25174:
sv: sv: sv: sv: 110" Bus - problem med syn/indregistrering (29-06-2005 12:16:21) (svar på
25169)
Søren Rasmussen #5846, reg. mjy (medlem) (
ip-adr: 193.162.202.213)
Hej Jakob,
jo, at lægge en nyere motor i er en mulighed. Defender'en har ganske rigtigt været lavet med 3,9 EFI motoren, men har bare ikke været importeret til Danmark i den udgave, hvorfor det er forbundet med et vist besvær at få en godkendelse. Blandt andet skal jeg i hvert fald kunne få Rover Danmark til at udstede en erklæring om, at bilen har været seriefremstillet og solgt med 3,9 motor i andre europæiske lande, og hertil fremskaffe dokumentation for, at bilen med denne motor overholder de relevante Euro normer. Angiveligt kører der vist mindst én 90" i DK med 3,9 motor, lige som der jo både kører Disco'er og Range Rovere med samme. Men det er ikke tilstrækkeligt bare at henvise hertil, fordi opfyldelse af Euro normerne skal måles på den helt specifikke biltype ..... som jeg har forstået det.
Hvad en rimelig 3,9 motor kommer til at stå i incl. fuld arbejdsløn i.f.m. udskiftning har jeg p.t. ingen anelse om.
110"eren har i indkøb stået mig i ca. kr. 80.000 uden afgift, og T&S foreløbige bud er kr. 53.000 oveni.
/Søren
PS: Har i min febervildelse (og måske som endnu et godt eksempel på manglende indsigt/forstand) tænkt den tanke, at jeg skulle prøve at finde en ældre ramme m/papirer og flytte hele bilen over på. Men hvad det vil koste, og om man uden videre må, aner jeg jo heller ikke for nuværende. Til gengæld har jeg lært, at fremover skal jeg have undersøgt ALT, inden jeg kaster mig ud i noget .... ;-)