tilbage

Land Rover Forum  

Index
23079: Dårlig Disco 3 (05-04-2005 14:16:38)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.211.222)
Jeg har tidligere sat nedenstående indlæg på opslagstavlen, men har fået at vide, at mit indlæg om min noget problematiske, spritnye Discovery 3 hører til på denne side.
Så her kommer en lille historie om, at LR ikke har styr på kvaliteten i den nye Disco:

Min Disco 3 kun er to måneder gammel, men jeg overvejer et klubmedlemskab - hvis jeg har bilen så længe.
For den har været så smækfyldt med fejl, at jeg ikke troede det var muligt.
Luftaffjedringen gik i stykker efter blot to dage. Hovedcomputeren melder fejl stort set hver dag, og nu - her to måneder og 14.000 km efter levering, er gearkassen stået af.
Der er garanti, javel, men det er fa.... irriterende at have en bil, som man ikke kan stole på. Man ved aldrig, om den kan starte eller vil køre i dag uden en eller anden form for fejl.

Har andre i klubben en Disco 3 - og har I oplevet samme fejl. Jeg ved, at computerfejlene vist nok ikke er så ualmindelige endda - trods alle løfterne om en bedre kvalitet.

Nu skal den på værksted igen - det er kun femte gang på to måneder. Min over 20 år gamle Ford Granada klarede sig bedre mod de odds
Index
23089: sv: Dårlig Disco 3 (05-04-2005 19:11:45) (svar på 23079)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Allan,
Som nævnt, tror jeg ikke der er nogle i dette forum der er i besiddelse af en Disco3.
Jeg har prøvet bilen et par gange, og fundet at den lever op til pressens lovprisninger, men een sag er selvfølgelig lejlighedsvis afprøvning, en anden er daglig drift.
Har du overvejet at spørge i andre fora end dette?
Med venlig hilsen
Index
23092: sv: Dårlig Disco 3 (05-04-2005 20:22:36) (svar på 23079)
Per Ravn Klausen #5249, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.92.65.160)
Hvor har du købt og hvor får du repareret ?

Mvh. Per
Index
23106: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 07:58:14) (svar på 23092)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.211.222)
Jeg bor i Sverige, så den er svensk og købt hos Bilmånsson i Hörby. Det har hidtil været det nærmeste svenske LR-værksted. Nu er der netop i dag åbnet et nyt i Malmø, men bilen er altså fragtet til Hörby.
Men den har også været et par ture hos Birkerød og en gang hos Kastrup. Alle er vældig flinke, men har det svært med bilen, som er proppet med elektronisk grej. Og når deres diagnosecomputeren ikke kan finde fejl på noget, men bilen alligevel kører og melder fejl hele tiden, så er de jo stillet på en næsten umulig opgave.

Jeg har bedt om at få handlen ophævet - men forventer egentligt ikke andet end et pænt brev, hvor de lover at de nok skal fikse bilen.

Jeg ved det nærmer sig blasfemi på disse sider, men sidder egentlig ærger mig over, at der ikke står Toyota, Nissan, Volvo eller Lexus på min nøgle i stedet for Landrover.
Index
23107: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 09:27:14) (svar på 23106)
Sammy Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.198.220)
Kære Allan,

Er sgu ked af at høre den triste historie! Havde også forventet mig mere af den nye disc...

Det gør ABSOLUT ikke noget der står LandRover på nøgleringen - der skal bare også stå DEFENDER lige over kølergrillen :-) (hvis du spørger mig, altså :-)

Held & lykke med den - håber du trods omstændighederne ender med at blive glad for den...

VH
/Sammy
Index
23108: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 09:28:52) (svar på 23106)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.64.35)
Hallo Allan

Med al respekt vil jeg sige at helt nye biler altid har børnesygdomme. Især ville jeg vente med at købe nye modeller fra de mere eksotiske mærker som LR, Jaguar, Maserati osv. Men nu har du den og det skal nok blive godt på et tidspunkt.
Jeg har kun siddet i Disco3, og den ser vældig trendy ud - lidt RR agtig. Jeg tror målgruppen i DK er RR folk, men derfor skal produktet jo være iorden alligevel. Det kan umuligt betale sig at blive ved med at reparere på en bil der er solgt.
Jeg ved ikke om du har haft mange Solihull produkter, men vi LR folk er jo ret vant til "fejl" og "engelsk charme". Jeg håber du bliver glad for din nye Disco. Den ser kanon godt ud og om nogle år kan det jo være vi andre har råd til en brugt. Men så er den forhåbentlig fejlrettet og testet igennem!
LR hilsen
Index
23132: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 19:41:51) (svar på 23108)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.229.122.187)
Ved godt, at mange har børnesygdomme, og at mange bilfabrikker i øjeblikket slås med en meget ringe kvalitet, bl.a. det tidligere hæderkronet mærke som Folkevogn, men jeg har det som om, at Disco 3 (i hvert fald mit eksemplar) lever op til det gamle ordsprogom, at "engelske biler blev udviklet efterhånden som ejerne melder tilbage med fejl".
Og det burde da være et overstået kapitel, ellers ser det da sort ud for fabrikken, hvis Ford holder fast i den første holdning, som de meldte ud efter ovetagelse - lav bedre biler, eller vi lukker fabrikker og sender alle 8000 medarbejdere på gaden.

Det er min første engelske bil. Ville egentligt vælge japansk, som tidligere. Har bl.a. kørt 400.000 km i en Nissan - på den originale kobling.

Men Disco'en virker - og er - lækker, når alt fungerer. Så jeg syntes egentligt ikke, at jeg beder om det umulige. Og så er en ødelagt gearkasse og en ikke funktionsdygtig computer måske lige i overkanten til at komme ind under kategorien "Børnesygdomme" - eller hva'.

Index
23138: sv: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 21:06:00) (svar på 23132)
Morten Bibow & Gina Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)
Jeg er helt enig med Allan – for de penge en betaler for en ny Discovery 3, så skal lortet fungere. Rigtignok forventer vi ikke perfektionisme fra en Land Rover, uansett hvilke udgave det måtte være, men en ny bil lige fra fabrikken, med en pris på over millionen – så må man forvente at den er "i orden" og kan køre på landevejen. I dagesvis.

Mange ( om ikke alle) nye bilmodeller har børnesygdomme, men det er ikke ofte at det manifesterer sig som på Allans "3". Amerikanske forbrugerorganisation J.D. Power & Associates udgav for et stykke tid siden, deres sidste rapport om kvaliteten på nye biler. Land Rover Discovery lå plasseret på en solid sidste plads med et gennemsnitt på mer end 400 fejl i de første 3 års ejerskab(!!). Hvad??
Det er selvsagt helt uakseptabelt, selv for en Solihull-bil. For halvannen million køber man en bil – ikke en prototype.

Selv har jeg købt en Land Rover som er nogle år gammel. Jeg lever fint med de sære fejl der dukker opp. En skrue her, en nitte der, et verkstedsbesøg fra tid til anden. Det er jo en Defender for fanden! En traktor. En lastvogn. Et redskab. Men for fanden om jeg køber en luxus-Rover med datastyret undervogn, cappucinoautomat, digitalgearbox, joystickstyret surroundanlæg med chronografur, sæder med massage og opvarmede kopholdere – for at have den hentet af Falck hver anden uge.

( Wow, den kom bare ud......)


:-D Morten B
Index
23140: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 21:29:39) (svar på 23138)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Morten,

Det nemmeste er jo at være enig med Allan, -og som sagen fremstilles, er der jo ingen tvivl (smiley).

... - men derfor kan det alligevel godt være, at produktet ikke er så skidt endda (big smiley),

Ingen af os har jo, reelt og objektivt set, erfaringer med Disco3 (smiley).

Med venlig hilsen
Index
23141: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 21:52:35) (svar på 23106)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Allan,

Har du overvejet at tage kontakt til den importør, der er ansvarlig for at din Disco3 findes på det Svenske marked?

- der er ingen i dette forum, der har brugbare erfaringer til afhjælpning af dine problemer.

Med venlig hilsen

Index
23155: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (07-04-2005 11:54:13) (svar på 23141)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.211.222)
Jeps - jeg har taget kontakt til både fabrik og importør. I øjeblikket kæmper forhandleren med bilen, men de har det ikke nemt med det computerhalløj.

Det kunne virke som om, at fabrikken ikke har helt styr på de programmer, som bliver sendt ud til værkstederne - og så er mekanerne jo rent på spanden. Gearkassen må de ikke engang åbne. Det er en blackbox, som bare skal skiftes, hvis det bryder sammen.

Jeg syntes, at en spritny bil skal fungerer. Her i Sverige har et stort svensk forsikringsselskab lavet en undersøgelse omkring fejl på biler, og her lå Landrover ikke i bund. De var faktisk overgået af Ssangyoung (eller hvad den nu hedder).

Til gengæld - når Disco'en kører, så er den fantastisk, så mit ønske er såmænd ikke et andet mærke (jo, hvis skidtet ikke kommer til at fungerer godt), men at få en fejlfri bil. For så er den fed at køre i.

Index
23163: sv: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (07-04-2005 17:59:45) (svar på 23155)
Mogens Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.194.178)
Hej Alan,

Jeg har en Disovery 3 indregistreret i januar, den har kørt ubeklageligt 22.000 km uden nogen form for ” børnesygdomme ”,og er som du skriver fantastisk at køre i. Det er mit indtryk at Land Rover fabrikken generelt har haft styr på kvalitetskontrollen, men naturligvis kan det opstå problemer som med alle andre biler. Jeg tror ikke, at hverken danske eller svenske værksteder kan have den store erfaring med fejlfinding på nuværende tidspunkt, en enkelt dårlig stelforbindelse kan være årsagen til mange mystiske fejl. Hvis fejlen er periodisk har værkstedet et stort problem, de er aldrig 100% sikker på fejlen er rettet og gentagende værkstedsbesøg kan være nødvendige (ikke mindre irriterende). At værkstedet ikke må åbne gearkassen fik jeg en forklaring på fra min forhandler, fabrikken ønsker fuld kontrol over opståede fejl, den defekte gearkasse skal returneres uåbnet til fabrikken for nærmere undersøgelse. Det er vel ikke ligefrem negativt, men være et udtryk på at man ønsker at forbedre bilen når der opstår fejl.



Hilsen Mogens
Index
23165: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (07-04-2005 18:12:13) (svar på 23163)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.164.115)
Det råd jeg giver folk herop i Norge, ang køb af ny LR, er KOB DEN I DANMARK!!!!. Jeg var bare ikke klar over at det gjalt Sverige også! Jeg håber du snart får en løsning på genvordighederne Alan!
Index
23187: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (08-04-2005 11:41:59) (svar på 23163)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.211.222)
Værkstedet i Sverige har vist sig, umiddelbart, at være rimelige gode. De første meldinger lyder på en brændt kondensator i gearkassens styreenheder - og at den måske kan forårsage en lang række af fejlene.
Tilbage står - hvorfor den brændte af, og om det kan ske igen.

LR i Sverige har faktisk reageret langt hurtigere end ventet. Jeg har kontakt med forsikringschefen hos forhandleren, og det lå i kortene, at bliver skidtet ikke 100 procent i orden, så må der findes en anden løsning.

I øvrigt Mogens - hvordan fungerer klimaanlægget på din Disco. Kan man regne med den temperaturskala, der står ved knapperne? - eller er de kun som en slags vejledning for, hvor varmt der er i bilen.
Jeg har kørt i andre biler, hvor det passede bedre - og andre, hvor der slet ikke var sammenhæng mellem temperaturskalen og den faktiske rumtemperatur.
Index
24749: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (10-06-2005 06:28:03) (svar på 23187)
Christian Pejtersen #6721, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.46.38)
vedr. temperaturen på climaanlægget har jeg måske et lille input. Jeg havde en lækker Disco II i en kort periode. I instruktionsbogen stod der utrykkeligt at visningen i displayet ikke svarede overens med virkeligheden, men kun var et udtryk om man ville have det varmere eller koldere når man skruede op eller ned. Står der ikke noget lign. i Disco 3s instruktionsbog ?


Håber det kommer til at fung. for dig med den "mandags 3ér" kan godt forstå du er ærgelig, personligt ville jeg græde mig i søvn.
Husk at melde tilbage til forum, om udskiftning af gearkasse har hjulpet på alle fejlene.

god sommer....
Index
23236: sv: Dårlig Disco 3 (10-04-2005 18:37:43) (svar på 23079)
Tommy Petersen #6984, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.197.112.157)
Hej Allan
Jeg er også ejer af en Disco3 tdv6 SE. med 6000 km. på bagen.
Jeg har ikke haft et eneste problem med min, det er en fornøgelse at køre i den. Men jeg håber at du får rettet fejlene så du aligevel bliver glad for den.

M.V.H
Tommy