tilbage

Land Rover Forum  

Index
26032: tilslammede luftfiltrer??? (02-08-2005 18:35:26)
Lars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.164.162)
Efter overstået og godkedt syn, af min "nye" RR V8 karb. model foretog jeg et komplet olieskift (duckhams) af diff's,
transfer, motor osv. Efterfølgende ville jeg også lige skifte de to luftfiltre men fandt at der ikke var nogen monteret. Derimod lå der en ordentlig klat olie midt i luftfilter kassen, rense rense og nye i. Da jeg så kiggede til dem idag var de begge to temmelig slammede på den side hvor vinge møtrikkerne sidder, bagud er de helt rene.
Er der nogen som ved hvad dette kan skyldes??? Min Aut. gearkasse laver et grimt "KLONK" når man sætter i bak. Er det nogen bøsninger der skal skiftes eller hvordan?

Mvrrh Lars #7164
Index
26103: sv: tilslammede luftfiltrer??? (04-08-2005 09:54:12) (svar på 26032)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 147.29.137.98)
Noget tyder på at din motor mm. er slidt op. Prøv at aftage oliepåfyldningsproppen på motoren og start denne; kommer der olietåge og luftstrøm op?
Index
26114: sv: sv: tilslammede luftfiltrer??? (04-08-2005 14:10:09) (svar på 26103)
Lars #7164 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.164.162)
Når jeg starter motoren op og skruer oliepåfyldningsproppen
af kommer der der lidt røg op desværre, ikke meget men det er der. Bilen kører og starter ellers fint.Hvad kan jeg gøre for at udbedre dette?Er det noget med at bore cylindre op osv er motoren ved at stå af eller hvad?
Index
26122: sv: sv: sv: tilslammede luftfiltrer??? (04-08-2005 16:34:06) (svar på 26114)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 147.29.137.98)
Du kan afbryde den såkaldte PCV ventilering, dvs. den ordning der via en slange suger de afbrændte gasser fra krumtaphuset ind i indsugningen. Aftag slangen der går fra vippearmshusene til siden af karburatoren, de er ca. 12mm. begge sider, og prop disse af på karburatorerne. (This is a speakeasy device!)
Index
26126: sv: sv: sv: sv: tilslammede luftfiltrer??? (04-08-2005 18:11:13) (svar på 26122)
Lars #7164 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.164.162)
Mange tak for svarene verner, men hvad menes der med at motor mm sandsynligvis er slidt op, kan du uddybe det lidt nærmere og hvad du vurderer der bør gøres ved dette?
Speakeasy device?
Mvh Lars
Index
26137: sv: sv: sv: sv: sv: tilslammede luftfiltrer??? (04-08-2005 21:41:29) (svar på 26126)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.230)
Formodentlig- en RR fra 82-85 med Chrysler 3trins tomatkasse, 200-3ook km. næppe passet med åben pung som det bør og hører sig til med en sådan bil. Bruger den olie, dvs. mere end 1l. pr. 2-3oookm.? Tag en kompressionsprøve, motoren har et kompressionsforhold 9,35 til 1 som gerne skal give det samme i bar +/- 10% fra cyl. til cyl.
Speak-easy var slang for smugkroer i forbudstidens Amerika. Du får næppe point for indgrebet, hvis du stiller til syn med det.
Index
26143: sv: sv: sv: sv: sv: sv: tilslammede luftfiltrer??? (05-08-2005 00:00:44) (svar på 26137)
Lars #7164 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.164.162)
Hej verner. Det er helt korrekt '85 3trins tomatkasse. Skal jeg proppe af på både karb og ventilløfter dækslet eller bare karburatorene?
Index
26173: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: tilslammede luftfiltrer??? (05-08-2005 21:08:39) (svar på 26143)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.189)
Der skal proppes af ved karburatorerne ellers suger de falsk luft. Til studsene på vippearmshusene tilslutter du et passende stykke slange som du enten bare fører ned langs motoren eller stikker den løse ende ind i et af hullerne på de langsgående vanger og på den måde får løbende oliebehandling mod rust. Du skal bare være opmærksom på at slangerne ikke svamper op indvendig og lukker for passage.
Index
26181: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: tilslammede luftfiltrer??? (06-08-2005 13:02:41) (svar på 26173)
Lars & Dorthe Agerbak #7164, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 83.94.164.162)
Mange tak endu engang for et fyldestgørende svar verner.

Mv rover hilsen Lars