Og så blev jeg den lykkelige ejer af en Defender 110" V8 STW fra 1996/1997 .... den fedeste kombination af alt det, Land Rover kan byde (mig) på :-)
Bilen er købt i Tyskland, og nu står den så på turen rundt til Bilinspektionen, Told & Skat og Motorkontoret.
Indregistreringsmæssigt har jeg imidlertid endnu ikke helt afgjort, om det skal være som bus eller som personbil.
Jeg kender godt til forskellen i reglerne vedr. antallet af sæder, anvendelse, kørekort m.m., og tillige til forskellen i vægtafgift. Og jeg har også allerede tjekket alle T&S's vurderinger på nettet, men grundlaget er vist meget sparsomt.
Umiddelbart er man jo nok til at indregistre den som bus, men hvor stor beregner T&S egentlig i praksis forskellen i registreringsafgift h.h.v. som bus og personbil? Som jeg forstår det, lægges der nemlig ikke samme basisvurdering til grund, uanset hvilken type indregistrering, man ønsker.
Lad mig meget gerne høre fra en stribe af jer, der har fået Defendere fra 1995-1999 vurderet og/eller indregistreret på den ene eller anden måde. Hvilke tal er i blevet præsenteret for?
Og har nogle evt. også et bud på eller en erfaring med, hvor stor forskel, man skal forvente mellem vurdering af V8 og diesel? Størstedelen af T&S's statistikgrundlag er jo fra diesel'er, men en V8 må da være billigere .... ikk'?