det har jeg fundet. At den er af aluminium betyder intet, selv ikke hvis du befinder dig midt ude i Afrika eller lign. for hvem kan ikke svejse i aluminium med de moderne teknikker der finde i dag - i hele verden. Se den bl.a. på Roskilde Dyrskue hvor jeg udstiller, ikke med tagbagagebærer - men med redskaber til mekanisk og termisk ukrudtsbearbejding.