tilbage

Land Rover Forum  

Index
24963: Plads til Turbo i Serie III (19-06-2005 11:26:27)
Knud Storgaard #2915, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.215.244.9)
Plads til Turbo i Serie III

Jeg er ved at ombygge en Serie III 88 (2 286cc 10j) motor, med en 200TDi motor, og i den forbindelse vil jeg gerne spørge Land Rover Forum om, hvordan man løser problemet med at få plads til turboladeren og styrehuset. Er der er andre som har foretaget en lignede ombygning ?. Akkumulatoren havde jeg tænkt mig at flytte længere tilbage og jeg har købt en anden intercooler, som kan anbringes foran køler/oliekøler.
Index
24964: sv: Plads til Turbo i Serie III (19-06-2005 11:30:46) (svar på 24963)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
Hej Knud.
Jeg har lagt en Nissan Patrol 3.3TD i min SIII, og jeg løste problemet ved at lægge motoren lidt på skrå.
Mvh
Hans
Index
24965: sv: Plads til Turbo i Serie III (19-06-2005 11:35:01) (svar på 24963)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.8)
Du Knud, har du talt med Tolld & Skat om deres holdning til dén ombygning, jeg mener ved du forlods, hvad de vil have i ekstra afgift?
Jeg spørger, fordi jeg sysler med en lignende tanke.

Mvh. Morten
Index
24969: sv: sv: Plads til Turbo i Serie III (19-06-2005 18:09:53) (svar på 24965)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.93.221.43)
Når bilen har nået veteranbilsalderen, der T&S ikke så meget intereseret i en væsentlig ændring af køretøjet. Og sovende hunde skal man ikke vække.
Men hvordan ser det ud med sikkerheden. Her tænker jeg specielt på bremserne. Kan de holde til en effektforøgelse fra 62 til 107 hk ? .
Kjeld fra Tohuse har lagt en 200 tdi i en 88" - måske vil han give dig gode råd.

Bedste Land-Rover hilsner

Pau-Se

OneTen med bare en 2,5 d og 68 hk !
Index
24977: sv: sv: sv: Plads til Turbo i Serie III (19-06-2005 21:25:59) (svar på 24969)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.176.20)
Paul's kommentar er som sædvanligt, relevant. Løsning er at montere forbremser fra en Ex-Mil One Ton! som er beregnet & godkent til noget mere end end bare 107 hk i en 88. Jeg har ca. 115 i en Stage 3 109 One Ton. Bremser er ikke noget problem, selv i de Norske Fjell hvor jeg bor!
Det jeg kunne tænke mig var 80-100 hk mere, til at fyre de over 3 Ton total vægt op ad bakke med! men OK! så kommer der andre problemer. Som det er nu, så kan alt holde til det power med brugen af lidt fornuft. Ihvertfald er den bremse løsning, vist, beregnet på 135Hk i en overgangs 109,med de første V8 motor i.
Index
24995: sv: Plads til Turbo i Serie III (20-06-2005 09:44:00) (svar på 24963)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.81.79)
Hej Knud. Du kommer godt nok på arbejde?? motoren skal flyttes 2,5cn til højre,udstødning skal flyttes bagud??og så vidre også videre,er selv ved at lægge en 2,5 turbo i min egen serie II det har jeg nu brugt 14 arbejdsdage på og er ikke færdig endnu,så god arbejdslyst.
Index
25016: sv: sv: Plads til Turbo i Serie III (21-06-2005 00:06:31) (svar på 24995)
Knud Storgaard #2915, reg. øjy (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.244.49)
Det er runde udgangsrør fra Turboen der fylder for meget. Er der nogen der har en ide til om der findes et oval eller firkantet udgangsrør, det vilde løse problemet?
Index
25053: sv: sv: sv: Plads til Turbo i Serie III (22-06-2005 15:46:20) (svar på 25016)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.166.255.114)
Hej Knud

Jeg ved godt det måske er den dyre løsning men jeg har set at steve parker i england laver færdige kit til udstødning osv. til motor ombytninger af diverse slags

MVH Anders