tilbage

Land Rover Forum  

Index
25070: information (23-06-2005 14:19:31)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Svar på et par indlæg

Vi kan se, at et indlæg nævner prisen på en forrude til Range Rover som værende på den anden side af kr. 25.000,-

Prisen på en forrude til den foregående Range Rover (P38) - tonet og med varmetråde er kr. 5.930,- + moms

Til den nuværende model ligeledes tonet, med varmetråde og skyggebånd er prisen kr. 3.635,- + moms

Der var ligeledes et bud på prisleje på udskiftning af luftaffjedringen - nu vil det nok være yderst sjældent at det er nødvenligt at udskifte alle 4 på en gang - prisen for et stk. er kr. 8.270,- + moms

Alle priser er eksl. montering

Som det ses er der langt fra virkeligheden og de fordomme der hersker om at originale reservedele er så dyre som det kommer til udtryk. Som et eksempel kan det nævnes at priserne på reservedele til Freelander typisk ligger ca. 20% under priserne på reservedele til en Grand Vitara.

Vedr. campingbil/autocamper - Paul har endnu engang i et indlæg kommenteret dette emne - på trods af at han havde modtaget en mail hvor jeg gjorde opmærksom på at hverken forhandlerne eller vi har modtaget nogen henvendelser overhovedet på Defender 110" STW som campingbil, hvilket, som tidligere meddelt, nok hænger sammen med at en sådan vil komme til at koste lige omkring, og på den forkerte side af en 1/2 million. Ejerafgiften på sådan et køretøj ligger omkring de 12.000,- pr. år.

At vi så er i gang et projekt med Discovery 3 er en helt anden sag, da afsætningsmulighederne for denne type bil, er væsentlig større, også selvom prisen kommer til at ligge over 600.000,-. Vi skal blot lige have den rigtige model hjem fra England, da den skal være "født" som 7-personers. Den er iøvrigt bestilt for et par måneder siden. Og - nej vi ved endnu ikke hvornår den kommer til salg hos forhandlerne, da første ombygning og den efterfølgende godkendelsesprocedure kan trække i langdrag.

Med håbet om hermed at have manet et par fordomme i jorden ønsker vi alle en glædelig Sankt Hans aften.

Med venlig hilsen
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S
Index
25071: sv: information (23-06-2005 16:08:26) (svar på 25070)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Ib

Tak for dine præciseringer, og ikke mindst informationen om Discoveryen – spændende.

Med hensyn til prisen på forruden så er jeg ”ansvarlig” for indlægget. Prisen har jeg dog ikke selv fundet på – næ det var hvad Terminalen i Birkerød sagde at det ville koste i maj 2004 (Prisen var dog med moms og montering) så enten er priserne da faldet gevaldigt (glædeligt) eller også er jeg altså blot blevet fejlinformeret at en autoriseret Land Rover forhandler (og det kan jo ske) – men et løst rygte eller ”fordom” syntes jeg nu ikke det kan kaldes.

Mvh,
Henning
Index
25073: sv: sv: information (23-06-2005 16:20:22) (svar på 25071)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Hej Henning

Da jeg ikke var til stede har jeg ingen kommentar til det, ud over at man skal fare med lempe engang imellem hvis der er noget man synes er himmelråbende forkert. Som du siger kan der være opgivet en forkert pris eller du kan have hørt forkert. Uanset hvad så er prisen ikke faldet 20.000,-hverken før eller efter 2004.

Med venlig hilsen
Ib
Index
25076: sv: sv: sv: information (23-06-2005 18:29:44) (svar på 25073)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Ib

Først var viderebragte jeg ”fordomme” og nu skal jeg “fare med lempe”med at videre bringe informationer som jeg har fået af en autoriseret Land Rover forhandler til et debat forum for Land Rover folk?

Jeg må bede dig oplyse mig om hvordan jeg kan da på nogen som helst måde kan vide om prisen som bliver oplyst er ” himmelråbende forkert”. Det samme (udmærkede) værksted skiftede en ca. 20 cm lang plastic skinne I mit soltag – det kostede så vidt jer erindrer et pænt stykke over 6000.

Husk så lige på at dette er netop er et debat forum for Land Rover folk som giver ”lidelse fæller” råd efter bedste evne og altså ikke ”Stats tidende” hvor enhver oplysning er dobbelt checket, skriftligt dokumenteret og naturligvis 100% ansvarsopdragende...

Mvh,
Henning
Index
25075: sv: sv: information (23-06-2005 17:42:36) (svar på 25071)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.192)
Hej Henning.

Bare lige noget jeg kom i tanke om!

Jeg skrev engang et indlæg i oasen, vedrørende et stykke koblingsslange til en serie III. Den kostede 350,- hos en Aut. Land-Rover forhandler. Hos "konkurrenten" i midtjylland, kostede den 100,- incl. forsendelse.

Begge slanger var "DOT"-mærkede. (Det Amerikanske trafikministerium.) og (gæt); den billige, som jeg købte, holdt utroligt nok i mange år..

Sådden er der så meget........

Mvh. og god sommer.
Verner / DL-RK 451 og
http://www.stationwagon.109-serie3.dk
Index
25078: sv: information (23-06-2005 20:07:43) (svar på 25070)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.93.221.43)
Kære Ib Hammer,

det er ikke korrekt, når du i dit indlæg hentyder til, at jeg til trods for bedre viden, har udtalt mig anderledes om emnet autocamper end det, vi to har korresponderet om.

I mit svar til indlæg 24553,som du efter min opfattelse hentyder til, står der klart, (citat)' Rover Danmark vil ikke være behjælpelig ved ombygning iflg. et svar om samme emne tidligere.! (Citat slut)

Der står intet om, at Rover DK eller nogen forhandler skulle være igang med en konvertering eller har fået henvendelse herom.
Index
25093: sv: sv: information (24-06-2005 08:53:11) (svar på 25078)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Paul

Det ændrer ikke ved at der stadig ikke har været henvendelser vedr. dette emne, så det er nok ikke så interessant endda, hvorfor der heller ikke er/har været behov for vores assistance.

Henning

Jeg kan af gode grunde ikke vide om det er dig der har hørt eller forhandleren der har sagt noget forkert. Men når man viderebringer misforståelser/misinformation, uanset hvordan disse så er opstået, i et offentligt forum, må man være forberedt på at det bliver imødegået. Specielt når det man viderebringer er så langt fra sandheden.

Med venlig hilsen
Ib


Index
25098: sv: information (24-06-2005 10:39:32) (svar på 25070)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej.

Når man nu skal passe på med hvad man bringer frem til offentligheden, kunne det da være interessant med et par gode eksempler på prisforskellene (20%) vedrørende reservedele for hhv. Freelander og Grand Vitara. Ellers hænger det jo også bare "i luften" og kan måske af nogle ikke indforståede opfattes som "..himmelråbende forkert.."..

Mvh.
Verner / DL-RK 451 og
www.stationwagon.109-serie3.dk
Index
37280: sv: sv: information (21-08-2006 23:51:49) (svar på 25098)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.88.49)
Land rover Amager ville have 1200 ex moms for en forlygte som koster 141 inkl moms hos Autobremsen i Rødovre! men jeg har nok hørt forkert :=/