tilbage

Land Rover Forum  

Index
25974: svage bremser (30-07-2005 17:42:46)
Jens Hoffmann #6925, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.66.172.53)
Discovery 300tdi
bremsepedalen bliver "blød", kan trædes helt i bund,og bremsekraften forsvinder næsten.
Ved længere køreture uden brug af bremser feks. motorvej.
Jeg har skiftet bremsevædsken helt og udluftet mere end én gang, problemet var der før jeg begyndte på dette, kunne måske ha' hjulpet.
under kortere ture, bykørsel,småveje.o.lign. virker bremserne som før.
MVH
Jens Hoffmann
Index
25976: sv: svage bremser (30-07-2005 18:24:04) (svar på 25974)
Tine og Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.75.98)
Hej Jens, en mulighed kunne være at caliberne hænger så der opstår fading, hejs bilen op og mærk om bremserne hænger, dvs. hjulene må ikke gå stramt.
Eller rul meget langsomt og mærk om bilen stopper med et lille ryk, som om den bremser eller den bare løber farten af.
Når du nu har kørt på motorvejen så prøv at lægge hånden på hjulnavene, men pas på hvis bremserne hænger er de meget varme.
Bare mit forslag.

Venlig hilsen
Kenneth Poulsen
Index
25986: sv: sv: svage bremser (31-07-2005 08:32:29) (svar på 25976)
Jens Hoffmann #6925, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.66.172.53)
Har nu prøvet at dreje samtlige hjul, men det føles ikke unormalt dvs. de løber jævnt, ellers ville problemet vel også opstå når jeg kører på småvejene der bliver bremserne jo brugt jævnligt og derved ekstra varmeudvikling
Index
25987: sv: sv: sv: svage bremser (31-07-2005 10:37:14) (svar på 25986)
Claus Nørgard Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.108.184)
ang. bremser.

Det kan være at når du kører længe uden at bruge dem at der dannes en fugtig eller glat hinde og der kan være uft i systemet som kommer når du ikke bruger bremsen. Luft kan komprimeres, væske kan ikke.
Tjek hele bremsesystemet for lækager, og videre og udskift bremsevæsken gennem alle stilleskruerne ved at aftappe en deciliter væske i et kar og evt. med en slange fra studsen og ned i dåsen under væske niveau så er luften væk.
Hvis det er med ABS-bremser så få tjekket overtrykskuglen og dens ventil værk virker og er tæt.
Jeg er godtnok nyindmeldt men jeg havde samme fejl på min Sierra og det var luft bobler i systemet fordi en tilslutning ikke var skruet ordentligt til ved tryk på pedalen ar den god nok men så sugede den en masse luftbobler ind ved kørsel og de samlede sig så under længere tids kørsel og så virkede bremsen ikke lige pludselig.
Tjek alle rør, tilslutninger, udluft indtil klar vædske og tjek så systemet, det tyder meget på et lille hul.

claus
Index
25988: sv: svage bremser (31-07-2005 12:13:08) (svar på 25974)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.95.122.121)
Det er bundventilen i hovedcylinderen som er defekt, derved forsvinder bremsesystemets fortryk tilbage i hovedcylinderen, og pedalen føles blød ved første tråd, efter længere bremsepause. Et par ekstra tråd og pedalen er hård igen. Afhjælpes enten med repsæt, eller allerbedst med en ny hovedcylinder, helst original.
Urban.