tilbage

Land Rover Forum  

Index
24005: Hvad har I betalt? (10-05-2005 23:57:43)
Søren Rasmussen #5846, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 193.162.202.213)
Og så blev jeg den lykkelige ejer af en Defender 110" V8 STW fra 1996/1997 .... den fedeste kombination af alt det, Land Rover kan byde (mig) på :-)

Bilen er købt i Tyskland, og nu står den så på turen rundt til Bilinspektionen, Told & Skat og Motorkontoret.

Indregistreringsmæssigt har jeg imidlertid endnu ikke helt afgjort, om det skal være som bus eller som personbil.

Jeg kender godt til forskellen i reglerne vedr. antallet af sæder, anvendelse, kørekort m.m., og tillige til forskellen i vægtafgift. Og jeg har også allerede tjekket alle T&S's vurderinger på nettet, men grundlaget er vist meget sparsomt.

Umiddelbart er man jo nok til at indregistre den som bus, men hvor stor beregner T&S egentlig i praksis forskellen i registreringsafgift h.h.v. som bus og personbil? Som jeg forstår det, lægges der nemlig ikke samme basisvurdering til grund, uanset hvilken type indregistrering, man ønsker.

Lad mig meget gerne høre fra en stribe af jer, der har fået Defendere fra 1995-1999 vurderet og/eller indregistreret på den ene eller anden måde. Hvilke tal er i blevet præsenteret for?

Og har nogle evt. også et bud på eller en erfaring med, hvor stor forskel, man skal forvente mellem vurdering af V8 og diesel? Størstedelen af T&S's statistikgrundlag er jo fra diesel'er, men en V8 må da være billigere .... ikk'?
Index
24007: sv: Hvad har I betalt? (11-05-2005 01:36:58) (svar på 24005)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.50)
Hej Søren det letteste vil nok være at spørge toldvæsenet direkte om hvad vurderingen bliver som henholdsvis M1 og M2.
Så kan du jo bedre vurdere hvad det er du vil, og tage hensyn til alle aspekterne.
Kom endelig med en tilbagemelding, her på forumet.

Venlig hilsen
Hartley
Index
24009: sv: sv: Hvad har I betalt? (11-05-2005 06:57:08) (svar på 24007)
Søren Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.162.202.213)
Tak Hartley, men egentlig var det jo fordi, jeg gerne ville samle lidt "dokumentation" og erfaring, inden jeg bad T&S om vurdering.

Som jeg har læst det i en stribe gamle indlæg om emnet, kan det tilsyneladende godt nogle gange virke lidt tilfældigt, hvordan man når frem til vurderingen - som jo er meget subjektiv, når der er så lidt sammenligningsgrundlag, som der er - og til indvendinger er det jo godt at være forberedt :-)

Så altså som sagt .... lad meget gerne høre fra de af jer, der har fået 1995-1999 110"ere indregistreret/vurderet som bus og/eller personbil.

Og lige sådan fra de af jer, der evt. har erfaring med, hvordan T&S vurderer en V8'er contra en diesel...
Index
24010: sv: sv: sv: Hvad har I betalt? (11-05-2005 07:56:46) (svar på 24009)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.210.31)
Hej Søren
Du kan ikke i forbindelse med forespørgsel til Told & Skat bruge "erfaringen" til noget. Det enkleste og mest korrekte er, som Hartley skriver, at lave en forspørgsel på bilen såvel i M1 som i M2 udførelse og så få chocket med det samme. Det er også korrekt, at Told og Skat ikke benytter det samme grundlag for beregningen. Der er altså forskel i grundlaget om det er personbil, en varebil eller en bus. Jeg er ikke sikker på, at det er i overensstemmelse med - intentionerne - i lovgivningen, men det sker fordi de jo også regner baglæns, så de tager udgangspunkt i en handelspris på gaden i DK.
Noget helt andet: De skriver at du har købt en V8 Stw. fra 96-97. Er den med kat ? Ellers kan du da få et problem med at få den indregistreret som M1.

Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
24018: sv: sv: sv: sv: Hvad har I betalt? (11-05-2005 10:51:29) (svar på 24010)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 82.195.170.228)
Hej Søren,
Jeg forstår godt dit ønske om info før - men snak nu alligevel med dem inden du går i gang hvis den IKKE har kørt som bus i et andet EU land. Det kan jo betyde en del hvis de ikke vil indregistrere af den grund.
vh/Jørgen
Index
24151: sv: sv: sv: sv: Hvad har I betalt? (17-05-2005 18:13:24) (svar på 24010)
Søren Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.243.4.11)
Hmm .... er det kun som M1, der er krav om katalysator? Og hvad, hvis det ikke er en indsprøjtningsmotor, men en gl. 3,5L?