tilbage

Land Rover Forum  

Index
25511: Varm 88” (16-07-2005 09:47:23)
Jan Ravat #6106, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.199.47)
Min 88” benzin bliver meget varm ifølge måleren i instrumentbrættet.
Kølerblæser virker, den har vand og olie.
Har haft noget ledningsnedsmeltning pga. kortslutning og er blevet repareret af en mekaniker som skal se på den igen på mandag. Der sidder vist en dims bag ved instrumentbrættet som kan forårsage fejlvisning hvis den ikke virker…

Søndag skal jeg køre til mit ”fjernlager” og skifte til softtop…

Kan man se på ekspansionsbeholderen om den er ved at brænde sammen?
Kommer der varmt vand og damp ud i god tid?

Måske skal jeg bare køre med mine gode venner fra Falck…

Venlig hilsen
Jan Ravat
Index
25515: sv: Varm 88” (16-07-2005 14:43:49) (svar på 25511)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.182.93)
Det kan være fejlvisning på grund af den "dims" (Zener diode), men du kan kontroller som følger, (Fidusen er Klaus Kjøllers, så han skal takkedes, ikke mig!) Enten bruger du en almindelig thermometer, og måler direkte ned i vandet, med afskruet køler dæksel, eller den hel raffineret, hvor man tager et digital thermometer, og sætter på top slangen, evt med tape! Det man så ønsker at konstatere er et vis overensstemmelse mellem den intermistiske thermometer,og den indbygget.
Om det kommer "Varm vand & damp ude i tid" er ikke sikker! Ligeledes bliver man ikke meget klogere af at holde øje med expansions beholderen. De gamle motorer kører væsentlig koldere end mange moderne,selvom de tåler en hel del i forhold. Der er dog en tendens til at top-pakninger kan stå af, en tid efter man har kogt, så undgå fænomenet hvis du kan.
Index
25517: sv: sv: Varm 88” (16-07-2005 14:55:43) (svar på 25515)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.34.14)
Hej Davies og Jan

Jeg tror du har ret med hensyn til spændingsregulatoren/Zener dioden...
og jeps..den med termometeret er go´nok, men jeg tror nu nok at jeg anbefalede et aflagt stegetermometer eller et termometer til vinfremstilling, da de begge kan gå op til 100 grader celsius.


mvh
Claus
Index
25518: sv: sv: sv: Varm 88” (16-07-2005 15:05:39) (svar på 25517)
Jan Ravat #6106, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.199.47)
Tak til jer begge!

Jeg vil straks stjæle min datters bolche temometer og gå gå ned og starte dyret...

Hvor varmt må det blive?
Kan jeg være sikker på at vandet cirkulerer eller kan den have forstoppelse?

Venlig Hilsen

Jan
Index
25521: sv: sv: sv: sv: Varm 88” (16-07-2005 18:30:13) (svar på 25518)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.182.93)
Først konstaterer du om dyret virkelige bliver for varmt! bagefter skal vi nok tage fat fra en en ende af!
Index
25547: sv: sv: sv: Varm 88” (18-07-2005 02:42:48) (svar på 25517)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.65)
Hej Claus.
Man kan for omkring en hund få et stegetermometer med en lang ledning på, det er meget anvendeligt til mange ting, mit står feks i øjeblikket og viser temperaturen inde i køleskabet, men sætter man føleren ude i motoren, så kan man se temperaturen inde i kabinen. (Altså se inde i kabinen hvad temperaturen er i motoren)
Iøvrigt så vil tankmåleren også vise forkert, hvis Spændningsregulatoren ikke virker, da begge instrumenter får strøm fra denne.
Venlig hilsen
Hartley
Index
25551: sv: sv: sv: sv: Varm 88” (18-07-2005 08:34:35) (svar på 25547)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Du mener vel "Hej Jan"
Index
25556: sv: sv: sv: sv: sv: Varm 88” (18-07-2005 11:21:24) (svar på 25551)
Jan Ravat #6106, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.199.47)
Den ligger mellem 50 og 60 grader celcius, så det er vel spændningsregulatoren der ikke virker. Tankmåleren viser skiftevis rigtigt, og pludselig falder den til tom tank..

Tak for hjælpen!

Mvh Jan
Index
25579: sv: sv: sv: sv: sv: Varm 88” (18-07-2005 17:06:59) (svar på 25551)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.54)
Næhh det gjorde jeg ikke ???